Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelling Yamaha Aerox

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46943 - Afstelling Yamaha Aerox
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De-Dennis 25-12-2007 17:20 Print topicpost
Posts: 17
Ik heb een Laser X-Pro uitlaat gekocht voor mijn Aerox, maar heb nou gehoord dat als ik die eronder leg zonder af te stellen niet goed voor de cilinder is. Nou wil ik hem afstellen (ivm geldtekort) alleen nog het noodzakelijke (wat dus de cilinder beschadigt). Heb van de meeste begrepen dat eigenlijk alleen de sproeier is. Dus mijn vraag welke maat moet erin? En natuurlijk andere tips zijn ook welkom
 

mtx-motard 25-12-2007 17:23 Print reply

Posts: 14947
een sproeier die te groot is. dan loopt ie niet vast.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
_yelow-tsx_ 25-12-2007 17:25 Print reply

Posts: 1183
sproeier veranderen is idd heel belangrijk voor de cilinder
maar als je de vario en koppeling niet goed afsteld loopt die waarschijnlijk alleen maar kloten dus beter ga je dat ook doen of gewoon je andere uitlaat er weer op :P
 
mtx-motard 25-12-2007 17:27 Print reply

Posts: 14947
met alleen een andere uitlaat kun je gewoon doorrijden op dezelfde afstelling
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Dtje 25-12-2007 20:09 Print reply
Posts: 1107
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
met alleen een andere uitlaat kun je gewoon doorrijden op dezelfde afstelling



Niet als je van standaard uitlaat naar terugloper gaat,
 
je mama
Niek de Wildt 26-12-2007 0:37 Print reply
Posts: 7168
je moet idd je sproeier veranderen (deze wordt groter) begin maar te zoeken bij 10 maatjes groter (voor verdere symptonen voor afstelling ---> zie afstelling faq's)

je verlegt met een terugloop-uitlaatje je powerband (het motortje word hoogtoeriger en zal ook wat meer vermogen leveren).

maar als jij dus meer vermogen krijg op hoge toeren, maar trekt nog steeds op in de 'lage' toeren (waar het vermogen hetzelfde/iets minder is geworden), dan heeft het geen nut

dus er zullen ook wat sterkere trekveerjes (1maatje)
en lichtere rolletjes in moeten --> ongv 1,5 gram lichter (dus 4,5 ofzo) als je daar toch bezig bent kun je ook 1 maatje sterkere drukveer erin doen ---> kost 8 euro, en 1 boutje lost
Dit allemaal zorgt ervoor dat je scoot dus in hogere toeren optrekt

voor verder afstelling van de Transmissie, zie dit topic:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/46846
of kijk gewoon op een scooterforum in de faq's

gr, Niek

Edit: de kosten zijn, onfv 4 sproeiertjes (om te proberen) tientje
en trekveertjes, rolletjes en drukveer ongv 8 euro allemaal appart

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2007 om 2:46 uur.
 
-simon- 26-12-2007 11:41 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
je moet idd je sproeier veranderen (deze wordt groter) begin maar te zoeken bij 10 maatjes groter (voor verdere symptonen voor afstelling ---> zie afstelling faq's)

je verlegt met een terugloop-uitlaatje je powerband (het motortje word hoogtoeriger en zal ook wat meer vermogen leveren).

maar als jij dus meer vermogen krijg op hoge toeren, maar trekt nog steeds op in de 'lage' toeren (waar het vermogen hetzelfde/iets minder is geworden), dan heeft het geen nut

dus er zullen ook wat sterkere trekveerjes (1maatje)
en lichtere rolletjes in moeten --> ongv 1,5 gram lichter (dus 4,5 ofzo) als je daar toch bezig bent kun je ook 1 maatje sterkere drukveer erin doen ---> kost 8 euro, en 1 boutje lost
Dit allemaal zorgt ervoor dat je scoot dus in hogere toeren optrekt

voor verder afstelling van de Transmissie, zie dit topic:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/46846
of kijk gewoon op een scooterforum in de faq's

gr, Niek

Edit: de kosten zijn, onfv 4 sproeiertjes (om te proberen) tientje
en trekveertjes, rolletjes en drukveer ongv 8 euro allemaal appart

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2007 om 2:46 uur.


als je rolletjes doet hoef je bij een ori scoot met snelle uitlaat echt niet de drukveer te veranderen. dan ben je dubbel op bezig of het heft elkaar op zodat je nog hetzelfde hebt als voordat je het veranderde.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Niek de Wildt 26-12-2007 16:02 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je rolletjes doet hoef je bij een ori scoot met snelle uitlaat echt niet de drukveer te veranderen. dan ben je dubbel op bezig of het heft elkaar op zodat je nog hetzelfde hebt als voordat je het veranderde.


klopt, drukveer raad ik meestal aan gewoon een ring achter te doen (moet je vaak even op dremelen omdat die maat moeilijk te vinden is)

bij een snelle uitlaat kan 1 maatjes sterkere drukveer wel.
bij een niet echt veel snellere een ring (of nix, maar een ring is wel fijn)

waarom ik een sterkere drukveer zei, is omdat de TS niet echt veel ervaring heeft blijkt.
en dus betwijfel ik of hij een simpele ring kan maken
 

Dit topic is 4010 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved