Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ss50 rijdt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46955 - ss50 rijdt slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan veraart 26-12-2007 14:35 Print topicpost
Posts: 5
mijn ss rijdt niet goed, hij start niet goed, met de choke open na 20 keer kicken doet hij het misschien, ik loop hem meestal aan en dan doet hij het na een paar keer wel.
tijdens het rijden sputtert en stottert hij heel erg, ik kan nooit aan topsnelheid komen.
zouden jullie soms oorzaken kunnen zeggen?
 

Vehikel 26-12-2007 14:39 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan veraart
mijn ss rijdt niet goed, hij start niet goed, met de choke open na 20 keer kicken doet hij het misschien, ik loop hem meestal aan en dan doet hij het na een paar keer wel.
tijdens het rijden sputtert en stottert hij heel erg, ik kan nooit aan topsnelheid komen.
zouden jullie soms oorzaken kunnen zeggen?

Klinkt als een te laat onstekingstijdstip.
Je moet je puntjes weer ff op 4/10 zetten, dan loopt ie weer als een trein.

Edit: ik zal ook gelijk ff je klepspeling controleren, gaat alsvolgt:
1. Klepdeksels die boven en onder je cilinderkop zitten eraf draaien.
2. Draai het vliegwiel naar de compressie stand, dat doe je door je vliegwiel naar "T" te draaien. Beweeg het vliegwiel heen en weer, daar mogen de kleppen niet op reageren, gebeurt dit wel, dan moet je 'm
360 graden doordraaien, nu doet ie dat niet :P
3. Trek aan de boutjes die op de klepgeleiders drukken, daar moet een klein beetje speling opzitten, zo niet, dan betekent het dat dekleppen iets open gedrukt worden, waardoor je compressie verliest en de brommer beroert loopt.
Deze speling moet 5/100 zijn.
Bij een ruimere klepspeling gaan je kleppen mee tikken, mocht je dat horen, dan weet je dat het niet goed is gegaan.


Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 26-12-2007 om 14:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 26-12-2007 om 16:10 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
TSX.maxi S....... 26-12-2007 15:04 Print reply
Posts: 511
Maar je moet ze zekerniet te strak afstelle dan brand je de kleppe deruit. je kan het beste voor het afstelle van de kleppe een voelermaat gebruike

je kan ook je bougie vervangen en evt bougie dop voor een betere. het kan zijn dat er vocht tussen komt.
 
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
Vehikel 26-12-2007 15:11 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX.maxi S.......
Maar je moet ze zekerniet te strak afstelle dan brand je de kleppe deruit. je kan het beste voor het afstelle van de kleppe een voelermaat gebruike

je kan ook je bougie vervangen en evt bougie dop voor een betere. het kan zijn dat er vocht tussen komt.

Idd, zonder voelermaatjes moet je er niet aan beginnen, zeker niet met de kleppen. Onsteking zou kunnen, maar dan zou je op de "F" moeten mikken op het vliegwiel.

Hier nog ff een foto van welke speling je precies meet:

 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Mopar 26-12-2007 15:34 Print reply

Posts: 4772
Vervang je bougie ook maar als je dat een tijd niet hebt gedaan, zijn de kosten niet

Ook ff luchtfilter nakijken, misschien zit die wel verstopt, benzine filtertjes checken, carb ff schoonmaken.

Meteen een beurtje geven als je toch aan het kleppen stellen en ontsteking timing gaat, doe ik ook altijd, ben je dr de komende 5000km maar weer vanaf
 
Niek de Wildt 26-12-2007 15:37 Print reply
Posts: 7168
afstelling...?
 
Viertakt 26-12-2007 15:42 Print reply

Posts: 3586
Klinkt als een condensator die naar de maan is, of een verrot ontstekingstijdstip.
 
Viertakt uber alles.
Mopar 26-12-2007 15:46 Print reply

Posts: 4772
Kan zoveel zijn, van verlopen nokkenas timing tot verkeerde benzine.

Begin eerst maar eens met alle waarde's en timingen te checken, als die dan nog steeds kut loopt zie we dan wel weer

Altijd simpel beginnen
 

Dit topic is 1108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved