Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46877 - inrijden
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha rd50 mx 20-12-2007 20:13 Print topicpost

Posts: 748
hey ik heb pas mijn cilinder vervangen maar hoeveel km moet ik nou ongeveer inrijden? en zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten?
 
On the road again!

Geared 20-12-2007 20:14 Print reply

Posts: 606
ong 500 tot 1000 km, je zult het op een gegeven moment ook wel merken, hij wil dan weer beter starten enzo
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
Royal Club 20-12-2007 20:15 Print reply

Posts: 60390
250km zonder extra olie ofzo

gewoon zorgen dat je op elk toerengebied rijd, dus niet alleen in midden, maar ook paar keer hoog in toeren.

alleen gewoon niet lange stukken volgasj gaan rijden
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamaha rd50 mx 20-12-2007 20:22 Print reply

Posts: 748
ok bedankt
 
On the road again!
mtx-motard 20-12-2007 20:23 Print reply

Posts: 14947
volgende x kleine vragen topic of zoeken naar je antwoord


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Dtje 21-12-2007 0:02 Print reply
Posts: 1107
50km rustig aan doen.En de eerste 2x dat je tankt klein beetje extra olie bij je benzine doen.

Daarna gewoon goed warm laten worden. Hangt ook af welke cilinder je hebt en hoe de afwerking is. Maar de eerste 50km is belangrijkst daarna goed warm late worden altijd en dan kan je wel gas open geven.
 
je mama
Henk-88 21-12-2007 0:09 Print reply

Posts: 26703
Het is blijkbaar maar net zoals je in wilt rijden: perfect, half-perfect of gewoon als een gare beunhaas.

Wat Royal Club zegt, is wel ongeveer zoals ik het zou doen.
Maar de eerste 50 tot 100 km toch nog wat minder toeren en ook een sproeiermaatje te groot.
Dat zal wel half-perfect zijn maar ook mijn geduld heeft zijn grenzen

edit: goed warmrijden is altijd een aanrader v.w.b. levensduur en goede prestaties.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 21-12-2007 om 0:11 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steyn123 22-12-2007 13:09 Print reply
Posts: 135
Aluminium: 250 km +-
Gietijzeren Cillinder: 500 km+-

Bij het tanken zou ik gewoon ietsje meer olie toevoegen, als je standaard 1:50 rijd nu gewoon 1:40 of 45 doen. Je kan ook een tube met syntetische olie kopen en na elke tankbeurt iets van de tube in je tank doen.

Verder moet je bij het inrijden altijd eerst even warmrijden. Daarna moet je eigelijk 30km/uur rijden en af en toe het gas langzaam opvoeren; Je moet zeg maar soms even veel toeren maken, om een stootrand in je cillinder te voorkomen. Goed inrijden gepaart met wat extra olie voorkomt vastlopers en verlengt de levensduur van je cillinder.
 
mblover 22-12-2007 13:47 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steyn123
Aluminium: 250 km +-
Gietijzeren Cillinder: 500 km+-

Bij het tanken zou ik gewoon ietsje meer olie toevoegen, als je standaard 1:50 rijd nu gewoon 1:40 of 45 doen. Je kan ook een tube met syntetische olie kopen en na elke tankbeurt iets van de tube in je tank doen.

Verder moet je bij het inrijden altijd eerst even warmrijden. Daarna moet je eigelijk 30km/uur rijden en af en toe het gas langzaam opvoeren; Je moet zeg maar soms even veel toeren maken, om een stootrand in je cillinder te voorkomen. Goed inrijden gepaart met wat extra olie voorkomt vastlopers en verlengt de levensduur van je cillinder.


30kmu als richtlijn slaat dus helemaal nergens op dat hangt van je setup af.
Bij een snellere brom gewoon net voor de powerband schakelen, en als je dan in de 6 50 of 60 kunt rijden dan doe je dat als je dat wil. Daarna steeds iets de powerband in, dus dat je hem voelt, en dan schakelen. en dat ga je opbouwen over 250km (of 500 bij gietijzer)
 
Dtje 22-12-2007 15:27 Print reply
Posts: 1107
Maar het is nergens bezwezen dat je echt 500km moet inrijden. Als je beetje goeie cilinder hebt kan al best snel blazen. Alleen de eerste 50km is belangrijk
 
je mama
benellifan 22-12-2007 16:45 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Maar het is nergens bezwezen dat je echt 500km moet inrijden. Als je beetje goeie cilinder hebt kan al best snel blazen. Alleen de eerste 50km is belangrijk


als dat jou mening is best maar ga maar eens de levensduur bepalen van een ingereden cilinder 250/500km en een niet ingereden cilinder 50km
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Dtje 22-12-2007 16:51 Print reply
Posts: 1107
Ja ik heb dit van scooter freaks daar zijn namelijk ook tientalle topics over inrijden. Maar over algeemn gewoon de eerste 200km goed warm laten worden.
 
je mama
Royal Club 22-12-2007 16:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Ja ik heb dit van scooter freaks daar zijn namelijk ook tientalle topics over inrijden. Maar over algeemn gewoon de eerste 200km goed warm laten worden.


ja, dus niet starten en een kwartier wachten, maar starten, en rijdend warm laten worden, anders slijten je lagers voor niks
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Makrolon 22-12-2007 17:49 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: steyn123
Aluminium: 250 km +-
Gietijzeren Cillinder: 500 km+-

Bij het tanken zou ik gewoon ietsje meer olie toevoegen, als je standaard 1:50 rijd nu gewoon 1:40 of 45 doen. Je kan ook een tube met syntetische olie kopen en na elke tankbeurt iets van de tube in je tank doen.

Verder moet je bij het inrijden altijd eerst even warmrijden. Daarna moet je eigelijk 30km/uur rijden en af en toe het gas langzaam opvoeren; Je moet zeg maar soms even veel toeren maken, om een stootrand in je cillinder te voorkomen. Goed inrijden gepaart met wat extra olie voorkomt vastlopers en verlengt de levensduur van je cillinder.


30 km/h in zn een bij 13 k?

dat is echt bullshit. met een bepaalde snelheid inrijden.
 
KTM 525 EXC Supermoto
-Dennis- 22-12-2007 18:46 Print reply

Posts: 919
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, dus niet starten en een kwartier wachten, maar starten, en rijdend warm laten worden, anders slijten je lagers voor niks


Waarom zouden je lagers bij stationair toerental extra slijten?
 
nee, dat mag niet
Vehikel 22-12-2007 19:48 Print reply

Posts: 2903
Je moet de motor ff warm laten worden, maar niet te lang stationair laten lopen, want loopt de motor warm.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 2327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved