Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46933 - Afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BramRoemaat 24-12-2007 23:40 Print topicpost

Posts: 510
Ik heb laatst een sr viper gekocht. Die helemaal gereviceerd was snel cilindertje en die dingen gewoon halve sprinter. Maar hij zegt met zelfde setup en dan op een earox had hij sproeier 90 en ik heb 102 maar bougie is toch nog aan witte kant, hij zegt dat dit aan de rollen licht. Valse lucht ish et ook niet, heb ik al op getest met deo/haarlak. Mijn setup
Minarelli hori
50cc snel dopler vlinderpoort getunde uitlaatpoort en spoelpoorten
17,5mm dollorto
gianneli terugloop uitlaaat
nieuwe orginele filter.
race vario en race koppeling maar dat heeft niks met carburateur afstelling te maken. Ik zat te denken dat de filter openening groter is dan normaal en daarom grote sproeier heeft. Maar hij zegt dat het de rolletjes zijn, Maar hij loopt lekker tot de 50 km per uur en dan looopt tie gewoon 50 en dan mwoaaaaap en dan gaat tie niks harder en laatst met 110 liept tie goed maar stotterde onderin een beetje en hij zei dat hij dus te groot was en deed er een 90 in. Wie weet wat dit kan zijn
 

Niek de Wildt 25-12-2007 0:10 Print reply
Posts: 7168
rolletjes heeft er nix meej te maken (transmissie en motorisch kan je ook van elkaar los denken, dan veranderd de afstelling ook niet)

gewoon grotere sproeier in doen (als de bougie echt wit is)
maar dat is maar een grove indicatie he (bougiekleur) je kan beter op symptonen als stotteren=te rijk, en bwaooopen is te arm afgaan. ----> zie afstelling faq's

verder zijn setups moeilijk te vergelijken (een grove indicatie is mogelijk maar ieder brom verschild).
denk maar eens alleen al aan bijv het verschil in compressie ---> zie Graham Bell --> dat een zuiger van de fabriek al iets hoger of lager kan liggen, en de kop ook, dus dat er rekening mee wordt gehouden dat als de zuiger hoog ligt en de kop laag, dat ze elkaar niet mogen raken, dus houden ze veel compressie afstand.
jou vriend kan bijv weinig en jij dus veel compressie hebben.
alles is gewoon machine werk, en nix is gelijk.

 
mtx-motard 25-12-2007 2:08 Print reply

Posts: 14947
sproeier 105 ofzo. niet meteen zoveel naar beneden gaan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BramRoemaat 25-12-2007 13:20 Print reply

Posts: 510
Ik heb nou een 106 geprobeerd, en heb ff een stuk gereden maar naar 3 km moest ik voor kruising stoppen maar toen deed tie het weeer niet harder dan 50. en daarvoor liep die ongeveeer 110 wat kan dit zijn. en onderin stottert hij nu ontzettend veel en hij kan dat moeilijk verbranden duid op een te grote. ik ga zo 104 proberen maar ik vindt dat naar paar km niet harder dan 45 zo raar. als hij uit koppeling komt dan gaat tie gewoon niet harder! en heb 4 gram rolletjes.
 
Niek de Wildt 26-12-2007 1:19 Print reply
Posts: 7168
als hij erg stotterde kan je beter 102 proberen, want dat verhelpt 1 maatje kleiner niet.
 

Dit topic is 555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved