Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carburateur groot genoeg?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46861 - Carburateur groot genoeg?
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-dude 21-12-2007 18:09 Print reply

Posts: 43
ik denk niet dat dit de bels gelijk maakt aan de charmo, want de charmo heeft vrij veel spoelpoorten en de bels niet voor zo ver ik weet. maar je kunt het proberen.
maar ik zou zelf ook voor de charmo gaan.
dat is wel een hoog toerige cilinder (heb er max. 11000tpm mee gehaald, was het vermogen overigens wel "op", dus is ook afwachte wat hij doet i.c.m. de uitlaat die maar tot 7000 gaat
 
kevin_91 22-12-2007 16:44 Print reply

Posts: 413
maar die uitlaat gaat toch wel verder dan 7000 toeren als ie ontgrenst is?
Nu maakt ie al 7500/8000 toeren op top bij mij...

Toch zit ik nog steeds met die 70cc eurokit.
Waarom kan dat niet op een 12/14mm carb? "Te schraal" krijg ik dan als antwoord, maar wat bedoel je daar precies mee, wat zijn de gevolgen behalve wat vermogensverlies?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
benellifan 22-12-2007 16:47 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
maar die uitlaat gaat toch wel verder dan 7000 toeren als ie ontgrenst is?
Nu maakt ie al 7500/8000 toeren op top bij mij...

Toch zit ik nog steeds met die 70cc eurokit.
Waarom kan dat niet op een 12/14mm carb? "Te schraal" krijg ik dan als antwoord, maar wat bedoel je daar precies mee, wat zijn de gevolgen behalve wat vermogensverlies?


dit kan gewoon degene die dit zeggen praten poep een kleinere carburateur zorgt voor een hogere gasstroom waardoor je meer toeren kan draaien dan met een grote carburateur daarintegen lever je wel koppel in (best wel veel) in principe is 10mm het minimum voor 70cc dan kan hij in de gehele vermogenslijn goed afgesteld zijn

 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
TSX-dude 22-12-2007 18:36 Print reply

Posts: 43
70cc mt 12/14 mm carb zou idd wel kunnen, maar het lijkt mij alleen niet echt gangbaar.
het is dan eerder t idee van "ik wil wel maar ik kan niet" als je begrijpt watk bedoel.
maar als jij zegt van ik wil graag eurokit met een 12mm of 14mm carb, moet je dat doen en het zou ook wel te doen moeten zijn denk ik. mijn advies blijft tog van als je dan toch 70cc wil neem er dan ook een goeie carb bij, heeft alleen maar zn voordelen.

maar t enige nadeel van een 70cc met 12/14mm carb is de vermogens verlies, en voor de rest geen lijkt mij
 
kevin_91 23-12-2007 17:43 Print reply

Posts: 413
maar is het vermogens verlies dan zodanig groot, dat een 50cc Charmo sneller/sterker zou zijn?

edit: een vriend van me zegt net dat een 70cc veel sneller slijt als de carb eigenlijk te klein is..

Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 23-12-2007 om 17:49 uur.
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
TSX-dude 23-12-2007 18:22 Print reply

Posts: 43
charmo 50 zal niet sneller zijn dan 70cc eurokit, met beide dezelfde carb. wat de 70 is nog steeds groter dan de 50, alleen moet er voor de 70 een grotere sproeier in.
en sneller slijten lijkt me ook niet echt, als het mengsel olie/benzine goed is lijkt me niet dat hij sneller zal slijten
 
kevin_91 23-12-2007 18:37 Print reply

Posts: 413
maar het mengsel kan wel goed zijn, maar als de hoeveelheid benzine in de cilinder te weinig is/te sloom wordt aangevoerd omdat de carb een kleine diameter heeft, dan is dat toch niet erg goed denk ik , of maakt dat niet zo uit.

Maar goed, 50cc en 70cc zal dus ongeveer net zo hard gaan met 12/14mm.
Maar rijdt een 70cc die inhoudt niet erg vervelend? Ik bedoel dan heeeel traag optrekken enzo? Of merk je niet dat de 70cc niet aan zn volledige vermogen komt (niet aan snelheid en kracht maar aan het rijden in het algemeen, hoop dat je begrijpt wak bedoel)
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Jarco 23-12-2007 18:39 Print reply

Posts: 4520
Volgende keer hoef je niet 3 x iets te posten, je kan ook gewoon je post's editten .

 
TSX-dude 23-12-2007 18:44 Print reply

Posts: 43
de kans is er idd dat de benzine te langzaam word aangevoerd, weet het alleen niet zeker aangezien ik daar niet echt super veel ervaring mee heb.
ik heb vandaag ook een 70cc cilinder gekocht, ook van charmo overigens, maar heb daar wel meteen een 16mm carb bij gekocht om zeker te zijn dat het goed loopt.
en dat lijkt mij ook het verstandigst om als je 70cc neemt er ook grotere carb bij te nemen.

en of je het anders zal merken tijdens het rijden, tja als hij te langzaam de benzine aanvoert dan zul het zeker merken buiten dat je power mist.
dan loopt hij niet goed krijg je zeg maar dat hij ineens wel goed trekt en sec later weer niet, dan weer wel, dan weer niet


Edit: ik weet niet waar je woont, maar ik ken een kerel in rosmalen en die heeft heeeeeel veel spullen voor een tsx en weet er ook heel veel vanaf. Als je wil kan ik je een link sturen naar zijn advertentie op marktplaats (staat ook zn tel nr bij enzo)

Dit bericht is gewijzigd door TSX-dude op 23-12-2007 om 18:46 uur.
 
kevin_91 23-12-2007 19:18 Print reply

Posts: 413
okej, dat over dat met het rijden wilde ik even weten.
Om niet al te veel euro's uit te geven wilde ik het toch bij een Charmo houden dan, dan hoef ik niet ook nog een 16mm carb te zoeken.

Ja die advertenties heb ik gezien op marktplaats
Ben al met hem bezig, hij heeft een nog nieuwe Charmo cilinder, moet ik alleen nog wel een membraan bij kopen dan, maar dat komt wel goed.
Ik ga eerst deze week mijn carburateur eens met een schuifmaat opmeten, of het nou 12/14/16 mm is :P
is het 12 of 14 ga ik voor de charmo. Is het 16 ga ik voor een eurokit.
Die 70cc charmo + 16mm carb die je hebt gekocht, dat was zeker in een koop met in de advertentie: niks afstellen, gewoon monteren en rijden (ofzo ) ook van die "beunschuur rosmalen"

@ Jarco: Wanneer heb ik iets 3x gepost dan? Pc liep net wel ff vast, kan zijn dat dat het was, maar weet niet wat je bedoeld anders.

Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 23-12-2007 om 19:20 uur.
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
TSX-dude 23-12-2007 19:39 Print reply

Posts: 43
ja klopt van die advertentie hebk de cilinder
maja zal niet zo erop zetten en rijden zijn zonder afstellen (kan ook niet natuurlijk)
maar ik moet zeggen ik heb wel eens vaker iets bij hem gekocht en kwa onderdelen is hij wel goed. en hij heeft echt veel liggen, nieuw en gebruikte onderdelen. zo heb ik bij hem ook een proma uitlaat gekocht, een gebruikte had enkel oppervlakkige roest. kreeg hem omdat ik ook de cilinder kocht voor 25,- mee

ik weet niet of er erg ver vandaan woont maar ik raad je aan om er eens langs te gaan
 
kevin_91 23-12-2007 20:31 Print reply

Posts: 413
ik woon ongeveer 70 km bij rosmalen vandaan, maar als ik dit van jou zo hoor dan kaan het geen kwaad het op te laten sturen denk ik. (zeker omdat mijn pa me er anders heen moet brengen, terwijl hij niet mag weten dat ie pgevoerd gaat worden )
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
TSX-dude 23-12-2007 20:51 Print reply

Posts: 43
haha, ja als je pa het niet mag weten wordt het idd lastig
vraag ik me als nog af als dat pakketje binnenkomt en je pa hem ziet, maar goed.
je kunt het dan wel laten opsturen, alleen heb ik daar geen ervaring mee aangezien ik altijd langs ben gegaan bij hem (met de auto 3 kwartier heen en 3 kwartier terug)
 
kevin_91 23-12-2007 22:24 Print reply

Posts: 413
laat t opsturen naar een vriend, daar zetten we hem er ook op
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
TSX-dude 23-12-2007 22:28 Print reply

Posts: 43
haha ja zo kan het ook
 

Dit topic is 4428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved