Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxi maakt raar geluid & heeft vieze olie + lekt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46919 - puch maxi maakt raar geluid & heeft...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bernhard-93 23-12-2007 20:06 Print topicpost

Posts: 8
heey,
ik ben laatst met m'n puch een gracht in gereden,
hij loopt nu weer maar ik had er nieuwe olie in gedaan en na 2 dagen met maar 3km rijden is het olie bruin gekleurd en erg dun, terwijl het volgens mij na een tijdje pas zwart moet zijn en dik.
en er zit onder het tandwiel in de motorblok een gat waar het olie weer uitloopt als hij bijna volzit, of scheef staat. dient die ergens voor?
zo ja waarvoor dan, en zo nee wat kan ik er het beste tegen doen?
daarnaast maakt hij tijdens het lopen een raar geluid, alsof er 2 dingen de hele tijd tegen elkaar aan schuiven.
wat zou dat kunnen zijn? lagers? is dat erg en hoe verhelp ik dat dan?

Alvast bedankt!
 
laat vrienden nooit op jouw ''masterpiece'', enige wat ze kunnen.. is verneuken..

Thijsje 23-12-2007 20:37 Print reply

Posts: 1687
uhm
wat voor gat achter je ketting? snap dr geen drol van
of bedoel je ONDER het blok?


kijk voro dat geluid je kettting na, wss schuurt die ergens langs.. achterbrug oid ff bekijken....
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
supiemotaart 23-12-2007 22:24 Print reply

Posts: 118
die olie is denk ik bruin omdat er water bij komt had ik ook voor de rest snap ik er niet zo veel van wat je bedoelt
 
hard goan is goed goan!
Gradje 24-12-2007 0:43 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bernhard-93
heey,
ik ben laatst met m'n puch een gracht in gereden,
hij loopt nu weer maar ik had er nieuwe olie in gedaan en na 2 dagen met maar 3km rijden is het olie bruin gekleurd en erg dun, terwijl het volgens mij na een tijdje pas zwart moet zijn en dik.
en er zit onder het tandwiel in de motorblok een gat waar het olie weer uitloopt als hij bijna volzit, of scheef staat. dient die ergens voor?
zo ja waarvoor dan, en zo nee wat kan ik er het beste tegen doen?
daarnaast maakt hij tijdens het lopen een raar geluid, alsof er 2 dingen de hele tijd tegen elkaar aan schuiven.
wat zou dat kunnen zijn? lagers? is dat erg en hoe verhelp ik dat dan?

Alvast bedankt!



Welk tandwiel bedoel je?
Het tandwiel waar de ketting mee aangedreven wordt?
Als je dat tandwiel bedoelt, is de kering lek en moet je daar ff een nieuwe in zetten. Je kunt dan mss het beste heel het blok ff reviseren, dan ist meteen goed. (dus nieuwe lagers en keerringen)
 
Nico HONDA 24-12-2007 0:48 Print reply

Posts: 142
beter koop je een schakelbrommer

marja ik denk dat het de lagers zijn beschrijf het es heel precies of maak der foto's van mischien maakt dat het duidelijker!

groeten
 
Proud to be a Fries :)
mtx-motard 24-12-2007 1:15 Print reply

Posts: 14947
beter reviceer je dat puchblok, wat kosten 3 lagers, 6 pakkingen, 3 keeringen nou.

en hone je cil meteen even, afvlakken. en verse blokolie.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ricardo 24-12-2007 3:34 Print reply
Posts: 605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bernhard-93
heey,
ik ben laatst met m'n puch een gracht in gereden,
hij loopt nu weer maar ik had er nieuwe olie in gedaan en na 2 dagen met maar 3km rijden is het olie bruin gekleurd en erg dun, terwijl het volgens mij na een tijdje pas zwart moet zijn en dik.
en er zit onder het tandwiel in de motorblok een gat waar het olie weer uitloopt als hij bijna volzit, of scheef staat. dient die ergens voor?
zo ja waarvoor dan, en zo nee wat kan ik er het beste tegen doen?
daarnaast maakt hij tijdens het lopen een raar geluid, alsof er 2 dingen de hele tijd tegen elkaar aan schuiven.
wat zou dat kunnen zijn? lagers? is dat erg en hoe verhelp ik dat dan?

Alvast bedankt!


hoi , die bruine olie komt door vocht, en dat gat is denk ik ht overdruk gaatje , is dat het gat boven je secundaire tandwiel tussen je frame?
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
dt-gast 24-12-2007 10:36 Print reply

Posts: 492
ik zou idd je hele blokje even reviseren en alles droog en schoon blazen

dan doet die het weer prima
 
smile and wave boys, just smile and wave
mona-toetje 24-12-2007 15:14 Print reply

Posts: 167
wie de neuk rijdt er nou een gracht in

Dit bericht is gewijzigd door mona-toetje op 24-12-2007 om 15:15 uur.
 
Een man komt thuis met honger, niet met een bos bloemen.
RowdyCross 24-12-2007 15:17 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mona-toetje
wie de neuk rijdt er nou een gracht in



bernhard-93 natuurlijk

 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
mona-toetje 24-12-2007 15:18 Print reply

Posts: 167
oja sorry, ff vergeten
 
Een man komt thuis met honger, niet met een bos bloemen.
puch_maxi_s 26-12-2007 19:11 Print reply
Posts: 11
Ik denk dat er miss dat je olie gemeng is met rotzooi. En dat die lekt is denk ik dat de pakkingen kapot zyn. weet niet skr xD..
 
Thijsje 26-12-2007 19:13 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
beter reviceer je dat puchblok, wat kosten 3 lagers, 6 pakkingen, 3 keeringen nou.

en hone je cil meteen even, afvlakken. en verse blokolie.

als je oudtype blok hebt, 4 lagers
kost rond 30/40euro

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Gradje 26-12-2007 20:44 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

als je oudtype blok hebt, 4 lagers
kost rond 30/40euro



En ligt er ook aan welke type maxi en krukas.
Je hebt namelijk een lager met daaromheen die aan de buitenschaal 1 mm dikker is dan binnen, en eentje die even dik is aan de buitenkant als het binnenste van de lager.

(voor alle duidelijkheid: dit gaat om de krukaslager met daaromheen ene ring.)


 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-12-2007 20:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
beter reviceer je dat puchblok, wat kosten 3 lagers, 6 pakkingen, 3 keeringen nou.

en hone je cil meteen even, afvlakken. en verse blokolie.


kost evenveel als een ander blok ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Ariej 26-12-2007 20:58 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


kost evenveel als een ander verrot blok ?


 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken

Dit topic is 4569 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved