Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
door extra olie slijt het minder, en op elkaar in laten slijten is de hele bedoeling van inrijden.
Je geeft nu geen onderbouwing voor de stelling dat minder olie
beter zou zijn bij het inrijden.
Wat je zegt is het volgende: je kunt sneller klaar zijn met inrijden als je minder smering geeft.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Meer olie levert minder wrijving, en dus slijten je stukken die bij moeten slijten bij het inrijden minder af. Dus zou het inrijden langer moeten duren.
Hiervoor geldt hetzelfde als de uitspraak van Makrolon hierboven.
We weten nou nog steeds niet dat het niet beter zou zijn om extra olie bij te mengen tijdens het inrijden. Wat we wel uit de uitspraken van Makrolon en mblover kunnen opmaken is dat ze er van uitgaan dat minder olie meer slijtage oplevert. En ja, dat lijkt me wel logisch ja. Maar of het op deze manier gewenst is?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Geen extra olie is zeker niet schadelijk
Je onderbouwt dat helaas niet waardoor je uitspraak krachteloos wordt, ook al klinkt het niet geheel onlogisch.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
wat er gebeurt als je wel extra smeert weten we niet zeker, we verwachten alleen wat gebaseerd op een logische redenatie.
Hier zeg je eigenlijk dat je niet weet waarom je zei dat extra olie toevoegen bullshit is.
Daarna verwacht je iets op basis van een logische redenatie (redenering
) die je niet vermeld helaas. (ik kan wel gaan raden dat die 'logische redenatie' dezelfde is als die Makrolon ook al postte maar daarmee waren we ook al niet gekomen bij het waarom het beter is om minder te smeren, tenzij ermee bedoeld wordt dat 'sneller' inrijden gelijk staat aan beter inrijden maar daar zou ik dan toch wel een vraagteken bij willen stellen.)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Neem je dat risico of gebruik je geen extra olie?
Hier stel je ineens dat meer olie toevoegen tijdens het inrijden een risico oplevert, terwijl je tegelijkertijd -een zin eerder- meldt dat je niet weet wat er gebeurt als je extra smeert.
Je lijkt dit risico te baseren op grond van je stelling dat 'sneller' (in zo weinig mogelijk km's) inrijden beter is dan 'langzaam' (over langere afstand) inrijden. Een stelling die ik nergens onderbouwd zie worden.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Je zit natuurlijk altijd veilig met een klein beetje extra olie en wat meer inrij kilometers
Hier is het risico van het extra smeren ineens in het niets verdwenen..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
maar meer inrijden is meer geduld hebben en dat is voor velen ook moeilijk
Lees ik het nou goed en bedoel je dus uiteindelijk te zeggen dat 'sneller' (d.w.z. kortstondiger) inrijden beter is omdat het
makkelijker is?
Dus ik ben als bezorgde inrijder nog niet tevreden met de aangeleverde informatie. Die 'rammelt' namelijk. En ik -als bezorgde inrijder- wil natuurlijk graag betrouwbare informatie. Waar haal ik die vandaan? Wie kan dat leveren?
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 23-12-2007 om 16:02 uur.