ARWIN_honda |
21-12-2007 19:06 |
Posts: 3534 |
nou belgische Ge2 is stuk sneller dan imitatie, denk dat je met een goed setupje tussen 80/90 in komt
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
S1lv3r |
21-12-2007 19:13 |
Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou belgische Ge2 is stuk sneller dan imitatie, denk dat je met een goed setupje tussen 80/90 in komt
met die hm167 cilinder, 18mm keihin en tecno uitlaat zat ik op 85 op de teller
(en met 70cc malossi en 24mm vlakschuif + twinair en proma en 6bak 97 op teller, wat me vies tegen valt :/)
|
|
|
|
Knaapje |
21-12-2007 19:14 |
Posts: 56 |
Het verschil tussen de Belgische en een origineel Nederlandse zal je wel moeten kunnen voelen.
De Nederlandse is namelijk loodzwaar.
|
|
|
|
Jelle rs50 |
21-12-2007 19:36 |
Posts: 521 |
reedt 97 met licht getunede ge2 door biet, homoet special, 18mm keihin + twinair.
|
|
|
|
De Schout |
21-12-2007 19:50 |
Posts: 5327 |
wat word er nu allemaal over een ge2 gelult, heeft niets te maken met een hm167.. bij een ori hm167 zou er hm167 boven de uitlaat poort moeten staan en bij een imi niet.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
harm0ss |
21-12-2007 20:00 |
Posts: 1247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
reedt 97 met licht getunede ge2 door biet, homoet special, 18mm keihin + twinair.
jij praat over watergekoeld, ze hebben t over luchtgekoeld
|
|
|
|
mr200r |
21-12-2007 20:10 |
Posts: 5122 |
Mijn zwitserse hm 167 loopt iig 80+,maar daar is alles org honda van
bocht-demper-kop.
|
|
mr200r |
|
mb-rider |
21-12-2007 20:20 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
wat word er nu allemaal over een ge2 gelult, heeft niets te maken met een hm167.. bij een ori hm167 zou er hm167 boven de uitlaat poort moeten staan en bij een imi niet.
oke .. staat niet boven de uitlaat poort:s dus zal et wel een imi zijn. mmh.. toch maar binnekort zo'n hm167 kopen je hoort er vaak goeie dinge over zal het veel helpen als ik me membraampoort helemaal als een 4 kant slijp zodat een mallosie 4klepps er goed inpast en goed benzine kan versprijde?? zou dat extra werke?(was namelijk wel gedaan bij de 70cc zeta (hing al onder me mb toen ik hem kocht)
ik had namelijk eerst een 70cc zeta + 4 klepps mallosie 6 bak 20 mm miki.. orignele onsteking en tandwiel verhouding 13/38 ging ie over de 100.
Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 21-12-2007 om 20:40 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
21-12-2007 20:55 |
Posts: 14947 |
staat er tussen de koelribben een ''blokje'' met 49 cm.³ als het wazige letters zijn is het imitatie. staat het er recht en heel mooi precies op dan is het mogelijk HM167
staat er boven de uitlaat poort (heel klein lettertype) 167 dan is het de belgische.
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 21-12-2007 om 20:58 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
-TimP- |
21-12-2007 23:26 |
Posts: 1836 |
ik heb 3 kwart jaar met een imi gereden maar dat ging best goed.
met lichte vertanding ging die over de 75 met proma uitlaat en 12mm.
met normale vertanding ging die over de 80km.
het zijn best snelle cilinders voor een kleine prijs. ze slijten wel hard en dat is te merken in de prestaties.
ik ben niet echt lief geweest voor mn cilinder maar hij heb ut wel lang vol gehouden en doet het nogsteeds.
over de hm167 weet ik niet veel. wel dat ze snel zijn en zuinig.
maar die kosten ook weer een heel stuk duurder en dan heb je een 2de hands.
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
De Schout |
21-12-2007 23:46 |
Posts: 5327 |
sommige imi's zijn best vlot en andere weer totaal niet. dat is het [punt net met die dinge, der is geen pijl op te trekken..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
S1lv3r |
22-12-2007 0:07 |
Posts: 5213 |
nee precies, als je zeker wilt zijn van blijvende kwaliteit, een goeie snelheid, en mooie acceleratie, dan moet je toch echt de hm167 nemen icm een 16 of 18mm.
|
|
|
|
mb-rider |
22-12-2007 10:25 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
nee precies, als je zeker wilt zijn van blijvende kwaliteit, een goeie snelheid, en mooie acceleratie, dan moet je toch echt de hm167 nemen icm een 16 of 18mm.
hoe lang gaat zo'n belgische cillindertje mee? als je er gewoon normaal mee rijdt en niet afragt?
|
|
|
|
De Schout |
22-12-2007 10:39 |
Posts: 5327 |
als je hem laat honen met goede zuiger (vertex ofzo) en je rijd met goed luchtfilter en goede afstelling dan rijd je zeker 10/15k km zonder er naar om te hoeven kijken. daarna miss eens aan een nieuw zuigertje gaan denken
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
mb-rider |
23-12-2007 13:30 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als je hem laat honen met goede zuiger (vertex ofzo) en je rijd met goed luchtfilter en goede afstelling dan rijd je zeker 10/15k km zonder er naar om te hoeven kijken. daarna miss eens aan een nieuw zuigertje gaan denken
ik weet genoeg, bedankt voor de info jongens
|
|
|
|