Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleempjes tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 901 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46930 - probleempjes tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 24-12-2007 17:21 Print topicpost

Posts: 546
hey, ik heb een paar kleine probleempjes met m`n tsx. hij start erg moeilijk. moet hem redelijk hard aanlopen en dan doet hij het wel. Als hij koud is kickt hij helemaal niet maar als die ook maar 5 seconden heeft gelopen dan kan ik wel kicken. De eerste 200 meter stottert hij ook best erg boven de 5000 toeren.en als ik hem start blijft hij alleen lopen als ik het gas half open draai(de eerst 100 meter). Ook stinkt hij als ik een stuk gereden heb, kan dit komen door modder wat tegen de hete cilinder en uitlaat komt? en nog 1 ding. als hij koud is versnelt hij nog in zn 5. maar als hij een beetje warm is en ik schakel naar z`n 5 wil die alleen maar zachter lopen. Weten jullie mischien een paar oplossingen voor deze probleempjes? alvast bedankt. MvG
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

Djeep 24-12-2007 17:24 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
hey, ik heb een paar kleine probleempjes met m`n tsx. hij start erg moeilijk. moet hem redelijk hard aanlopen en dan doet hij het wel. Als hij koud is kickt hij helemaal niet maar als die ook maar 5 seconden heeft gelopen dan kan ik wel kicken. De eerste 200 meter stottert hij ook best erg boven de 5000 toeren.en als ik hem start blijft hij alleen lopen als ik het gas half open draai(de eerst 100 meter). Ook stinkt hij als ik een stuk gereden heb, kan dit komen door modder wat tegen de hete cilinder en uitlaat komt? en nog 1 ding. als hij koud is versnelt hij nog in zn 5. maar als hij een beetje warm is en ik schakel naar z`n 5 wil die alleen maar zachter lopen. Weten jullie mischien een paar oplossingen voor deze probleempjes? alvast bedankt. MvG


Kleinere sproeier, lichter vertanden of even je zuigerveren/zuiger/cilinder nakijke op de staat ervan. Modder op je cilinder en so snel mogelijk afhalen, dit issoleert en kan hij zijn warmte minder en slechter kwijt
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
TSX-Rider 24-12-2007 17:28 Print reply

Posts: 546
m`n cilinderwand is nog goed, en heb net een nieuwe zuiger die is ingereden. Dus daar kan het ook niet aan liggen. ik zal iid die modder dr af halen. Ik heb trouwens nog 1 ding. boven de 5000 toeren gaat hij een beetje een gek geluid maken. een beetje klingelen alsof er heel snel achter elkaar iets trilt en het is een hoog geluid. dat hoor ik boven de 5k toeren

 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Djeep 24-12-2007 17:32 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
m`n cilinderwand is nog goed, en heb net een nieuwe zuiger die is ingereden. Dus daar kan het ook niet aan liggen. ik zal iid die modder dr af halen. Ik heb trouwens nog 1 ding. boven de 5000 toeren gaat hij een beetje een gek geluid maken. een beetje klingelen alsof er heel snel achter elkaar iets trilt en het is een hoog geluid. dat hoor ik boven de 5k toeren



Lagers, maar kan ook tussen je oren zitten. Mijn Honda is onder 6k rustig en bijna trilloos, boven 6k gaat ie meer geluid maken en trilt hij meer idd.

Als je genoeg compressie hebt, moet je mischien wat lichter vertanden
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
TSX-Rider 24-12-2007 17:47 Print reply

Posts: 546
k heb geloof ik best licht, 16 voor en 46 achter
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Djeep 24-12-2007 17:48 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
k heb geloof ik best licht, 16 voor en 46 achter


voor 50 snel niet echt.. je kan 15 proberen
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
TSX-Rider 24-12-2007 18:01 Print reply

Posts: 546
sorry ik had me vergist, het is 13-46

 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
henk43 24-12-2007 18:30 Print reply

Posts: 916
uitlaat ontkolen wil ook weleens helpen
 
Nobody said it was easy
Streethonda 24-12-2007 18:44 Print reply

Posts: 2114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Lagers, maar kan ook tussen je oren zitten. Mijn Honda is onder 6k rustig en bijna trilloos, boven 6k gaat ie meer geluid maken en trilt hij meer idd.

Als je genoeg compressie hebt, moet je mischien wat lichter vertanden


wat maakt je vertanding verschil voor je compressie? :S

je kan al je pakkingen enzo ff nagaan en elk klein gaatje en kiertje waar mogelijk verlies aan compressie kan onstaan

 
Djeep 24-12-2007 18:49 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer-G
[...]


wat maakt je vertanding verschil voor je compressie? :S

je kan al je pakkingen enzo ff nagaan en elk klein gaatje en kiertje waar mogelijk verlies aan compressie kan onstaan



Ja gast, als je 15/46 hebt heb je opeens een verhouding van 1:23, met 16/46 heb je maar 1:19.


.....met lichtere vertanding, hoeft er een mindere moment gemaakt te worden wat minder kracht kost en lichter gaat en dus mischien wel de hoogste versnelling trekt
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Banaan 24-12-2007 19:37 Print reply

Posts: 5725
tsx vertanding kan je niet vergelijken met MT vertanding he, zit nogal een verschil in.. tsx moet je heel licht vertanden!

ik reed met 70cc met 13-50 of iets in die buurt rond!
 

Dit topic is 610 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved