Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos cilinder aanpassen..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 511 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46934 - Tomos cilinder aanpassen..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Yoshi 25-12-2007 7:49 Print topicpost

Posts: 53
Hey,



Ik ga het membraamhuis van een 125cc eurocilindro (mb8) eraf zagen en op een tomos 65cc DMP cilinder solderen ( dmv Easyweld )

Dit omdat er bijna geen grote membramen en spruitstukken zijn voor tomosjes en het zou in principe moeten werken..

Op deze cilinder komt een 20mm mikuni of een 24 mikuni met bijpassend spruitstuk,
De cilinder word getuned, de inlaat word netjes gemaakt en er komen fluitpoorten in..

Er gaat een nieuwe zuiger in zodat hij omgedraaid is en het slotje van de zuigerveer niet gaat happen in de uitlaatpoort..!

Geef jullie reactie over dit "Projectje"
En tips enz...



Voor diegene die niet weet wat easyweld is : Durafix

Dit bericht is gewijzigd door Yoshi op 25-12-2007 om 8:24 uur.
 

Niek de Wildt 26-12-2007 1:07 Print reply
Posts: 7168
is tomos cilinder alu?? ik kan me herrineren dat de vorige x dat ik hem in me handen had, ik het aardig zwaar vond...

en als het alu is:
waarom dan niet tig-lassen ipv solderen?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-12-2007 om 1:35 uur.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-12-2007 1:08 Print reply

Posts: 10835
lijkt me opzich wel haalbaar.
tomos is alu zover ik weet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Yoshi 27-12-2007 5:20 Print reply

Posts: 53
Tig lassen kan ook idd, en dat gaat nou ook gebeuren..
Ik kon eerst nergens tig laten lassen nu wel

Iemand nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Er komt ook een accu ontsteking op hoeveel gr. is het ideale gewicht voor een vliegwiel voor een sprinter?
 
PRO TUNING 27-12-2007 10:03 Print reply

Posts: 4000
Na het lassen de cilinder enige maanden buiten laten liggen, daarna opnieuw laten boren en laten voorzien van een nieuwe nicasillaag.
 
Yoshi 27-12-2007 17:04 Print reply

Posts: 53
Moet ik dat nou serieus nemen of
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-12-2007 17:12 Print reply

Posts: 10835
ivm met krom trekken door de warmte van het lassen waarschijnlijk.

waarom hij maanden buiten moet liggen volg ik ook niet helemaal.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ploe 27-12-2007 17:18 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
Moet ik dat nou serieus nemen of


simpel ja


het beste is je cilinder laten uitgloeien om eventuele spanningen in het materiaal weg te halen dit kan al op 500 graden eventueel in een oven dan blijft je nicasilwand goed

als je overal mannetjes voor hebt is het leuk anders kan het allemaal nog wel eens een paar centen kosten
 
www.placeonearth.nl
PRO TUNING 27-12-2007 19:40 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yoshi
Moet ik dat nou serieus nemen of


De enige juiste manier om alle spanningen uit je materiaal te verwijderen is om het materiaal enkele jaren in weer en wind buiten te leggen, maar zo lang wil je zeker niet wachten.


Deze tip komt overigens van Ing. Henk Jager van He-Ja Motors.
 
Vuile Beunkoe 27-12-2007 19:46 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


De enige juiste manier om alle spanningen uit je materiaal te verwijderen is om het materiaal enkele jaren in weer en wind buiten te leggen, maar zo lang wil je zeker niet wachten.


Deze tip komt overigens van Ing. Henk Jager van He-Ja Motors.

Kan ook dmv warmtebehandeling hoor...

Maargoed, beetje onzin eigenlijk, beun dan een am6 / honda membraan in je carter, dat is pas simpel

Alu blokje frezen wat in dat "bakje" past, en met dat spul idd vastsolderen


Dit idee, al is dit TIG gelast:


Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 27-12-2007 om 19:47 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Niek de Wildt 29-12-2007 14:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


De enige juiste manier om alle spanningen uit je materiaal te verwijderen is om het materiaal enkele jaren in weer en wind buiten te leggen, maar zo lang wil je zeker niet wachten.


Deze tip komt overigens van Ing. Henk Jager van He-Ja Motors.


klopt, deden ze vroeger bij BMW ook toen ze van een std motorblok een formule 1 wagen motor moesten maken. (v10 volgens mij)
nadat het blok zodanig was bewerkt, lieten ze hem buiten liggen (en plaste zelfs over het blok heen ---> vraag me niet waarom ---> zal wel iets met chemie te maken hebben, en de manieren waarop metalen zich gedragen)


 
Niek de Wildt 29-12-2007 14:52 Print reply
Posts: 7168
is het al gebeurd? ik ben benieuwd, plaatst aub even foto's



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-12-2007 om 15:36 uur.
 

Dit topic is 1182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved