Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem bij hogere toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46893 - Probleem bij hogere toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b e r t 22-12-2007 14:51 Print topicpost

Posts: 1855
Ik heb een am6 blok. Deze loopt niet zo goed. bij hogere toeren begint die te stotteren. Als je gewoon rijd lijkt het een soort begrenzer. loopt constant lekker totdat je bij 9000 toeren ben. Dan begrenst die m, of ja, dat hoor je in ieder geval.

-Het is een DR74 cilinder.

-Een 50cc gianelli uitlaat, heb orignele ook geprobeerd maar helpt niet

-sproeier 78!!!!!!! bij 2 maatjes groter verzuipt die gewoon, Ik snap het zelf ook niet

-Originele dellorto phbn 16mm + ori spruitstuk en luchtfilter.


Wat heb ik al gedaan:
-Andere bougie
-uitlaat ontkoolt
-zonder demper gereden
-orginele uitlaat eronder gelegt
-verschillende sproeiers geprobeerd
-luchtschroef verschillende standen geprobeerd
-choke in en uit
-membraan kleppen nagekeken
-compressie gecheckt
-21mm carburateur in plaats van 16
-alles gecheckt op verstoppingen van tank tot inlaat.

http://www.youtube.com/watch?v=Yj3vuA24MgY

edit: op het filmpje geef ik constant vol gas! dat teruglopen in toerental komt dus NIET doordat ik mn gashandel indraai

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 22-12-2007 om 14:51 uur.
 

rubbert 22-12-2007 15:08 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Ik heb een am6 blok. Deze loopt niet zo goed. bij hogere toeren begint die te stotteren. Als je gewoon rijd lijkt het een soort begrenzer. loopt constant lekker totdat je bij 9000 toeren ben. Dan begrenst die m, of ja, dat hoor je in ieder geval.

-Het is een DR74 cilinder.

-Een 50cc gianelli uitlaat, heb orignele ook geprobeerd maar helpt niet

-sproeier 78!!!!!!! bij 2 maatjes groter verzuipt die gewoon, Ik snap het zelf ook niet

-Originele dellorto phbn 16mm + ori spruitstuk en luchtfilter.


Wat heb ik al gedaan:
-Andere bougie
-uitlaat ontkoolt
-zonder demper gereden
-orginele uitlaat eronder gelegt
-verschillende sproeiers geprobeerd
-luchtschroef verschillende standen geprobeerd
-choke in en uit
-membraan kleppen nagekeken
-compressie gecheckt
-21mm carburateur in plaats van 16
-alles gecheckt op verstoppingen van tank tot inlaat.

http://www.youtube.com/watch?v=Yj3vuA24MgY

edit: op het filmpje geef ik constant vol gas! dat teruglopen in toerental komt dus NIET doordat ik mn gashandel indraai

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 22-12-2007 om 14:51 uur.




het is sowieso een probleem met je ontsteking, denk je bobine, check voordat je een nieuwe koopt eerst of het geen oxidatie is bij de aansluit stekkertjes


edit: ook handig om ff iemand anders bobine te proberen om te kijken of het daaraan ligt

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 22-12-2007 om 15:09 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
b e r t 22-12-2007 15:11 Print reply

Posts: 1855
ontsteking dacht ik ook al. moet ik dat zo is gaan bekijken.
 
Niek de Wildt 22-12-2007 15:27 Print reply
Posts: 7168
bijna zeker idd ontsteking, probeer een cdi uit te wisselen met een vriend
 
Thijsje 22-12-2007 15:40 Print reply

Posts: 1687
als cdi einde is, zou hij t zoizo niet doen toch?
maar ben wel benieuwd wat het is aangezien mn mb dit ook doet, alleen dan stukken minder erg..

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
b e r t 22-12-2007 15:51 Print reply

Posts: 1855
het lijkt wel dat het steeds erger wordt, het begon langzaam aan. Ik zal de draadjes is nakijken op roest.
 
rubbert 22-12-2007 15:52 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
als cdi einde is, zou hij t zoizo niet doen toch?
maar ben wel benieuwd wat het is aangezien mn mb dit ook doet, alleen dan stukken minder erg..




bij am6 zit je cdi bij je bobine in, het is wel z'n bobine, er is ergens kortsluiting, want als de motor sneller draait staat er meer stroom op, als hij dan hoger in toeren komt er meer stroom op en maakt hij dan wel kortsluiting op houd hij op met vonken totdat hij weer lager in toeren is, ik heb hetzelfde me mijn derbi, zit nu 2 weken te wachten op m'n andere bobine.....

maar bij mij komt het doordat ik eraan aant solderen ben geweest en hij half verneukt is


edit: je draadjes kunnen niet roesten het is koper, dat oxideerd, ff wrikken aan je stekkertjes en goed kijken of er niks tegen elkaar aan hangt of niet goed geisoleerd is

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 22-12-2007 om 15:53 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
b e r t 22-12-2007 16:16 Print reply

Posts: 1855
het loopt nu wel weer. stekkertjes waren smerig. dus het probleem is opgelost.

Ik heb nog iets. paar honderd km na aankoop cilinder een warmloper gehad. Hierna heeft mijn cilinder nooit meer zn kracht teruggehad die die ooit heeft gehad. Heb de cilinder niet laten honen. Hij voelt nog goed glad aan dus ja. Ik heb het gevoel dat ik wat koppel mis. autowheelie in zn 2 is niet meer mogelijk. Terwijl dat eerder makkelijk lukte. (wel 11-52 eronder, anders lukt het me nooit

Hoe krijg ik mn koppel terug? moet die dan gehoond worden en nieuwe zuiger+ veren enz.? want dat kosttte nog al wat zag ik

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 22-12-2007 om 16:18 uur.
 
.puch_chopper 22-12-2007 16:19 Print reply

Posts: 7851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
het loopt nu wel weer. stekkertjes waren smerig. dus het probleem is opgelost.

Ik heb nog iets. paar honderd km na aankoop cilinder een warmloper gehad. Hierna heeft mijn cilinder nooit meer zn kracht teruggehad die die ooit heeft gehad. Heb de cilinder niet laten honen. Hij voelt nog goed glad aan dus ja. Ik heb het gevoel dat ik wat koppel mis. autowheelie in zn 2 is niet meer mogelijk. Terwijl dat eerder makkelijk lukte. (wel 11-52 eronder, anders lukt het me nooit

Hoe krijg ik mn koppel terug? moet die dan gehoond worden en nieuwe zuiger+ veren enz.? want dat kosttte nog al wat zag ik

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 22-12-2007 om 16:18 uur.

heb je nogsteeds die sproeier 78 erin? zoja doe er dan even een grotere in
 
rubbert 22-12-2007 16:22 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
het loopt nu wel weer. stekkertjes waren smerig. dus het probleem is opgelost.

Ik heb nog iets. paar honderd km na aankoop cilinder een warmloper gehad. Hierna heeft mijn cilinder nooit meer zn kracht teruggehad die die ooit heeft gehad. Heb de cilinder niet laten honen. Hij voelt nog goed glad aan dus ja. Ik heb het gevoel dat ik wat koppel mis. autowheelie in zn 2 is niet meer mogelijk. Terwijl dat eerder makkelijk lukte. (wel 11-52 eronder, anders lukt het me nooit

Hoe krijg ik mn koppel terug? moet die dan gehoond worden en nieuwe zuiger+ veren enz.? want dat kosttte nog al wat zag ik

Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 22-12-2007 om 16:18 uur.



mooi (Y) ik denk dat je idd moet honen en een nieuwe zuiger erin, honen kost 25 euro, zuiger weet ik niet wat die voor dr kost
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
b e r t 22-12-2007 17:43 Print reply

Posts: 1855
40 euro kost zuigertje. vind ik nog best wat
 
b e r t 22-12-2007 17:45 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]

heb je nogsteeds die sproeier 78 erin? zoja doe er dan even een grotere in


ja, anders verzuipt die. dit is eigelijk nog te groot, omdat die zo stottert. Even choke klein tikkie open en valt uit. Ik weet ook niet wat het is.
 
sabar 22-12-2007 18:06 Print reply
Posts: 320
Dit is niet je afstelling, mijn mt maakte ook zo`n geluid, krukas lagers waren versleten en een krukas keering was naar de hel. En is het geen valse lucht, heb je dat al uitgesloten( met de welbekende deo)
 
S1lv3r 22-12-2007 18:08 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
Dit is niet je afstelling, mijn mt maakte ook zo`n geluid, krukas lagers waren versleten en een krukas keering was naar de hel. En is het geen valse lucht, heb je dat al uitgesloten( met de welbekende deo)


blaat



duidelijk geval van kortsluiting in het ontstekings circuit
 
skilder 22-12-2007 21:56 Print reply
Posts: 116
heb je der toevallig geen begrenzer op je brommer zitten?
 

Dit topic is 1733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved