Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #46959 - Derbi Sm '01, reageert slecht, verz...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 7640 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
RoelHonda |
26-12-2007 15:23 |
Posts: 341 |
Ik heb sinds kort een Derbi Senda SM '01.
{Toen we hem kochten liep hij goed, alleen het gas was niet helemaal in orde en heuveltje op "verzoop" hij maar volgens verkoper koppelde ik niet goed. Bij hem ging het overigens wel goed.
Dus met afdingen toch gekocht.
Kom ik thuis, ik kicken en kicken, ding wil niet aan(Daar was het 1 keer en hij liep). Nouja, Choke open, doet hij het eindelijk.. Schiet hij volop de toeren in en blijft daar hangen, choke uit valt hij stil. Brommer wordt nou gestart met choke, steeds contact aan/uit om niet volle toeren te hebben. Als hij goed warm is loopt/rijdt hij normaal en stationair}DE BROMMER STAAT AFGESTELD MET DE CHOKE OPEN!!!
Wat kan dit zijn?
Heeft hebo uitlaat, 21mm carb, 50cc, twinair filter.
Alvast bedankt
EDIT:
Heb er nu een sproeier 100 in.. maar nog steeds precies hetzelfde.
Voetpakking>Metaal>Goed
Koppakking>Rubber>Goed
Koppakking>Metaal>Goed
Pakkingen tussen cillinder<>membraam<>spruitstuk vervangen.
Geen verschil als ik 't nippeltje aan de zijkant van spruitstuk dicht hou of niet.
Als ik hem met choke aan wil kicken blokkeer de kickstarter soms. Zonder choke nog niet gehad.
Beetje met afstelling liggen klote, dan loopt hij ff, valt hij weer uit. Dan start hij niet met choke, dan wel en valt hij na 5sec gewoon uit. etc etc.
Heb nou de standaard afstelling met sproeier 100 erin, choke open. Hij loopt, schiet weer de toeren in, warm krijgen lukt niet meer want na 5-10 seconden ofzo valt hij stil (afentoe nog een ontsteking dan niet meer)
Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 5-1-2008 om 15:13 uur.
EDIT: OPGELOST OPGELOST
Dit bericht is gewijzigd door RoelHonda op 5-1-2008 om 18:24 uur.
|
|
- |
|
Niek de Wildt |
26-12-2007 15:33 |
Posts: 7168 |
valse lucht --> spuiten met deobus rond spruitstuk, koppakking, voetpakking enz (maar niet in het luchtfilter )
als het toerental dan veranderd heb je daar valse lucht.
of hele brakke afstelling, probeer is een grotere sproeier.
welke zit er nu in??
probeer is 5 maatjes groter
|
|
|
|
Derbi Joris |
26-12-2007 16:16 |
Posts: 1165 |
Of zet er het originele luchtfilter derop als je die hebt, wss is de carberateur nog afgesteld op het originele luchtfilter door de vorige eigenaar.
|
|
|
|
Elco |
26-12-2007 17:14 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
valse lucht --> spuiten met deobus rond spruitstuk, koppakking, voetpakking enz (maar niet in het luchtfilter )
als het toerental dan veranderd heb je daar valse lucht.
of hele brakke afstelling, probeer is een grotere sproeier.
welke zit er nu in??
probeer is 5 maatjes groter
remmenreiniger kan je er ook heel goed opspuiten, lekker dik paar sec later gaat die hoger lopen probeer je spruitstuk, gaan vaak stuk bij derbi kosten 5 euro dan doet die het hopelijk weer
|
|
|
|
RoelHonda |
26-12-2007 20:20 |
Posts: 341 |
Dank voor de reacties, nou bleek dat ding al warm te zijn voordat ik hem kocht. Rijd op de choke, is hij ook op afgesteld. In het begin ontiegelijk hoge toeren, steeds ff uit aan zetten, naarmate hij warmer word gaat hij naar een normaal stationair toerental.
wat moet ik doen om dit normaal af te stellen?
|
|
- |
|
john deere powerrr |
26-12-2007 20:22 |
Posts: 1211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]
remmenreiniger kan je er ook heel goed opspuiten, lekker dik paar sec later gaat die hoger lopen probeer je spruitstuk, gaan vaak stuk bij derbi kosten 5 euro dan doet die het hopelijk weer
is remmenreiniger niet heel erg slecht voor je lak
|
|
zwarte crosser bromfietsklasse # 189 |
|
Niek de Wildt |
26-12-2007 20:22 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
Dank voor de reacties, nou bleek dat ding al warm te zijn voordat ik hem kocht. Rijd op de choke, is hij ook op afgesteld. In het begin ontiegelijk hoge toeren, steeds ff uit aan zetten, naarmate hij warmer word gaat hij naar een normaal stationair toerental.
wat moet ik doen om dit normaal af te stellen?
afstellen zonder choke ---> dus grotere sproeier
zie verder afstelling faq's
|
|
|
|
Elco |
26-12-2007 20:22 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
Dank voor de reacties, nou bleek dat ding al warm te zijn voordat ik hem kocht. Rijd op de choke, is hij ook op afgesteld. In het begin ontiegelijk hoge toeren, steeds ff uit aan zetten, naarmate hij warmer word gaat hij naar een normaal stationair toerental.
wat moet ik doen om dit normaal af te stellen?
zet er eerst eens een veel grotere sproeier op
wat is de kleur van je bougie, sproeiers is experimenteren, je luchtschroef in draaien en dan 2 hele slagen uit, dat is dan ongeveer je basis, dus hoofdsproeier+ lucht,
daarna kan je nog je gastnaald, lucht verder in/ uit, is echt proberen
kijk hier maar eens,
zoek op afstellen enzo, doorlezen etc.
http://www.brommerforum.nl/faq/cat/4
Dit bericht is gewijzigd door Derbi_Elco op 26-12-2007 om 20:24 uur.
|
|
|
|
RoelHonda |
27-12-2007 3:18 |
Posts: 341 |
Van Spoeiers e.d weet ik helemaal niks.
Tis een 21mm Delhortho carburateur. Met welke sproeier kan ik het best beginnen en welke maten er nog meer bij kopen? Moet wel een richting hebben.
Setup:
Hebo Uitlaat
21mm Dellorto
50cc.
Als ik hem fatsoenlijk zonder choke wil laten lopen, wat zal ik dan nog meer moeten veranderen behalve een grotere sproeier?
|
|
- |
|
Viertakt |
27-12-2007 8:51 |
Posts: 3586 |
Ja, toch even controleren op valse lucht, en een grotere sproeier erin knallen.
En trouwens, snel een grotere sproeier erin, want als je rondrijd met een te kleine sproeier kan hij je zo vastlopen.
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 27-12-2007 om 8:52 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Ice Ap rs50 |
27-12-2007 11:36 |
Posts: 7149 |
valse lucht oplossen zal denk ik al voldoende zijn, als hij bij de verkoop goed liep moet er tog geen probleem zijn.
en met termen als verzuipen ed moet je oppassen. beter leg je gewoon uit wat de motor doet (stotteren, terug vallen in toeren ed)
edit: wat voor een kneus, afgestelt met de choke op zorg dus dat alles luchtdicht is (behalve je luchtfilter en uitlaat ) doe je daarna een grotere sproeier erin denk dat je rond de 80-90 moet gaan kijken
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 27-12-2007 om 11:43 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
RoelHonda |
27-12-2007 21:23 |
Posts: 341 |
Ben er net achter gekomen dat er een sproeier 88 in zit!
Zou dan toch goed moeten zijn?
Had net ff carb er af voor de nieuwe sproeier. Blijkt dezelfde te zijn. Mjaa ik de lucht en stationair schroef naar binnen en 2 slagen naar buiten en starten maar. Nou schiet hij zonder choke de toeren in en met doet hij het normaal..
pfff.. Help
|
|
- |
|
Elco |
27-12-2007 21:25 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
Ben er net achter gekomen dat er een sproeier 88 in zit!
Zou dan toch goed moeten zijn?
Had net ff carb er af voor de nieuwe sproeier. Blijkt dezelfde te zijn. Mjaa ik de lucht en stationair schroef naar binnen en 2 slagen naar buiten en starten maar. Nou schiet hij zonder choke de toeren in en met doet hij het normaal..
pfff.. Help
grotere sproeier in je brommer stoppen, wat is je bougie kleur btw, al gekeken? die moet koffie met melkbruin zijn
|
|
|
|
RoelHonda |
27-12-2007 21:38 |
Posts: 341 |
# Op de volgende plekken wordt ook nogal eens valse lucht aangezogen:
# Je olie nippel op je spruitstuk. Deze moet ?f aangesloten zijn op het oliepompje ?f de nippel moet dicht zitten (DIT IS HET BIJ HEEL VEEL MENSEN). Je nippel kun je vaak goed afsluiten door er een dun slangetje aan te zetten met een parker-schroef erin gedraaid. HET IS ALTIJD GOED DAT FF VOOR DE ZEKERHEID TE DOEN
Uuh dat slangetje wat hier staat dat op het spruitstuk gaat heb ik op me carb. zitten. Alleen daar paste het op.. Verkeerde of niet?
Naar de bougie kleur kan ik niet kijken, ben geen 16 mag er niet mee rijden en hij loopt alleen mét de choke en dat is niet de bedoeling
|
|
- |
|
RoelHonda |
27-12-2007 23:27 |
Posts: 341 |
Net weer wat dingen geprobeerd. Hij staat nou standaard afgestelt(naar binnen, 2slagen naar buiten) met choke open(koud én warm)
-Problemen erbij:
Soms met aankicken blokkeert hij, word gewoon tegengehouden. Daarna doet hij het gewoon. Dit is overigens alleen als ik hard kick.
Gestart>warm>Vol gas in vrij, dan in de hoge toeren valt hij ineens weg met knallen in de uitlaat en dan gaat hij weer in de toeren en valt hij weer uit, knallen.. enzo maar door.
-evt. probleem eraf: Valse lucht. Heb hem gestart, warm laten lopen, (met choke anders valt hij uit) loopt stationair, beetje gek(hoger/lager in toeren). Daarna met deo rond dat rubbere stuk van carb naar spruitstuk gespoten ging hij gewoon anders doen, niet echt uit te leggen...
|
|
- |
|
helly |
28-12-2007 0:04 |
Posts: 2424 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoelHonda
Net weer wat dingen geprobeerd. Hij staat nou standaard afgestelt(naar binnen, 2slagen naar buiten) met choke open(koud én warm)
-Problemen erbij:
Soms met aankicken blokkeert hij, word gewoon tegengehouden. Daarna doet hij het gewoon. Dit is overigens alleen als ik hard kick.
Gestart>warm>Vol gas in vrij, dan in de hoge toeren valt hij ineens weg met knallen in de uitlaat en dan gaat hij weer in de toeren en valt hij weer uit, knallen.. enzo maar door.
-evt. probleem eraf: Valse lucht. Heb hem gestart, warm laten lopen, (met choke anders valt hij uit) loopt stationair, beetje gek(hoger/lager in toeren). Daarna met deo rond dat rubbere stuk van carb naar spruitstuk gespoten ging hij gewoon anders doen, niet echt uit te leggen...
gewoon pakkingen kopen, bij je bromboer of bij easyparts.nl
of als je snel ff wil bij karwei of bromboer vloeibaar pakking halen of allebij. en dan alles dicht makenvan carb tot en met cilinder. dus tussen spruitstuk en blok enzo
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
Dit topic is 7640 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|