Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 50cc cillinder honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46887 - 50cc cillinder honda mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 21-12-2007 19:03 Print topicpost

Posts: 453
hallo , wat is het verschil tussen een 50ccsnel orgineel(hm167 belgische) en een imitatie 50cc??

gewicht?
spoelpoorten?


want ik heb hier een cilinder liggen maar als ik op internet check bijv motoimport lijkt de cillinder op de belgische en de imitatie ik kan geen verschil vinden

hij is behoorlijk zwaar en heel erg lelijk kwa uiterlijk dus er staat wel iets op de zijkant alleen dat valt niet meer te lezen helemaal verrot , zul je denke wat moet ie ermee nouw de wand is nog helemaal goed en de poorten ook.

wat zijn btw de max snelheden bij deze cilinders?
ik hoop dat jullie et weten
 

ARWIN_honda 21-12-2007 19:06 Print reply

Posts: 3534
nou belgische Ge2 is stuk sneller dan imitatie, denk dat je met een goed setupje tussen 80/90 in komt
 
Suzuki GSX-R600 K4
S1lv3r 21-12-2007 19:13 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou belgische Ge2 is stuk sneller dan imitatie, denk dat je met een goed setupje tussen 80/90 in komt


met die hm167 cilinder, 18mm keihin en tecno uitlaat zat ik op 85 op de teller

(en met 70cc malossi en 24mm vlakschuif + twinair en proma en 6bak 97 op teller, wat me vies tegen valt :/)
 
Knaapje 21-12-2007 19:14 Print reply
Posts: 56
Het verschil tussen de Belgische en een origineel Nederlandse zal je wel moeten kunnen voelen.

De Nederlandse is namelijk loodzwaar.
 
Jelle rs50 21-12-2007 19:36 Print reply
Posts: 521
reedt 97 met licht getunede ge2 door biet, homoet special, 18mm keihin + twinair.
 
De Schout 21-12-2007 19:50 Print reply
Posts: 5327
wat word er nu allemaal over een ge2 gelult, heeft niets te maken met een hm167.. bij een ori hm167 zou er hm167 boven de uitlaat poort moeten staan en bij een imi niet.
 
tune tweak fiddle bang bummer
harm0ss 21-12-2007 20:00 Print reply

Posts: 1247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
reedt 97 met licht getunede ge2 door biet, homoet special, 18mm keihin + twinair.


jij praat over watergekoeld, ze hebben t over luchtgekoeld
 
mr200r 21-12-2007 20:10 Print reply
Posts: 5122
Mijn zwitserse hm 167 loopt iig 80+,maar daar is alles org honda van
bocht-demper-kop.
 
mr200r
mb-rider 21-12-2007 20:20 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
wat word er nu allemaal over een ge2 gelult, heeft niets te maken met een hm167.. bij een ori hm167 zou er hm167 boven de uitlaat poort moeten staan en bij een imi niet.



oke .. staat niet boven de uitlaat poort:s dus zal et wel een imi zijn. mmh.. toch maar binnekort zo'n hm167 kopen je hoort er vaak goeie dinge over zal het veel helpen als ik me membraampoort helemaal als een 4 kant slijp zodat een mallosie 4klepps er goed inpast en goed benzine kan versprijde?? zou dat extra werke?(was namelijk wel gedaan bij de 70cc zeta (hing al onder me mb toen ik hem kocht)

ik had namelijk eerst een 70cc zeta + 4 klepps mallosie 6 bak 20 mm miki.. orignele onsteking en tandwiel verhouding 13/38 ging ie over de 100.

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 21-12-2007 om 20:40 uur.
 
mtx-motard 21-12-2007 20:55 Print reply

Posts: 14947
staat er tussen de koelribben een ''blokje'' met 49 cm.³ als het wazige letters zijn is het imitatie. staat het er recht en heel mooi precies op dan is het mogelijk HM167

staat er boven de uitlaat poort (heel klein lettertype) 167 dan is het de belgische.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 21-12-2007 om 20:58 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
-TimP- 21-12-2007 23:26 Print reply

Posts: 1836
ik heb 3 kwart jaar met een imi gereden maar dat ging best goed.
met lichte vertanding ging die over de 75 met proma uitlaat en 12mm.
met normale vertanding ging die over de 80km.

het zijn best snelle cilinders voor een kleine prijs. ze slijten wel hard en dat is te merken in de prestaties.

ik ben niet echt lief geweest voor mn cilinder maar hij heb ut wel lang vol gehouden en doet het nogsteeds.

over de hm167 weet ik niet veel. wel dat ze snel zijn en zuinig.
maar die kosten ook weer een heel stuk duurder en dan heb je een 2de hands.
 
zxr club zx6r 2003
De Schout 21-12-2007 23:46 Print reply
Posts: 5327
sommige imi's zijn best vlot en andere weer totaal niet. dat is het [punt net met die dinge, der is geen pijl op te trekken..
 
tune tweak fiddle bang bummer
S1lv3r 22-12-2007 0:07 Print reply

Posts: 5213
nee precies, als je zeker wilt zijn van blijvende kwaliteit, een goeie snelheid, en mooie acceleratie, dan moet je toch echt de hm167 nemen icm een 16 of 18mm.
 
mb-rider 22-12-2007 10:25 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
nee precies, als je zeker wilt zijn van blijvende kwaliteit, een goeie snelheid, en mooie acceleratie, dan moet je toch echt de hm167 nemen icm een 16 of 18mm.


hoe lang gaat zo'n belgische cillindertje mee? als je er gewoon normaal mee rijdt en niet afragt?
 
De Schout 22-12-2007 10:39 Print reply
Posts: 5327
als je hem laat honen met goede zuiger (vertex ofzo) en je rijd met goed luchtfilter en goede afstelling dan rijd je zeker 10/15k km zonder er naar om te hoeven kijken. daarna miss eens aan een nieuw zuigertje gaan denken
 
tune tweak fiddle bang bummer
mb-rider 23-12-2007 13:30 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als je hem laat honen met goede zuiger (vertex ofzo) en je rijd met goed luchtfilter en goede afstelling dan rijd je zeker 10/15k km zonder er naar om te hoeven kijken. daarna miss eens aan een nieuw zuigertje gaan denken


ik weet genoeg, bedankt voor de info jongens
 

Dit topic is 1882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved