Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Sm '01, reageert slecht, verzuipt..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 745 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46959 - Derbi Sm '01, reageert slecht, verz...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RoelHonda 28-12-2007 0:07 Print reply

Posts: 341
Heb toevallig vandaag een pakkingset erbij gekocht dus die komt erop, vloeibare troep hem ik ook dus dat komt wel goed. Maaruh, dat hij bij dat stuk rubber valse lucht aanzuigt, hoe kan dat? Niet goed vast ofzo? Zit met 2 ringen vast.
 
-
DoDo-tomos 28-12-2007 1:25 Print reply

Posts: 1842
hehe dat heb ik ook en toevallig ook een senda uit '01.
ik weet dat mijn voetpakking gaar is en ook meot vervangen.
voor de rest is het bij mij als mijn choke eraf gaat knalt ie in zn toeren.

bij mij is het geval dat er iets mis is bij mn voet of koppakking.
en tevesn speelde het afsluiten van de olie aansluitng(omdat ik geen olietank meer heb) een redelijke rol en de vacuum afsluiten ook omdat die neit aangesloten zit.
 
of vraag het niek de wildt
Joel_koningslust 28-12-2007 1:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
hehe dat heb ik ook en toevallig ook een senda uit '01.
ik weet dat mijn voetpakking gaar is en ook meot vervangen.
voor de rest is het bij mij als mijn choke eraf gaat knalt ie in zn toeren.

bij mij is het geval dat er iets mis is bij mn voet of koppakking.
en tevesn speelde het afsluiten van de olie aansluitng(omdat ik geen olietank meer heb) een redelijke rol en de vacuum afsluiten ook omdat die neit aangesloten zit.



krijgtie zonder choke niet gewoon veel te weinig? dan gaat hij ook hoger in toeren lopen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RoelHonda 28-12-2007 1:28 Print reply

Posts: 341
Bij mij heb ik wel een olietankje maar die heb ik op me carburateur gedaan, niet bij het spruitsutk


edit: Wel blij met dit, weet ik dat als ik die valse lucht verhelp hij het normaal zal moeten doen!


(toch?)

Ennuh, waar moet dat oliekabeltje nou heen?

Wat bedoel je met die vacuum?



Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 28-12-2007 om 1:31 uur.
 
-
RoelHonda 28-12-2007 2:14 Print reply

Posts: 341
Niemand?

Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 28-12-2007 om 16:49 uur.
 
-
Niek de Wildt 29-12-2007 13:58 Print reply
Posts: 7168
Als hij alleen met choke loopt betekend dit een te arm mengsel (te veel lucht en dus te weinig benzine ---> wordt gecompenseerd dmv choke)
de te grote hoeveelheid lucht kan liggen aan:
-valse lucht (kortom pakkingen vervangen, en niet aankloten met vloeibare crap)
-veel te kleine sproeier (dat iemand tussen de 80 en 90 roept als richtlijn zegt NIKS!! iedere brommer is anders!)

Dus: koop nieuwe pakkingen, gooi ze erop (10 euro) kijk of er geen debiele dingen zijn zoals scheuren in spruistuk, carb niet goed vast in spruit, luchtfilter goed vast en geen nippeltjes op spruitstuk die lucht aan kunnen zuigen enz enz.

heb je dit gedaan en hij loop nog steeds hoog in toeren.
dan ipv sproeier 88 die erin zit 95+ proberen en gaat het dan beter dan nog groter enz --> en zie afstelling faq's

loopt hij ook met een grotere sproeier nog op in toeren (niet meteen opgeven als je bij 95 niet veel verschil merkt, dan probeer je 100) dan even met deo rond spruitstuk enz!

en nu niet lullen maar, doen!
 
RoelHonda 29-12-2007 14:01 Print reply

Posts: 341
Hierbij uitgaan van de standaard afstelling, naar binnen dan 2 slagen naar buiten?
 
-
Niek de Wildt 29-12-2007 19:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
Hierbij uitgaan van de standaard afstelling, naar binnen dan 2 slagen naar buiten?


1,5 A 2 jah, dan moet hij igg goed lopen, het kan misschien nog wel iets beter maar daar maak je je pas zorgen om als hij goed qua sproeier is afgesteld
 
RoelHonda 5-1-2008 14:12 Print reply

Posts: 341
Heb er nu een sproeier 100 in.. maar nog steeds precies hetzelfde.
Voetpakking>Metaal>Goed
Koppakking>Rubber>Goed
Koppakking>Metaal>Goed
Pakkingen tussen cillinder<>membraam<>spruitstuk vervangen.

Geen verschil als ik 't nippeltje aan de zijkant van spruitstuk dicht hou of niet.

Als ik hem met choke aan wil kicken blokkeer de kickstarter soms. Zonder choke nog niet gehad.

Beetje met afstelling liggen klote, dan loopt hij ff, valt hij weer uit. Dan start hij niet met choke, dan wel en valt hij na 5sec gewoon uit. etc etc.


Heb nou weer de standaard afstelling met sproeier 100 erin, choke open. Hij loopt, schiet weer de toeren in, warm krijgen lukt niet meer want na 5-10 seconden ofzo valt hij stil (afentoe nog een ontsteking dan niet meer)
 
-
RoelHonda 5-1-2008 16:29 Print reply

Posts: 341
Dat zwarte slangetje. Dat is van het olie pompje. Je ziet waar het vandaan komt, die iets dikkere zwarte slang erlangs zit, zit aan me oliebakje.

http://img227.images.../4156/img3538uo7.jpg

Hoort dit slangetje daar of aan de zijkant van 't spruitstuk?


En wat is dat witte slangetje dat boven op 't spruitstuk zit?

Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 5-1-2008 om 16:31 uur.
 
-
oenoehoofd 5-1-2008 16:32 Print reply

Posts: 17851
Witte slangetje zorgt voor dat je benzine vacuum word aangezogen naar je carb.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY

Dit topic is 7659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved