Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - welke enduro motor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46922 - welke enduro motor?
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RowdyCross 24-12-2007 14:55 Print reply

Posts: 3211
Die volmacht pas na 2 jaar motorrijbewijs of als je 21 ben is er niet voor niks, Zo kan je wennen aan meer vermogen.

van 50cc naar gelijk ontgrenst 450cc is een groot verschil.

Nja na een paar maanden ben je er als je er veel op rijd het allang gewent mja, zo zijn de regels nou eenmaal ,ze moeten toch een grens stellen.

En onverzekerd en je maakt een dodelijk ongeluk, moet je echt veel gaan werken want is echt onbetaalbaar.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
OmafietS 24-12-2007 15:19 Print reply

Posts: 7472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonneke
vind het wel humor om telezen dat jullie allemaal vrij weinig verstand hebben waar jullie het over hebben beginen ze over een xr dat is een moter waar je nog geen bospad gereden kan worden en ze ook vrij veel vermogen op het kenteken staan.
ik heb een husaberg fe501 en die staat voor 10 kw op het kenteken maar met een paar kleine aanpassingen had ik al meer dan 30 kw en zo geld dat ook voor ktm ze hebben redelijk veel vermogen maar ze staan op kenteken met 12 kw en zo geld dat voor de meeste ECHTE enduro motoren en de onderhoud ja je moet regelmatig olie verversen en een lucht filter vervangen maar je koopt zo'n motor niet op tetoeren over de weg dus valt het uiteindelijk weer mee

Ik kan in ieder geval een verhaal met leestekens typen!
 
derbi-tuner 24-12-2007 15:25 Print reply

Posts: 2605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik zou toch een 2-takt nemen, omdat het onderhoud veel makkelijk en goedkoper is. Af en toe een zuigertje vervangen is zo duur niet, en kan je zelf. Super veel toeren loopt zo'n ding niet, dus ik zou proberen een CR250 oid te halen met kenteken.


Ja ik heb altijd een cr willen hebben maar zuipt dat niet abnormaal veel benzinne? En rijd een cr lekker? Ik denk dat ik binnekort wel een proefritje maak op zo,n honda cr, ik ben benieuwd
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-12-2007 15:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik zou toch een 2-takt nemen, omdat het onderhoud veel makkelijk en goedkoper is. Af en toe een zuigertje vervangen is zo duur niet, en kan je zelf. Super veel toeren loopt zo'n ding niet, dus ik zou proberen een CR250 oid te halen met kenteken.


onderhoud makkelijker en goedkoper?

denk dat een voelermaatje en een oliefilter veeeeeel goedkoper zijn dan een zuiger, hoonbeurt, pakkingset enz enz

en koppel is meer fun dan pk's

 
Jorn 24-12-2007 15:52 Print reply

Posts: 2780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


onderhoud makkelijker en goedkoper?

denk dat een voelermaatje en een oliefilter veeeeeel goedkoper zijn dan een zuiger, hoonbeurt, pakkingset enz enz

en koppel is meer fun dan pk's



Volledig mee eens
 
Erik 39 24-12-2007 15:54 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: loekyhendriksen
[...]


Ja ik heb altijd een cr willen hebben maar zuipt dat niet abnormaal veel benzinne? En rijd een cr lekker? Ik denk dat ik binnekort wel een proefritje maak op zo,n honda cr, ik ben benieuwd

Denk dat dat een hele leuke 1e motor is ja, ik ga er ook 1 halen. Mn buurjongen heeft een CR250 2003 met kenteken, donders wat is zo'n ding fel. heeft hem omgebouwd tot SM, krijgt um zelf in de 5 nog achterover als het moet. Gewoon niet gezond eigk.
Zuinig is het niet mee, maar dan moet je een opel corsa ofzo halen.

@ Thijsse: Net alsof zo'n ding elke keer gehoond moet worden. Gewoon filtertje schoonhouden, en zuigertje in de gaten houden. Rest valt allemaal best mee hoor. Bij een 4-takt moeten de kleppen en alles gesteld worden, das toch wat lastiger.
+ dat de 4-takt's toch vaker last hebben van startproblemen als ze warm zijn, dat zie je zelfs bij SM-wedstrijden bijv.
Een CR250 trap je warm of koud in 1 keer aan, ik zou niet anders willen en zo'n ding lijkt me goed aan te raden. Mn vader heeft een oude CR250 op kenteken, dat loopt ook zeer fijn, en de nieuwere zijn nog feller.
Ik zou een CR van ong 2000 halen. Dan heb je een leuke felle CR met aluminium frame etc, en daar heb je een leuke motor aan.

2 dat 2-takts veel feller zijn, en het met licht rijbewijs leuker zou rijden. T reageerd anders op't gas etc.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 24-12-2007 om 15:55 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
RowdyCross 24-12-2007 16:02 Print reply

Posts: 3211
De startmotor krijgt 4t warm ook gwn aan hoor
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Jozeff - Forum en Sales Moderator 24-12-2007 16:10 Print reply

Posts: 10835
waarom zou een 4takt warm niet starten dan?
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Royal Club 24-12-2007 16:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Denk dat dat een hele leuke 1e motor is ja, ik ga er ook 1 halen. Mn buurjongen heeft een CR250 2003 met kenteken, donders wat is zo'n ding fel. heeft hem omgebouwd tot SM, krijgt um zelf in de 5 nog achterover als het moet. Gewoon niet gezond eigk.
Zuinig is het niet mee, maar dan moet je een opel corsa ofzo halen.

@ Thijsse: Net alsof zo'n ding elke keer gehoond moet worden. Gewoon filtertje schoonhouden, en zuigertje in de gaten houden. Rest valt allemaal best mee hoor. Bij een 4-takt moeten de kleppen en alles gesteld worden, das toch wat lastiger.
+ dat de 4-takt's toch vaker last hebben van startproblemen als ze warm zijn, dat zie je zelfs bij SM-wedstrijden bijv.
Een CR250 trap je warm of koud in 1 keer aan, ik zou niet anders willen en zo'n ding lijkt me goed aan te raden. Mn vader heeft een oude CR250 op kenteken, dat loopt ook zeer fijn, en de nieuwere zijn nog feller.
Ik zou een CR van ong 2000 halen. Dan heb je een leuke felle CR met aluminium frame etc, en daar heb je een leuke motor aan.

2 dat 2-takts veel feller zijn, en het met licht rijbewijs leuker zou rijden. T reageerd anders op't gas etc.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 24-12-2007 om 15:55 uur.

heb je zelf wel eens op die CR SM gereden?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
dokocrosser 24-12-2007 18:32 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Denk dat dat een hele leuke 1e motor is ja, ik ga er ook 1 halen. Mn buurjongen heeft een CR250 2003 met kenteken, donders wat is zo'n ding fel. heeft hem omgebouwd tot SM, krijgt um zelf in de 5 nog achterover als het moet. Gewoon niet gezond eigk.
Zuinig is het niet mee, maar dan moet je een opel corsa ofzo halen.

@ Thijsse: Net alsof zo'n ding elke keer gehoond moet worden. Gewoon filtertje schoonhouden, en zuigertje in de gaten houden. Rest valt allemaal best mee hoor. Bij een 4-takt moeten de kleppen en alles gesteld worden, das toch wat lastiger.
+ dat de 4-takt's toch vaker last hebben van startproblemen als ze warm zijn, dat zie je zelfs bij SM-wedstrijden bijv.
Een CR250 trap je warm of koud in 1 keer aan, ik zou niet anders willen en zo'n ding lijkt me goed aan te raden. Mn vader heeft een oude CR250 op kenteken, dat loopt ook zeer fijn, en de nieuwere zijn nog feller.
Ik zou een CR van ong 2000 halen. Dan heb je een leuke felle CR met aluminium frame etc, en daar heb je een leuke motor aan.

2 dat 2-takts veel feller zijn, en het met licht rijbewijs leuker zou rijden. T reageerd anders op't gas etc.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 24-12-2007 om 15:55 uur.


wat lul jij nu weer dom dan
2 tact heeft veel meer onderhoud nodig
en van die startproblemen is ook onzin want dan licht het gewoon aan die startmotoren van die sm dingen
ik heb nog nooit gehoord van startproblemen met een warme 4t motor en waarom maakt ktm nu dan alleen nog maar crossmotoren met startmotor???
 
Mopar 24-12-2007 19:08 Print reply

Posts: 4772
Damn...

Onderhoud aan een 4takt is echt te verwaarlozen.
Ik snap ook niet waarom altijd dat achterlijke excuus erbij gehaalt moeten worden : Ja... je moet kleppen stellen enz.
Wat een bull-shit, kleppen stellen is hooguit een half uurtje werk als je het nog nooit hebt gedaan, en het hoeft vaak ook maar om de 5000km te gebeuren. Dus dat is praktisch 0 onderhoud.

Olie en olie filter is ook het werk niet.
En distributie ketting spannen hoef je ook meestal maar om de 10000km ff na te checken. En als je een automatische spanner hebt hoef je er helemaal niet naar om te kijken.

Word wakker ? De hele wereld word aangedreven door 4takt motoren, en dat is heus niet zo omdat ze veel onderhoud nodig hebben.
Moderne (vanaf 1990) al helemaal niet.

2takt is gewoon helemaal ruk kwa onderhoud.
Altijd wel gezeik, het stinkt, zuipt, en je moet ook nog eens olie bij de benzine flikkeren.
Leuk als je dat 1x vergeet, of het pompje loopt vast..
2takt slijt gewoon 10x zo hard.

4takt is minder onderhoud, minder naar kijken, minder gezeik, en dus goedkoper.
En koppel @ 4000tpm is veel leuker als pas ''een beetje'' koppel bij 7000tpm.

2takt is leuk voor op een brommer.

Maar voor op een motor is het gewoon helemaal niks.

Een +/- 400cc 4takt levert genoeg vermogen om je mee te vermaken, zeker in de blubber is 4takt veel leuker en lekkerder rijden. ( en ook op de weg btw )

Start problemen met warme motor op een 4takt is -over het algemeen- wel een beetje waar.
Maar een serieus probleem is het niet te noemen.
Je kickt hooguit 3x ipv 1x... nou wat een ramp

Verder heb ik weinig verstand van Enduro's.

Maar ik zou voor een Honda 4takt gaan.
Krijg je echt geen spijt van.
Gewoon degenlijkheid en een betrouwbare machine lijkt mij persoonlijk het belangrijkste.

Staar je niet blind op vermogen, met een 400cc+ machine heb je vermogen genoeg. die paar pk's meer of minder merk je echt niet. Zeker niet als beginner

Ik zou gewoon een betrouwbare 4takt machine gaan.

Als je meer vermogen wilt kan je later altijd nog overstappen op een zwaardere machine.
 
ARWIN_honda 24-12-2007 19:11 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Denk dat dat een hele leuke 1e motor is ja, ik ga er ook 1 halen. Mn buurjongen heeft een CR250 2003 met kenteken, donders wat is zo'n ding fel. heeft hem omgebouwd tot SM, krijgt um zelf in de 5 nog achterover als het moet. Gewoon niet gezond eigk.
Zuinig is het niet mee, maar dan moet je een opel corsa ofzo halen.

@ Thijsse: Net alsof zo'n ding elke keer gehoond moet worden. Gewoon filtertje schoonhouden, en zuigertje in de gaten houden. Rest valt allemaal best mee hoor. Bij een 4-takt moeten de kleppen en alles gesteld worden, das toch wat lastiger.
+ dat de 4-takt's toch vaker last hebben van startproblemen als ze warm zijn, dat zie je zelfs bij SM-wedstrijden bijv.
Een CR250 trap je warm of koud in 1 keer aan, ik zou niet anders willen en zo'n ding lijkt me goed aan te raden. Mn vader heeft een oude CR250 op kenteken, dat loopt ook zeer fijn, en de nieuwere zijn nog feller.
Ik zou een CR van ong 2000 halen. Dan heb je een leuke felle CR met aluminium frame etc, en daar heb je een leuke motor aan.

2 dat 2-takts veel feller zijn, en het met licht rijbewijs leuker zou rijden. T reageerd anders op't gas etc.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 24-12-2007 om 15:55 uur.

dat klopt, ik heb zelf ook op een CR250 gereden van een maat van me,ik zat in de 5 ook nog opt achterwiel ,en ook idd, als je gwoon in de 5 reed kreeg je hm in die versnelling opt achterwiel. erg fijne motor om op te rijden, een mooi fel
 
Suzuki GSX-R600 K4
Mopar 24-12-2007 19:15 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]

dat klopt, ik heb zelf ook op een CR250 gereden van een maat van me,ik zat in de 5 ook nog opt achterwiel ,en ook idd, als je gwoon in de 5 reed kreeg je hm in die versnelling opt achterwiel. erg fijne motor om op te rijden, een mooi fel


Nou, het is geweldig.
Het heeft teveel vermogen voor zijn gewicht.

Maar hoe zit het met de rest ?
Onderhoud etc ?

 
derbi-tuner 24-12-2007 19:26 Print reply

Posts: 2605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Damn...

Onderhoud aan een 4takt is echt te verwaarlozen.
Ik snap ook niet waarom altijd dat achterlijke excuus erbij gehaalt moeten worden : Ja... je moet kleppen stellen enz.
Wat een bull-shit, kleppen stellen is hooguit een half uurtje werk als je het nog nooit hebt gedaan, en het hoeft vaak ook maar om de 5000km te gebeuren. Dus dat is praktisch 0 onderhoud.

Olie en olie filter is ook het werk niet.
En distributie ketting spannen hoef je ook meestal maar om de 10000km ff na te checken. En als je een automatische spanner hebt hoef je er helemaal niet naar om te kijken.

Word wakker ? De hele wereld word aangedreven door 4takt motoren, en dat is heus niet zo omdat ze veel onderhoud nodig hebben.
Moderne (vanaf 1990) al helemaal niet.

2takt is gewoon helemaal ruk kwa onderhoud.
Altijd wel gezeik, het stinkt, zuipt, en je moet ook nog eens olie bij de benzine flikkeren.
Leuk als je dat 1x vergeet, of het pompje loopt vast..
2takt slijt gewoon 10x zo hard.

4takt is minder onderhoud, minder naar kijken, minder gezeik, en dus goedkoper.
En koppel @ 4000tpm is veel leuker als pas ''een beetje'' koppel bij 7000tpm.

2takt is leuk voor op een brommer.

Maar voor op een motor is het gewoon helemaal niks.

Een +/- 400cc 4takt levert genoeg vermogen om je mee te vermaken, zeker in de blubber is 4takt veel leuker en lekkerder rijden. ( en ook op de weg btw )

Start problemen met warme motor op een 4takt is -over het algemeen- wel een beetje waar.
Maar een serieus probleem is het niet te noemen.
Je kickt hooguit 3x ipv 1x... nou wat een ramp

Verder heb ik weinig verstand van Enduro's.

Maar ik zou voor een Honda 4takt gaan.
Krijg je echt geen spijt van.
Gewoon degenlijkheid en een betrouwbare machine lijkt mij persoonlijk het belangrijkste.

Staar je niet blind op vermogen, met een 400cc+ machine heb je vermogen genoeg. die paar pk's meer of minder merk je echt niet. Zeker niet als beginner

Ik zou gewoon een betrouwbare 4takt machine gaan.

Als je meer vermogen wilt kan je later altijd nog overstappen op een zwaardere machine.


bedankt

maar zo,n 400cc is toch te veel voor een licht rijbewijs?
Ik wil niet dat als ik hem begrenst dat de motor erg sloom is, ik wil wel power hebben

 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
ARWIN_honda 24-12-2007 19:27 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Nou, het is geweldig.
Het heeft teveel vermogen voor zijn gewicht.

Maar hoe zit het met de rest ?
Onderhoud etc ?


ja dr is nog wel eens wat onderhoud nodig ja bij een cr.
 
Suzuki GSX-R600 K4

Dit topic is 12085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved