Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 80cc AC cil. op 80cc LC blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 756 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46865 - 80cc AC cil. op 80cc LC blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LuLdeBehanger 19-12-2007 21:05 Print topicpost
Posts: 5
de vraag lijkt me duidelijk, zit er verschil in het blok van een mt8/mb8 AC en die van een mbx LC?
kortom zijn de cilinders uitwisselbaar? (slag enz gelijk?)

ik snap natuurlijk dat ik mijn waterpomp eruit moet halen...
maar is de carterdeksel verder wel gewoon bruikbaar als ik dus de aandrijving weg neem?


de reden voor het verwisselen is de grotere inhoud van de AC cilinders
waarom is dit eigenlijk? ivm met meer ruimte door koelribben ipv koel-kanalen??

en zit er behalve de inhoud nog verschillen in bijv een 110malossi LC en AC?? (qua poorting/timing?)

 

mtx-motard 19-12-2007 21:07 Print reply

Posts: 14947
slag van MT8 is 49,50.
en je zit met de tapeinden.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 19-12-2007 21:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
slag van MT8 is 49,50.
en je zit met de tapeinden.


Klopt,
vraag is wat meer aan mij man (broertje) dit weet ik allemaal, verder weet ik niet of er nog verschil is in poorting/timingen.
maar het is dus een compleet ander blok
 
mtx-motard 19-12-2007 21:10 Print reply

Posts: 14947
ja compleet ander blok, blokonderdelen passen niet op elkaar.

mtx-sh blok is gelijk aan nsr maar wel luchtgekoeld. die cilinder past dus wel op nsr/mbx

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 19-12-2007 om 21:11 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 19-12-2007 21:12 Print reply
Posts: 7168
ik neem aan dat de timingen ook anders zijn aangezien de slag groter is en dus de poorten verder uit elkaar liggen?
 
Frysk 19-12-2007 21:21 Print reply

Posts: 34930
Koop mcx cilinder, past direkt
 
giggitybyte
wipe-out 19-12-2007 22:04 Print reply

Posts: 7672
Als je persé een luchtgekoelde cilinder wil, kun je een MCX cilinder kopen. Deze is in principe hetzelfde als de LC cilinders, enkel is deze luchtgekoeld. Kwa vermogen zul je hier niet veel mee opschieten.

De enige voordelen die ik zo kan bedenken zijn dat een luchtgekoelde cilinder minder opvalt onder bijvoorbeeld een MTX-sh of MB met MBX blok. Het tweede voordeel heb ik enkel gehoord, ik heb er zelf geen ervaring mee. De luchtgekoelde cilinder zou beter getuned kunnen worden omdat er bij het dremelen niet op koelkanalen gelet hoeft te worden: de poorten kunnen groter gemaakt worden.


Zoals je misschien al duidelijk is, is de inhoud van de luchtgekoelde cilinders groter, omdat de slag groter is. De slag is grofweg 10mm langer, waardoor de cilinderinhoud grofweg 24cc groter is bij een boring van 55mm.

De cilinders van MBX 80 en MB/T 80 zijn dus compleet andere cilinders. Ze zijn niet uitwisselbaar.
 
Citta92 20-12-2007 15:53 Print reply

Posts: 614
Je kan een athena LC (98cc) laten uitboren misschien?
 
wipe-out 20-12-2007 16:02 Print reply

Posts: 7672
Volgens mij gaat dat niet, omdat je dan geen cilinderhemd meer overhoudt.
 
Citta92 20-12-2007 16:07 Print reply

Posts: 614
je moet minimaal 2mm hemd overhouden werd mij verteld dus er kan aardig wat af.


 
wipe-out 20-12-2007 17:26 Print reply

Posts: 7672
Harrie (Blukaap) had ooit al van een originele 80cc die opgeboord was naar 55mm het cilinderhemd gebroken, enkel bij het monteren. Als hierbij het cilinderhemd al zo dun is, hoe dun zal hij dan wel niet zijn als je naar 57mm gaat?

Daarbij is de cilinderinhoud bij een boring van 57mm maar 7cc groter dan bij 55mm. Dat zet toch geen zoden aan de dijk, wanneer je in je overweging meeneemt dat je dan zo'n kwetsbare cilinder krijgt? Er gaan best wel wat kosten inzitten namelijk. Het boren, de nieuwe zuiger, het laten aanpassen van de kop en het laten aanpasssen van de timingen nadat de cilinder geboord is.
 
driver004 20-12-2007 17:33 Print reply

Posts: 3418
hoezo wil je meer inhoud is een 110mallosi niet snel genoeg of wat?
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Citta92 20-12-2007 18:01 Print reply

Posts: 614
LC 110cc malossi = 93cc echte
AC 110cc malossi = 113 cc echte.

Daar zit het verschil in.
Ik heb geen ervaring over LC honda , maar tussen 93 en 113 cc zit een aardig groot verschil.
Neem aan dat de AC dan ook meer koppel heeft of niet soms?
 
wipe-out 20-12-2007 18:10 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Neem aan dat de AC dan ook meer koppel heeft of niet soms?


Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar voornamelijk door de grotere slag denk ik, en in mindere mate door de grotere cilinderinhoud.
 
Niek de Wildt 20-12-2007 18:18 Print reply
Posts: 7168
tot hoe groot zou een 110malossi kunnen gaan?
 
Citta92 20-12-2007 18:22 Print reply

Posts: 614
ja wat LC of AC?

113cc AC heb ik hier naast me liggen.
Daar kan je eigenlijk niet/nauwlijks meer wat vanaf halen.
LC zou eventueel na 100cc geboord kunnen worden denk ik zo. of in de buurt, maar je neemt wel een verantwoording + kost geld nieuwe wand (nicasil).

Tja Maar Lc schijnt ook vlug te zijn, maar de grotere cilinderinhoud lijkt me de extra kracht en verschil te maken tegenover de LC 93cc..

Weet niet, maar AC kan ook 14/15k maken hoorde ik laatst of zo is weet ik niet, denk niet dat LC vele malen meer scoort?
Of de timing moet dikmaals beter zijn dan de AC? maar die zijn al aardig netjes.
 

Dit topic is 1628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved