Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Versnelling begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 676 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46954 - Versnelling begrenzer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Recrush 26-12-2007 13:50 Print topicpost
Posts: 98
Ik heb hier en daar al wat erover gelezen en het moet dus inderdaad mogelijk zijn, maar ik kan nergens vinden hoe het werkt.

Dus hier de vraag, kan iemand mij vertellen hoe je een schakel kan begrenzen op de versnellingen? Van 6 naar 4 bijvoorbeeld, dat lijkt mij namelijk ideaal. Ik kan zelf niet verzinnen hoe het moet omdat ik niet weet hoe zo'n blok in elkaar zit, maar als ik duidelijk weet hoe het moet komt het uiteindelijk wel voor elkaar. Dus kan iemand me vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg? Het moet uiteraard wel weer ongedaan gemaakt kunnen worden maar wel zo permanent dat het op een rollerbank niet gezien wordt als een direct omkeerbare begrenzing (zoals met schakelaartje op je stuur ofzo).
 

christianos 26-12-2007 14:04 Print reply

Posts: 20445
Recrush 26-12-2007 14:10 Print reply
Posts: 98
Hmm wordt er niet echt wijzer van, en ik wil ook weer niet m'n blok slopen. Heb dus niet veel mogelijkheden denk ik
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-12-2007 14:23 Print reply

Posts: 10835
als je dat wil maken zul je zoch je blok open moeten halen en iets aan je schakelwals maken/slijpen/frezen.

eenmaal af heb je wel iets unieks
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mcdronkz 26-12-2007 14:39 Print reply

Posts: 32777
Als je niet van plan bent om je blok open te halen en verder ook niet echt weet hoe je zoiets maakt denk ik dat het verstandig is om het even naast je neer te leggen.

Het kan zeker wel, maar je blok moet gesplitst worden en daarna moet je zelf nog iets maken, allemaal geen dingen die je in een middagje doet als je er niet zo ervaren mee bent.
 
Recrush 26-12-2007 14:47 Print reply
Posts: 98
Ik zou het niet erg vinden er iets aan te doen, maar ik ben niet van plan echt dingen te modificeren. Ik weet natuurlijk niet hoe het in de praktijk allemaal werkt, maar daarom vroeg ik het ook. Ik dacht eigenlijk dat er ook wel een makkelijkere oplossing voor had kunnen zijn maar als dat niet zo is dan laat ik het wel. Toch bedankt
 
mcdronkz 26-12-2007 14:49 Print reply

Posts: 32777
De oplossing is (zoals je kunt lezen in dat topic) vrij eenvoudig, alleen zal je blok open moeten.
 
helly 26-12-2007 14:55 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
De oplossing is (zoals je kunt lezen in dat topic) vrij eenvoudig, alleen zal je blok open moeten.


mijn rs tis van 5bak naar 3bak gemaakt.. dus bij de 3e versnelling kan ik niet meer doorschakelen, harder gaan..

maar dit kan je niet meer veranderen behalve door andere versnellingsbak erin te zetten.

maar zou dis in theorie wel kunnen ja
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Recrush 26-12-2007 16:01 Print reply
Posts: 98
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


mijn rs tis van 5bak naar 3bak gemaakt.. dus bij de 3e versnelling kan ik niet meer doorschakelen, harder gaan..

maar dit kan je niet meer veranderen behalve door andere versnellingsbak erin te zetten.

maar zou dis in theorie wel kunnen ja


En dat middelste wil ik dus weer liever niet, ik denk dus zoals ik het wil het niet mogelijk is o.i.d.

Ik zou alles origineel willen houden zonder allemaal dingen te bewerken, maar ik wist dus niet of dat kon. Als het niet kan laat ik het maar zitten.
 
Gilera Gsm 26-12-2007 18:03 Print reply

Posts: 2376
brommercrazy heeft het gemaakt op zijn mtx. Miss dat hij je verder kan helpen.
 

Dit topic is 1149 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved