Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carburateur groot genoeg?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 998 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46861 - Carburateur groot genoeg?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevin_91 20-12-2007 15:58 Print reply

Posts: 413
heb op marktplaats een complete 70cc + 16mm carb gevonden, dat lijkt me wel wat.
Maar maakt een 70cc met de std uitlaat veel meer herrie dan een 50cc met std uitlaat? (voor dat mn pa het hoort xD )

 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Wolf Senda 20-12-2007 20:43 Print reply
Posts: 40
Hee,
Als je hem gewoon ontgrensd red je de 70 wel. Trekkracht kun je verbeteren met grotere carb. 17.5 ofzo
 
TSX-dude 20-12-2007 20:47 Print reply

Posts: 43
nou ik denk niet dat een standaard tsx cil goed zal lopen met een 17.5 carb.

ik heb een 50 charmo, heb ik een 18mm opgehad, kreeg hem totaal niet afgesteld. of dat kwam omdat het een imitatie carb was

beter gewoon andere cil nemen
 
kevin_91 20-12-2007 21:24 Print reply

Posts: 413
balen, de 70cc + 16mm carb zijn verkocht.
Dus: misschien om het duidelijker te maken

Wat loopt beter/harder?
1)
50cc std mét membraan
12/14mm mikuni
std uitlaat ontgrensd

2)
70cc eurokit
12/14mm mikuni
std uitlaat, gewoon begrensd

3)
50cc Charmo
12/14mm mikuni
std uitlaat ontgrensd

4)
50cc std mét membraan + afgevlakte cilinderkop
12/14mm mikuni
std uitlaat, gewoon begrensd

Ik ga niet voor een proma of gianelli uitlaat ofzo, maakt me te veel herrie. Een beetje rust kan geen kwaad, en zo hoort pa niet dat ie opgevoerd is.
Als het ECHT nodig is, kan ik altijd later voor een 16mm mikuni gaan, maar bestaat die ook in een versie met een "hendel choke" ipv de "trek choke"? Heb nu zon hendeltje wat je naar beneden drukt en dat wil ik graag houden, anders ziet mn pa het verschil
Graag opmerkingen over of de carb groot genoeg is per setup en hoe hard het zal lopen. (ik wil richting 75/80)
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-12-2007 21:28 Print reply

Posts: 7728
denk dat dan de 50 charmo het beste loopt, 12/14mm op 70 is wel te doen, maar niet echt een beste keuze. en 16mm hevelchoke carbs zijn er zeker, heb er zelf ook een namelijk
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
TSX-dude 20-12-2007 21:37 Print reply

Posts: 43
ik denk ook idd dat 50cc charmo met een 12 of 14mm carb de beste keus is.
want 70cc met een 12mm is zoals eerder vermeld niet erg gangbaar.
ikzelf heb ook een 50cc charmo met 12mm, wel met proma uitlaat met tandwiel verhouding 12/47. hiermee rij ik 70km/h. en ja herrie komt erbij wel uit ja, maar dat komt door de turbokit einddemper
waar trouwens verandering in komt want wil zachter geluid.

maar volgens mij vind je 50cc charmo's niet snel meer, maar kan ook anders zijn hoor
 
flip_nsr_80cc 20-12-2007 22:24 Print reply

Posts: 597
mijn nsr reed goed met 12mm carb en 70cc en tecno pijp top van 95 a 100 en trok ehct super
 
i cant spel, dus zeur niet
kevin_91 21-12-2007 14:04 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
denk dat dan de 50 charmo het beste loopt, 12/14mm op 70 is wel te doen, maar niet echt een beste keuze. en 16mm hevelchoke carbs zijn er zeker, heb er zelf ook een namelijk


waarom is het niet echt een beste keuze?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-dude
ik denk ook idd dat 50cc charmo met een 12 of 14mm carb de beste keus is.
want 70cc met een 12mm is zoals eerder vermeld niet erg gangbaar.
ikzelf heb ook een 50cc charmo met 12mm, wel met proma uitlaat met tandwiel verhouding 12/47. hiermee rij ik 70km/h. en ja herrie komt erbij wel uit ja, maar dat komt door de turbokit einddemper
waar trouwens verandering in komt want wil zachter geluid.

maar volgens mij vind je 50cc charmo's niet snel meer, maar kan ook anders zijn hoor


Rijd je met 50 charmo en 12mm maar 70? man, ik wel wat wat harder hoor En ik heb dan nog de std uitlaat, denk dat ik dan in mn handjes mag knijpen als ik 65 ga
Ok, je hebt wel een lichte twv he, zou ik +- 70 gaan met 13/47?

edit: kan er op een 50 charmo ook een 16mm? hoe hard zou dat gaan met std uitlaat?

Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 21-12-2007 om 14:17 uur.
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
S1lv3r 21-12-2007 14:25 Print reply

Posts: 5213
Ik zou voor optie 2 gaan, maar dan met onbegrensde uitlaat of snellere uitlaat. Als je dit icm een goeie demper doet, dan zal het geluid ook nog eens reuze mee vallen
 
TSX-dude 21-12-2007 14:31 Print reply

Posts: 43
tis opzich wel langzaam miss, volges mij heb ik ook niet veel compressie meer (ging namelijk eerst ruim 80km/h met dezelfde setup als nu)

maar goed, 50cc charmo met 16mm kan idd en dan ook standaard uitlaat.
standaard uitlaat is volgens mij ook de beste op 50cc, hadk hier ergens gelezen op bf
 
kevin_91 21-12-2007 14:42 Print reply

Posts: 413
man ik kom er maar niet uit.
Ik ga eigenlijk liever geen uitlaat ontrenzen, dat gaat fout.
Of is dit makkelijk te doen? Wat moet er dan allemaal gaan gebeuren.

en Silv3r, volgens jou loopt 12/14 mm wel goed op 70cc eurokit?
Waarom moet ik dan de uitlaat ontrenzen?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
TSX-dude 21-12-2007 14:45 Print reply

Posts: 43
als je je uitlaat niet ontgrenst blijft je uitlaat afknijpen zeg maar, dus blijf je begrenst. en als je het mij vraagt heeft een 70cc op begrensde uitlaat weinig zin. want je wil meer vermogen maar toch met een begrensde uitlaat blijven rijden.
en beter neem je ook bij een 70cc meteen minimaal 16 mm carb.
anders loop je simpel weg vermogen mis
 
kevin_91 21-12-2007 14:48 Print reply

Posts: 413
mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar deze twee:

2)
70cc eurokit
12/14mm mikuni
std uitlaat, gewoon begrensd
denk als je hier ontgrensde uitlaat opzet dat je dan gelijk te hard gaat (voor wat ik wil) en een paar mensen hebben al gezegd dat 12/14mm wat klein is.

3)
50cc Charmo
12/14mm mikuni
std uitlaat, GEWOON BEGRENSD. tenzij ontgrenzen zo gebeurd is...

Zoals het er nu naar uitziet ga ik voor 3), maar hoe hard zou dat moeten rijden met begrensde uitlaat, en hoe hard met een ontgrensde uitlaat?

 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
TSX-dude 21-12-2007 14:56 Print reply

Posts: 43
mij lijkt 3) ook de beste optie, maar hou er rekening mee dat charmo zn vermogen afgeeft in hoge toeren, bij mij vanaf 6500 tot 10000.
hoe hard het zou lopen met begrensde uitlaat weet ik niet, ik weet hoe die rijd, en ontgrenst denk ik rond de 75/80. aangezien ik met proma eerst makkelijk 80 haalde
 
kevin_91 21-12-2007 14:59 Print reply

Posts: 413
75/80 lijkt me perfect, en 12/14 mm is goed voor 50 charmo dus.
heeft er iemand een idee hoe een std tsx uitlaat ontgrensd moet worden?
of waar ik een belgische x1361x uitlaat kan krijgen? dat zou ongeveer hetzelfde moeten zijn he, ontgrensd NL of belgisch?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

Dit topic is 4413 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved