Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46877 - inrijden
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 23-12-2007 0:31 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
door extra olie slijt het minder, en op elkaar in laten slijten is de hele bedoeling van inrijden.


Je geeft nu geen onderbouwing voor de stelling dat minder olie beter zou zijn bij het inrijden.

Wat je zegt is het volgende: je kunt sneller klaar zijn met inrijden als je minder smering geeft.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Meer olie levert minder wrijving, en dus slijten je stukken die bij moeten slijten bij het inrijden minder af. Dus zou het inrijden langer moeten duren.


Hiervoor geldt hetzelfde als de uitspraak van Makrolon hierboven.

We weten nou nog steeds niet dat het niet beter zou zijn om extra olie bij te mengen tijdens het inrijden. Wat we wel uit de uitspraken van Makrolon en mblover kunnen opmaken is dat ze er van uitgaan dat minder olie meer slijtage oplevert. En ja, dat lijkt me wel logisch ja. Maar of het op deze manier gewenst is?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Geen extra olie is zeker niet schadelijk


Je onderbouwt dat helaas niet waardoor je uitspraak krachteloos wordt, ook al klinkt het niet geheel onlogisch.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
wat er gebeurt als je wel extra smeert weten we niet zeker, we verwachten alleen wat gebaseerd op een logische redenatie.


Hier zeg je eigenlijk dat je niet weet waarom je zei dat extra olie toevoegen bullshit is.
Daarna verwacht je iets op basis van een logische redenatie (redenering) die je niet vermeld helaas. (ik kan wel gaan raden dat die 'logische redenatie' dezelfde is als die Makrolon ook al postte maar daarmee waren we ook al niet gekomen bij het waarom het beter is om minder te smeren, tenzij ermee bedoeld wordt dat 'sneller' inrijden gelijk staat aan beter inrijden maar daar zou ik dan toch wel een vraagteken bij willen stellen.)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Neem je dat risico of gebruik je geen extra olie?


Hier stel je ineens dat meer olie toevoegen tijdens het inrijden een risico oplevert, terwijl je tegelijkertijd -een zin eerder- meldt dat je niet weet wat er gebeurt als je extra smeert.
Je lijkt dit risico te baseren op grond van je stelling dat 'sneller' (in zo weinig mogelijk km's) inrijden beter is dan 'langzaam' (over langere afstand) inrijden. Een stelling die ik nergens onderbouwd zie worden.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Je zit natuurlijk altijd veilig met een klein beetje extra olie en wat meer inrij kilometers


Hier is het risico van het extra smeren ineens in het niets verdwenen..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
maar meer inrijden is meer geduld hebben en dat is voor velen ook moeilijk



Lees ik het nou goed en bedoel je dus uiteindelijk te zeggen dat 'sneller' (d.w.z. kortstondiger) inrijden beter is omdat het makkelijker is?


Dus ik ben als bezorgde inrijder nog niet tevreden met de aangeleverde informatie. Die 'rammelt' namelijk. En ik -als bezorgde inrijder- wil natuurlijk graag betrouwbare informatie. Waar haal ik die vandaan? Wie kan dat leveren?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 23-12-2007 om 16:02 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
nigel1990 25-12-2007 23:22 Print reply

Posts: 32
lol jullie weten niet eens of het over een alu of een gietijzer cil gaat
 
Trendy Sexie Xtreme
Gradje 25-12-2007 23:51 Print reply

Posts: 1181
Hoe lang je wilt inrijden moet je zelf weten.
Naar mijn mening is het ook heel belangrijk/ misschien wel belangrijker dat je warmrijdt.
 
Jelmer MX 26-12-2007 0:32 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover


[...]


Rustig als niet in de powerband komen?
Verder ben je een heel eind op weg, in begin ook niet te hoge toeren maken en niet teveel in de powerband komen, maar dat gewoon opbouwen over 250 kilometer ongeveer en dan zou je een heel eind goed moeten zitten.
Edit, verder moet je het gewoon een beetje op gevoel doen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 22-12-2007 om 23:46 uur.

af en toe rustig tegen de powerband aan tikken..
en na een tijdje de eerste 2 versnellingen oid effe een klein stukje de powerband in
 

Dit topic is 2325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved