Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46877 - inrijden
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 22-12-2007 19:49 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Dennis-
[...]


Waarom zouden je lagers bij stationair toerental extra slijten?



Als je blok koud is dan slijt 'ie teringveel en als 'ie eenmaal warm is dan slijt het amper.
Hoe meer 'warme' kilometers (lange afstanden) je maakt in verhouding tot 'koude' kilometers, hoe langer de boel meegaat dus.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Je moet de motor ff warm laten worden, maar niet te lang stationair laten lopen, want loopt de motor warm.


Wat is dit voor abacadabra?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 22-12-2007 om 19:50 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
derbi racer 22-12-2007 19:56 Print reply

Posts: 1037
wat een dom gelul allemaal zeg 90 % wat iedereen zegt klopt niet eens

officieele regels:

eerste 300 km geen vol gas rijden

goed warm laten worden voor je meer dan 5000 toeren wil maken

tijdje rijden zo'n minimaal 30 min. daarna af laten koelen en weer ong 30 min rijden rij je hem het beste in

extra olie gebruiken

als je de cil helemaal hebt ingerden heb je 1000 km gereden

voor de rest niet moeilijk doen en je kop houe
kortom gewoon iets rustiger rijden dan normaal

dat is alles mensen


 
Henk-88 22-12-2007 20:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
wat een dom gelul allemaal zeg 90 % wat iedereen zegt klopt niet eens

officieele regels:

eerste 300 km geen vol gas rijden

goed warm laten worden voor je meer dan 5000 toeren wil maken

tijdje rijden zo'n minimaal 30 min. daarna af laten koelen en weer ong 30 min rijden rij je hem het beste in

extra olie gebruiken

als je de cil helemaal hebt ingerden heb je 1000 km gereden

voor de rest niet moeilijk doen en je kop houe
kortom gewoon iets rustiger rijden dan normaal

dat is alles mensen





Coole post man, maar je onderbouwt het niet. Waarom zouden we je moeten geloven?
Wat is hier officiƫel aan eigenlijk? Staat het ergens opgeschreven? Linkie?

edit: en hoor ik bij de raadselachtige 10% of de 90%?


Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 22-12-2007 om 20:02 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
THOMASJEUHHH 22-12-2007 20:02 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Coole post man, maar je onderbouwt het niet. Waarom zouden we je moeten geloven?
Wat is hier officiƫel aan eigenlijk? Staat het ergens opgeschreven? Linkie?


idd, ik wil wel weten hoe je daarbij komt.

het is logisch dat je het nieuwe materiaal moet inslijten, dus niet overbelasten, dus niet te warm laten worden niet de snel warm laten worden, en niet zoveel toeren draaien, ofwel gewoon kalm aan doen,

 
bwoaahhppp,,..
oenoehoofd 22-12-2007 20:02 Print reply

Posts: 17851
Indeed, gewoon 3 tot 500 km met wat extra olie onder de 7500 toeren blijven, is goed genoeg hoor.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
S1lv3r 22-12-2007 20:07 Print reply

Posts: 5213
waarom extra olie, zo moet je alleen maar langer inrijden...
 
oenoehoofd 22-12-2007 20:12 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
waarom extra olie, zo moet je alleen maar langer inrijden...


1 of 2 drupjes in de tank, gewoon voor wat extra smering.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
er-freak 22-12-2007 20:13 Print reply
Posts: 415
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
waarom extra olie, zo moet je alleen maar langer inrijden...


met een nieuwe cilinder loopt alles nog niet zo glad langs elkaar heen, wat zorgt voor extra warmte. door er meer olie bij te doen wordt de hitte wat minder. zeelf heb ik als volgt ingereden: eerste 100 km rustig aan, voor je powerband schakelen enzo. tot 200km begin van de powerband rijden, heel af en toe stukje open trekkeb om een stootrand te voorkomen. bij 300 km al lekkr doorgereden, en bij 450 km af en toe vol gas. steeds wel eerst zo'n 5 kilomter rustig de motor warm laten worden. en hij doet het nog steeds, dus zal wel goed zijn
 
S1lv3r 22-12-2007 20:14 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: er-freak
[...]


met een nieuwe cilinder loopt alles nog niet zo glad langs elkaar heen, wat zorgt voor extra warmte. door er meer olie bij te doen wordt de hitte wat minder. zeelf heb ik als volgt ingereden: eerste 100 km rustig aan, voor je powerband schakelen enzo. tot 200km begin van de powerband rijden, heel af en toe stukje open trekkeb om een stootrand te voorkomen. bij 300 km al lekkr doorgereden, en bij 450 km af en toe vol gas. steeds wel eerst zo'n 5 kilomter rustig de motor warm laten worden. en hij doet het nog steeds, dus zal wel goed zijn


ja klopt, maat niet de eerste 500km extra olie zoals die ene beweerd
 
er-freak 22-12-2007 20:15 Print reply
Posts: 415
ik deed 1:40/ 1:45. nu doe ik 1:45-1.50 als ie als een gek begint te roken doe je teveel
 
mblover 22-12-2007 23:17 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi racer
wat een dom gelul allemaal zeg 90 % wat iedereen zegt klopt niet eens

officieele regels:

eerste 300 km geen vol gas rijden


Sommige cilinders is 250 genoeg, en geen volgas is vaag.

Quote:
goed warm laten worden voor je meer dan 5000 toeren wil maken

hangt ook niet van de cilinder af nee......

Quote:
tijdje rijden zo'n minimaal 30 min. daarna af laten koelen en weer ong 30 min rijden rij je hem het beste in

Is niet perse nodig, je kan ook langere stukken rijden.

Quote:
extra olie gebruiken

Dat is dus grote bullshit

Quote:
als je de cil helemaal hebt ingerden heb je 1000 km gereden

500km zou elke voor de brommer gangbare cilinder ingereden moeten zijn. Het kan inderdaad geen kwaad om de opvolgende 500km niet constant op top te gaan rijden en niet constant alles eruit te willen halen, maar als je dat wel wil doen zou het niet erg mogen zijn (ja dan is hij eerder versleten ja, maar bij gewoon gebruik slijt hij ook meer als je feller rijd....)


 
Henk-88 22-12-2007 23:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover

Quote:
extra olie gebruiken


Dat is dus grote bullshit




Wie o wie gaat dat nou eens zodanig onderbouwen dat het niet omvergeworpen wordt door de navolgende stelling:

Door de ruwe oppervlakte van het nog in te rijden materiaal is extra koeling door middel van xtra olie gewenst.
(Die extra olie zou dan op 1 of andere wijze tussen de nieuwe, ruwe oneffenheden gaan zitten.. tussen zuiger en cilinderwand in dit geval)


Zolang er niet onderbouwd wordt, zullen steeds weer dezelfde topics aangemaakt worden omdat niemand geloofwaardig is.

Mja, dat zal de charme van BF wel zijn :P

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 22-12-2007 om 23:34 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jelmer MX 22-12-2007 23:36 Print reply

Posts: 13514
Geen volgas rijden kan stootranden veroorzaken..

ik heb de eerste 50 km RUSTIG gereden.. in het begin eerst warm laten worden, dan af en toe door trekken..

En niet te lang 1 toerental rijden.
 
Makrolon 22-12-2007 23:45 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Dat is dus grote bullshit




Wie o wie gaat dat nou eens zodanig onderbouwen dat het niet omvergeworpen wordt door de navolgende stelling:

Door de ruwe oppervlakte van het nog in te rijden materiaal is extra koeling door middel van xtra olie gewenst.
(Die extra olie zou dan op 1 of andere wijze tussen de nieuwe, ruwe oneffenheden gaan zitten.. tussen zuiger en cilinderwand in dit geval)


Zolang er niet onderbouwd wordt, zullen steeds weer dezelfde topics aangemaakt worden omdat niemand geloofwaardig is.

Mja, dat zal de charme van BF wel zijn :P

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 22-12-2007 om 23:34 uur.

door extra olie slijt het minder, en op elkaar in laten slijten is de hele bedoeling van inrijden.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mblover 22-12-2007 23:45 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Dat is dus grote bullshit




Wie o wie gaat dat nou eens zodanig onderbouwen dat het niet omvergeworpen wordt door de navolgende stelling:

Door de ruwe oppervlakte van het nog in te rijden materiaal is extra koeling door middel van xtra olie gewenst.
(Die extra olie zou dan op 1 of andere wijze tussen de nieuwe, ruwe oneffenheden gaan zitten.. tussen zuiger en cilinderwand in dit geval)


Zolang er niet onderbouwd wordt, zullen steeds weer dezelfde topics aangemaakt worden omdat niemand geloofwaardig is.

Mja, dat zal de charme van BF wel zijn :P

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 22-12-2007 om 23:34 uur.


Meer olie levert minder wrijving, en dus slijten je stukken die bij moeten slijten bij het inrijden minder af. Dus zou het inrijden langer moeten duren.
Geen extra olie is zeker niet schadelijk, wat er gebeurt als je wel extra smeert weten we niet zeker, we verwachten alleen wat gebaseerd op een logische redenatie.
Neem je dat risico of gebruik je geen extra olie? Dat is de vraag. Je zit natuurlijk altijd veilig met een klein beetje extra olie en wat meer inrij kilometers, maar meer inrijden is meer geduld hebben en dat is voor velen ook moeilijk, en of het steggelen nou zo geweldig is voor de cilinder?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Geen volgas rijden kan stootranden veroorzaken..

ik heb de eerste 50 km RUSTIG gereden.. in het begin eerst warm laten worden, dan af en toe door trekken..

En niet te lang 1 toerental rijden.


Rustig als niet in de powerband komen?
Verder ben je een heel eind op weg, in begin ook niet te hoge toeren maken en niet teveel in de powerband komen, maar dat gewoon opbouwen over 250 kilometer ongeveer en dan zou je een heel eind goed moeten zitten.
Edit, verder moet je het gewoon een beetje op gevoel doen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 22-12-2007 om 23:46 uur.
 

Dit topic is 2326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved