Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #46861 - Carburateur groot genoeg?
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 4414 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kevin_91 |
19-12-2007 18:36 |
Posts: 413 |
Ik wil tóch wat sneller op mijn tsx.
Ik heb nu een 50cc zonder membraan, 14mm mikuni (met meetlint opgemeten, kan dus heel goed 12mm zijn) met TwinAir filter en een x1374x uitlaat, de std NL uitlaat dus.
Zou ik op deze setup een 70cc eurokit kunnen zetten en hoe hard zou dat ongeveer gaan lopen (liefst 2 snelheden noemen, 1 met 14mm en 1 met 12mm carb).
Ik hoef niet knetterhard te gaan, maar rond de 75 wil ik toch wel, met aardig wat trekkracht. Heb nu tandwiel 13 voor, en 1 maatje groter dan normaal achter, heb ze niet geteld
Die twv kan wel blijven zitten denk ik he als ik vooral trekkracht wil? Of haal ik met deze twv de 75 niet met 70cc op 12/14mm ?
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
helly |
19-12-2007 18:39 |
Posts: 2424 |
beter ongrenst je gewoon je uitlaat. dan ga je ook zo snel met een 50 cc
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
kevin_91 |
19-12-2007 18:46 |
Posts: 413 |
nee, want een membraanloze 50cc cilinder voor op een suzuki tsx gaat maar 60 ofzo, daar valt niet meer uit te halen zelfde als bij de honda 50cc std'tjes
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Niek de Wildt |
19-12-2007 18:49 |
Posts: 7168 |
ik zou toch wel 16mm nemen (14 kan ook wel) maar dat loopt gewoon veel fijner zonder dat het echt verbruik scheeld.
12 is eigenlijk te klein.
EDIT: 18 nog beter...
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-12-2007 om 18:49 uur.
|
|
|
|
S1lv3r |
19-12-2007 18:50 |
Posts: 5213 |
70cc met 12mm of 14mm is wel te doen, snelheid zal elkaar in beide gevallen niet veel ontlopen. Maar 12mm is eigenlijk wel heel schraal voor de wat snellere 70cc's. Bovendien loop je dan een hoop vermogen mis. Op een laagtoerige 70cc is het wel prima te doen.
|
|
|
|
kevin_91 |
19-12-2007 18:52 |
Posts: 413 |
is een 70cc eurokit een laagtoerige cilinder?
maar een hoop vermogen mislopen, ik rijd nu met 50cc membraanloos, en dat is bepaald geen krachtpatser he. Dus ook al mis ik dan een hoop vermogen met 12mm, het zal altijd flink harder gaan dan wat ik nu heb of niet? En als het echt moet, kan ik later altijd nog een 16mm zoeken..
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
S1lv3r |
19-12-2007 18:57 |
Posts: 5213 |
75 moet dan toch wle haalbaar zijn. Misschien dat je je vertanding dan ook moet aanpassen maar dat weet ik niet.
Of eurokit een laagtoerige cilinder is weet ik niet
edit:
Oh ik zie net dat je de orginele nederlandse uitlaat nog hebt, dan weet ik eigenlijk niet of 75 wel lukt :P.
edit2:
Maar ik zie net dat helly zegt dat je zon ding kunt ontgrenzen, dus als je dat óók doet dan lukt 75km/h wel weer denk ik
Dit bericht is gewijzigd door S1lv3r op 19-12-2007 om 19:01 uur.
|
|
|
|
kevin_91 |
19-12-2007 18:59 |
Posts: 413 |
wanneer moet 75 wel haalbaar zijn? met een 16mm en 70cc? dat lijkt me wel he
edit: okej, ik lees je edit net :P nee dat zal wel niet nee, al helemaal niet met originele NL cilinder, ook al gooi ik er een proma ofzo op. Die cil wilt gewoon niet harder
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 19-12-2007 om 19:00 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
S1lv3r |
19-12-2007 19:03 |
Posts: 5213 |
heb je een proma dan? Want als je die dan gewoon erop zet is 75 echt wel goed te doen met 12/14mm
|
|
|
|
kevin_91 |
19-12-2007 19:04 |
Posts: 413 |
ALS HET GOED IS KAN IK MET DEZE STD MEMBRAANLOZE CILINDER NIET BOVEN DE 60 UITKOMEN, MAAR IK ZAL WEL FF EEN KEER KIJKEN BIJ EEN VRIEND VAN ME, DIE HEEFT NOG WEL EN PROMA LIGGEN, KIJKEN WAT IE DAN DOET. DAN KAN IK MISSCHIEN DE GEWONE CIL LATEN ZITTEN
edit: ho, capslock
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 19-12-2007 om 19:05 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
kevin_91 |
19-12-2007 19:10 |
Posts: 413 |
mocht het zo zijn dat ik wel een membraan heb (dacht van niet, maar ik kijk binnenkort ff), wat zou dan harder gaan: met een proma, gianelli, of met een belgische x1361x uitlaat?
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Blukaap2 |
19-12-2007 19:11 |
Posts: 9953 |
Std cilinder loopt idd voor geen meter.
70 eurokit met een 16mm en ontgrensde std uitlaat loopt heerlijk, loopt van onderin de toeren tot niet al te hoog bovenin (eurokit draait std toch al geen toeren) en haal je de 75 wel mee (die van mij reed nog 75 met een paar ringen in de uitlaat gefrot).
En het is een heel stuk stiller dan met een proma.
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 19-12-2007 om 19:12 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
Niek de Wildt |
19-12-2007 19:12 |
|
kevin_91 |
19-12-2007 19:16 |
Posts: 413 |
zo zeg niek, jij bent echt een beterweter, kun je niet ergens anders beter gaan weten?
ontopic: Blukaap, zou een 70 eurokit met 12/14mm carb en std NL uitlaat (begrensd) ook lopen? en hoe hard ongeveer?
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
S1lv3r |
19-12-2007 19:28 |
|
kevin_91 |
19-12-2007 20:23 |
Posts: 413 |
met 12mm neem ik aan dan? want met 16mm moet je dan eerder richting de 85 denken volgens mij
edit: laat maar, ik zie het al. Dus met 70 eurokit, 12/14mm en proma uitlaat moet 75 haalbaar zijn. Hoe hard zou ie lopen dan met een std NL uitlaat (begrensd) ?
Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 19-12-2007 om 20:31 uur.
|
|
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :( |
|
Dit topic is 4414 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|