Gilera Gsm |
24-12-2007 10:17 |
Posts: 2376 |
cr500 op 25 kw kenteken
|
|
|
|
YZ50crosser |
24-12-2007 10:40 |
Posts: 2241 |
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Royal Club |
24-12-2007 12:03 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
cr500 op 25 kw kenteken
of dat leuk is..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Tonneke |
24-12-2007 12:22 |
Posts: 7 |
vind het wel humor om telezen dat jullie allemaal vrij weinig verstand hebben waar jullie het over hebben beginen ze over een xr dat is een moter waar je nog geen bospad gereden kan worden en ze ook vrij veel vermogen op het kenteken staan.
ik heb een husaberg fe501 en die staat voor 10 kw op het kenteken maar met een paar kleine aanpassingen had ik al meer dan 30 kw en zo geld dat ook voor ktm ze hebben redelijk veel vermogen maar ze staan op kenteken met 12 kw en zo geld dat voor de meeste ECHTE enduro motoren en de onderhoud ja je moet regelmatig olie verversen en een lucht filter vervangen maar je koopt zo'n motor niet op tetoeren over de weg dus valt het uiteindelijk weer mee
|
|
|
|
Royal Club |
24-12-2007 12:25 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tonneke
vind het wel humor om telezen dat jullie allemaal vrij weinig verstand hebben waar jullie het over hebben beginen ze over een xr dat is een moter waar je nog geen bospad gereden kan worden en ze ook vrij veel vermogen op het kenteken staan.
ik heb een husaberg fe501 en die staat voor 10 kw op het kenteken maar met een paar kleine aanpassingen had ik al meer dan 30 kw en zo geld dat ook voor ktm ze hebben redelijk veel vermogen maar ze staan op kenteken met 12 kw en zo geld dat voor de meeste ECHTE enduro motoren en de onderhoud ja je moet regelmatig olie verversen en een lucht filter vervangen maar je koopt zo'n motor niet op tetoeren over de weg dus valt het uiteindelijk weer mee
mag je er misschien verstand van hebben, maar ik stel voor dat je het de volgende keer even wat duidelijke neertikt, want ik volg het niet helemaal
wat je wil zeggen is dat je beter een motor kan nemen met weinig vermogen en die opvoeren?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
- Kevin - |
24-12-2007 12:45 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tonneke
vind het wel humor om telezen dat jullie allemaal vrij weinig verstand hebben waar jullie het over hebben beginen ze over een xr dat is een moter waar je nog geen bospad gereden kan worden en ze ook vrij veel vermogen op het kenteken staan.
ik heb een husaberg fe501 en die staat voor 10 kw op het kenteken maar met een paar kleine aanpassingen had ik al meer dan 30 kw en zo geld dat ook voor ktm ze hebben redelijk veel vermogen maar ze staan op kenteken met 12 kw en zo geld dat voor de meeste ECHTE enduro motoren en de onderhoud ja je moet regelmatig olie verversen en een lucht filter vervangen maar je koopt zo'n motor niet op tetoeren over de weg dus valt het uiteindelijk weer mee
Jij hebt er helemaal geen verstand van.
Als je op je kenteken een lichte motorfiets met bijv. 10 kw hebt staan en je voert deze op naar een zware motorfiets van bijv. 30 kw. Dan pleeg je een hoop overtredingen / misdrijf .
- Rijden zonder rijbewijs
- Rijden zonder verzekering
- Rijden met een motorfiets die niet goedgekeurd op kenteken staat
Buiten dat weten een hoop mensen weldegelijk de informatie die jij aandraagt. Waaronder ik. Maar niet al deze mensen nemen de moeite om te repleyen op de post van Loeky.
Je hebt het over onderhoud: olie en luchtfilter verversen. Als je toch zo wijs doet. Waarom staat er dan niet bij: ketting en tandwielen. Zuiger, kleppen stellen (want de meeste echte enduro's zijn toch 4-takt). Maar goed je zal het allemaal wel weten .
|
|
|
|
Eat My Dust |
24-12-2007 12:47 |
Posts: 2562 |
ktm 125 2takt op kenteken EXC model dus ,rijd leuk en flink wat power
check maar op youtube voor filmpjes
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
-simon- |
24-12-2007 13:23 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Jij hebt er helemaal geen verstand van.
Als je op je kenteken een lichte motorfiets met bijv. 10 kw hebt staan en je voert deze op naar een zware motorfiets van bijv. 30 kw. Dan pleeg je een hoop overtredingen / misdrijf .
- Rijden zonder rijbewijs
- Rijden zonder verzekering
- Rijden met een motorfiets die niet goedgekeurd op kenteken staat
Buiten dat weten een hoop mensen weldegelijk de informatie die jij aandraagt. Waaronder ik. Maar niet al deze mensen nemen de moeite om te repleyen op de post van Loeky.
Je hebt het over onderhoud: olie en luchtfilter verversen. Als je toch zo wijs doet. Waarom staat er dan niet bij: ketting en tandwielen. Zuiger, kleppen stellen (want de meeste echte enduro's zijn toch 4-takt). Maar goed je zal het allemaal wel weten .
volgens mij is het bij ktm zo dat ktm een motor met vol vermogen met weinig vermogen op kenteken zet.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Viertakt |
24-12-2007 13:27 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
volgens mij is het bij ktm zo dat ktm een motor met vol vermogen met weinig vermogen op kenteken zet.
Maar dan klopt het toch nogsteeds niet? Dan rij je alsnog met een motor die werkelijk anders is dan op papier staat.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-12-2007 14:17 |
Posts: 10835 |
klopt, en heb je dus de overtredingen die Honda MT8 zegt.
maar wat bedoel je eigenlijk met echt crossen?
mijn XL kan ook wel door de blubber maar nooit zo goed dan een cr natuurlijk.
is wel 24kw op kenteken trouwens en 500cc 4takt.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Harold |
24-12-2007 14:23 |
Posts: 1052 |
Houd er ook rekening mee dat wanneer er 25 kW op een kenteken staat, dat niet automatisch betekend dat je er ook op mag rijden.
Er is ook nog een eis van max 0,16 kW per kg waar de motor aan moet voldoen.
Dus stel je hebt een motor gekocht van 120 kg met 25kw: 25/100=0.21 Hier mag je dus niet op rijden ook al staat er wel 25kw op het kenteken bewijs.
En bij de offroad klopt vrijwel nooit het aantal kW wat op papier staat. Een ktm640 lc4 heeft bijv 17 kw op de papieren staan, maar in de fabrieksgegevens staat gewoon doodleuk 40 kW.
En je zei dat je er ook mee wilt crossen? als je op de crossbaan wilt raad ik je een motor als een xr lc4 of iets in die zin af. Zijn te zwaar en te lomp, sturen totaal niet licht enz. Als je echt de crossbaan op wilt moet je kijken naar een crf, wr of andere competitie motor met kenteken.
Ook dan moet je weer goed oppassen, weinig van zulke motoren hebben legaal een kenteken verkregen. Je ziet ook vaak op marktplaats: cr250 1985 aangeboden met kenteken van 1990.... dat kan, maar of het legaal is.....
Maargoed, ik denk dat het grootste deel van de 25kw motoren die aangeboden zijn niet daadwerkelijk voor licht rijbewijs legaal zijn. Grote problemen zul je er waarschijnlijk niet mee krijgen.
|
|
|
|
RXBaz |
24-12-2007 14:30 |
Posts: 1879 |
wat maakt t uit? as in de papiere staat dat ie 20 kw levert en int echie levert ie 40 kw oid. wat gaan ze doen om dat te controleren? rollerbanken oid?
doen ze denk ik toch niet.
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Erik 39 |
24-12-2007 14:49 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
wat maakt t uit? as in de papiere staat dat ie 20 kw levert en int echie levert ie 40 kw oid. wat gaan ze doen om dat te controleren? rollerbanken oid?
doen ze denk ik toch niet.
Als je een ongeluk krijg oid, heb je toch wel een probleem.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Erik 39 |
24-12-2007 14:52 |
Posts: 15088 |
Ik zou toch een 2-takt nemen, omdat het onderhoud veel makkelijk en goedkoper is. Af en toe een zuigertje vervangen is zo duur niet, en kan je zelf. Super veel toeren loopt zo'n ding niet, dus ik zou proberen een CR250 oid te halen met kenteken.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Harold |
24-12-2007 14:52 |
Posts: 1052 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
wat maakt t uit? as in de papiere staat dat ie 20 kw levert en int echie levert ie 40 kw oid. wat gaan ze doen om dat te controleren? rollerbanken oid?
doen ze denk ik toch niet.
Je wilt natuurlijk wel verzekerd zijn als je bij een ongeval betrokken raakt... dan kan er het een en ander gecontroleerd worden.
Ook kan het zijn dat er verzekeraars je geeneens willen verzekeren. I heb wel eens gehoord dat ze een testbank uitdraai willen hebben.
Maar dat is dus heel verschillend per verzekeraar.
Krtom het blijft eigelijk een beetje het zelfde idee als opgevoerde brommer rijden, alleen zijn er geen controles. Alleen bij ongevallen kun je een probleem krijgen. Ook zullen ze je wantrouwen als je op de snelweg gepakt word met 200km/h op je 25kw racertje.
|
|
|
|