Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - veel rook, kering kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46977 - veel rook, kering kapot?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondaryan 27-12-2007 16:42 Print topicpost

Posts: 43
ik kwam er laatst achter dat mijn versnellingsbak compleet droog stond. ik heb hier dus niewe olie ingedaan en binnen 10 seconden kwam er dikke witte vette rook uit me uitlaat.
ik heb gehoord dat mijn rechterkrukaskeerring LEK kan zijn, maar kan hij zo snel die olie doorlaten als hij alleen maar lek is of kan het zijn dat hij eruit is geknald ofzo

nu is mijn vraag, zo ja als het de krukaskeerring is hoe verwissel ik deze? moet ik dan mijn blok splitsen en is dit moeilijk? zo nee zou iemand dit dan in noob-termen uit kunnen leggen hoe ik dit doe??

alvast bedankt
 

yamaha rd50 mx 27-12-2007 16:43 Print reply

Posts: 748
lekt hij ook olie dan? want mijn krukaskeering is veel kans ook kapot maar er komt bij mij geen rook
 
On the road again!
G33RT 27-12-2007 16:49 Print reply
Posts: 376
Het kan dus je linker of rechter keerring zijn, als je linker lek is, die bij je vliegwiel dus, dan lekt daar de olie door naar buiten, maar als het je rechter keerring is dan lekt de olie in bij je krukas zeg maar, en word deze verbrand...
Dus gewoon setje nieuwe keerringen kopen, en je blok splitsen en alle keerringen en pakkingen vervangen, als je slim bent neem je ook meteen je lagers mee, dan heb je weer een perfect blok...
 
erwin fs1 27-12-2007 16:55 Print reply

Posts: 897
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Het kan dus of rechter keerring zijn, als je linker lek is, die bij je vliegwiel dus, dan lekt daar de olie door naar buiten, maar als het je rechter keerring is dan lekt de olie in bij je krukas zeg maar, en word deze verbrand...
Dus gewoon setje nieuwe keerringen kopen, en je blok splitsen en alle keerringen en pakkingen vervangen, als je slim bent neem je ook meteen je lagers mee, dan heb je weer een perfect blok...


van je rechterkering klopt idd, bij je linkerkering kan je alleen maar valse lucht aanzuigen, geen blokolie lekken

 
vake bej te bange....
Makrolon 27-12-2007 17:03 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Het kan dus je linker of rechter keerring zijn, als je linker lek is, die bij je vliegwiel dus, dan lekt daar de olie door naar buiten, maar als het je rechter keerring is dan lekt de olie in bij je krukas zeg maar, en word deze verbrand...
Dus gewoon setje nieuwe keerringen kopen, en je blok splitsen en alle keerringen en pakkingen vervangen, als je slim bent neem je ook meteen je lagers mee, dan heb je weer een perfect blok...
om nou voor een vermoeden je brok te splitsen vind ik een beetje vaag
 
KTM 525 EXC Supermoto
G33RT 27-12-2007 17:10 Print reply
Posts: 376
Hoezo? Minder dan een dagje werk, keerringen vervangen is geen hels karwei, alles goed schoon maken, gewoon grote beurt geven kan nooit kwaad

Edit: en als je blok zonder olie heeft gedaait, zou ik je juist aanraden om alles is even te checken...


Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 27-12-2007 om 17:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door G33RT op 27-12-2007 om 17:13 uur.
 
hondaryan 27-12-2007 18:10 Print reply

Posts: 43
owk bedankt allemaal. ik zal morgen een dagje ervoor uit trekken om hem te splitsen.
weet iemand nog goede informatie over hoe ik dit doe? ik heb wel wat dingen in de knowledge base gevonden maar niet iets gedetailleerds.
ben namelijk bang dat als ik hem open heb ik geen idee meer heb hoe ik hem weer in elkaar krijg.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-12-2007 18:16 Print reply

Posts: 10835
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
hondaryan 28-12-2007 11:34 Print reply

Posts: 43
bedankt
maar in deze faq's staat dat ik mijn hele blok moet splitsen om AL mijn keringen te vervangen. moet ik ook heel mijn blok erafhalen om alleeen mijn rechterkrukaskering te vervangen of hoeft dan alleen de rechterdeksel eraf? en zo ja moet ik dan nog ergens op letten zoals schuin houden e.d ?
 
G33RT 28-12-2007 12:17 Print reply
Posts: 376
Je moet niet 1 keerring vervangen, als je bezig bent meteen alles doen...
 
helly 28-12-2007 12:24 Print reply

Posts: 2424
zal niet zelf je blok gaan reviseren. heb je geen oom ofzo die dat misschien met je kan doen? en ja meteen even alles vervangen. sowieso heb je lagers + nieuwe pakkingen nodigen die al tientje kosten. vervang alles en dan heb je voor iets minder dan 50 euro een perfect blok waar als je het goed heb gedaan nooit meer last van krijgt
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
G33RT 28-12-2007 12:28 Print reply
Posts: 376
Gewoon zelf doen, alles rustig aan doen, alles goed organiseeren en netjes werken, dan komt alles goed, als je de versnellingsbak er uitpakt even tywrapje dromheen zodat alle ringen en tandwielen op de goeie plek blijven zitte...
 
helly 28-12-2007 12:31 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
Gewoon zelf doen, alles rustig aan doen, alles goed organiseeren en netjes werken, dan komt alles goed, als je de versnellingsbak er uitpakt even tywrapje dromheen zodat alle ringen en tandwielen op de goeie plek blijven zitte...

ik wens hem succes met alleen de carterbouten al
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
hondaryan 28-12-2007 12:55 Print reply

Posts: 43
ja ik ken inderdaad iemand die metm ij mijn hele blok wil gaan reviseren maar dat is pas over een weekje in de tussentijd heb ik mijn brommer nodig en moet ik mijn keerring dus maken zodat er weer olie in kan.
is dit moeilijk en snel te doen? ik ga niet zelf alles doen want ik denk dat ik dat niet kan. dus weet iemand hoe ik ALLEEN mijn rechterkrukaskeerring maak?
 
Ice Ap rs50 28-12-2007 12:57 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondaryan
ja ik ken inderdaad iemand die metm ij mijn hele blok wil gaan reviseren maar dat is pas over een weekje in de tussentijd heb ik mijn brommer nodig en moet ik mijn keerring dus maken zodat er weer olie in kan.
is dit moeilijk en snel te doen? ik ga niet zelf alles doen want ik denk dat ik dat niet kan. dus weet iemand hoe ik ALLEEN mijn rechterkrukaskeerring maak?


nee dat gaat niet, je moet je blok ervoor open maken d8 ik
 
GTI - GTD - BMW
G33RT 28-12-2007 13:02 Print reply
Posts: 376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]

ik wens hem succes met alleen de carterbouten al


Shit ej, rateltje + verlengstukje + dopje nummer 8 en een half uurtje geduldig alle bouten opzoeken plus los draaien
...
Daar gaat tijd in zitten als je dat voor de eerste keer doet, maar echt wel mogelijk hoor, gewoon rustig je gang gaan eens moet de eerste keer zijn...

En je blok moet open voordat je de keerring kan vervangen, en ik zou niet gaan rijden met kapotte keerring...
 

Dit topic is 5724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved