Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alfaerre krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46820 - Alfaerre krukas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 16-12-2007 16:01 Print topicpost

Posts: 7149
hoi,ik wil een zware setup op men blok gooien:

pro race II 70cc, yasuni r3, 28mm keihin, binnenrotor

nu hoor ik verhalen waarbij een rito/doppler as dit allemaal aankan enzo zolang je er maar goede lagers (c3 dus) insteekt. Nu had ik bij de vorige revisie van men blok een andere krukas erin laten steken namelijk een alfaerre race krukas, hier is een link:

http://www.la-becane...es,10240-112.fr.html

wat denken jullie? zou deze het aankunnen? of doe ik beter zo'n doppler endurance race krukas? btw is een pro race as gebalanceerd? wat is het voordeel van een gebalanceerde krukas(buiten minder trillingen)?

edit: moest MF zijn

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 16-12-2007 om 16:02 uur.
 
GTI - GTD - BMW

supermotard piloot 16-12-2007 16:06 Print reply
Posts: 138
alle krukassen zijn toch geballanseert? dat kan niet anders jah want dan hadden we om de week de lagers van onze krukassen moeten vervangen
 
Ice Ap rs50 16-12-2007 16:21 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
alle krukassen zijn toch geballanseert? dat kan niet anders jah want dan hadden we om de week de lagers van onze krukassen moeten vervangen


niet alle krukassen zijn gebalanceerd
 
GTI - GTD - BMW
supermotard piloot 16-12-2007 16:23 Print reply
Posts: 138
naja als je geen geballanseerde krukas hebt dan zal je er wel niet lang mee rijden
 
Ice Ap rs50 16-12-2007 16:33 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
naja als je geen geballanseerde krukas hebt dan zal je er wel niet lang mee rijden


ja leuk dat je een mening hebt, laat nu ff serieuze mensen reageren.

ff onderbouwen: pro race as : iemand op apriliaforum heeft em laten balancere, ze hebben der een boel metaal uitgehaald.
de enige krukas die ik ken die ik zeker weet dat ie gebalanceerd is, is de bidalot race krukas van 216ยค
 
GTI - GTD - BMW
PRO TUNING 16-12-2007 17:06 Print reply

Posts: 4000
In principe is elke krukas gebalanceerd, alleen weet je nooit op welk gewicht


 
Ice Ap rs50 16-12-2007 17:31 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
In principe is elke krukas gebalanceerd, alleen weet je nooit op welk gewicht




ja maar als die dingen van de band rollen zal die balans niet zo fantastisch meer zijn

ik wou eigenlijk wel meer weten of die alfaerre krukas het zal houden? hij deed het prima op dit:
-polini 80cc alu
-21dellie met malossi spruitstuk en vl6
-stnd ontsteking
-yasuni r3

max 13500toeren, dit heeft ie al 6000km volgehouden
 
GTI - GTD - BMW
PRO TUNING 16-12-2007 18:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ja maar als die dingen van de band rollen zal die balans niet zo fantastisch meer zijn

ik wou eigenlijk wel meer weten of die alfaerre krukas het zal houden? hij deed het prima op dit:
-polini 80cc alu
-21dellie met malossi spruitstuk en vl6
-stnd ontsteking
-yasuni r3

max 13500toeren, dit heeft ie al 6000km volgehouden


Als de krukas van de band rolt is de balans perfect,maar voor 1 gewicht.

De fabrikant weet niet wat voor gewicht jij er aan hangt qwa zuiger.

Dus een krukas is pas goed als hij na die tijd gebalaceerd wordt met de complete zuiger op de drijfstang.

 
cittaghostracer 16-12-2007 19:21 Print reply
Posts: 144
een citta krukas is ook niet gebalanceert, maar in de fabriek hebben ze het vliegwiel wel gebalanceerd door op bepaalde plekken gaten te boren(bij elk vliegwiel weer anders) maar die zijn dus eigenlijk ook maar perfect bij alleen de krukas waar hij mee van de band rolde.

ik heb ondertussen m'n 8e of 9e blokje, en heb er zeker het dubbele aantal aan krukassen en vliegwielen op gehad, en ook wel blokjes bij elkaar gepuzzeld zegmaar, maar nooit echt last van.

niet erg relevant opzich:P

en ook geen toegevoegde waarde, want ken de krukas totaal niet.
 
PRO TUNING 16-12-2007 19:42 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
een citta krukas is ook niet gebalanceert, maar in de fabriek hebben ze het vliegwiel wel gebalanceerd door op bepaalde plekken gaten te boren(bij elk vliegwiel weer anders) maar die zijn dus eigenlijk ook maar perfect bij alleen de krukas waar hij mee van de band rolde.

ik heb ondertussen m'n 8e of 9e blokje, en heb er zeker het dubbele aantal aan krukassen en vliegwielen op gehad, en ook wel blokjes bij elkaar gepuzzeld zegmaar, maar nooit echt last van.

niet erg relevant opzich:P

en ook geen toegevoegde waarde, want ken de krukas totaal niet.


Een vliegwiel heeft qwa balans geen enkele binding met de krukas waar hij op gemonteerd is
 
brommercrazy 16-12-2007 19:58 Print reply

Posts: 2594
neem een krukas, of drijfstang waar een groter naaldlagertje in kan als de originele maat, alleen de pro-race drijfstang heeft dit. Als je dit niet doet, loopt het naaldlagertje geheid kapot.
 
Ice Ap rs50 16-12-2007 20:12 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
neem een krukas, of drijfstang waar een groter naaldlagertje in kan als de originele maat, alleen de pro-race drijfstang heeft dit. Als je dit niet doet, loopt het naaldlagertje geheid kapot.


is tog altijd pen 12? heb al een hebo zilverkooi naaldlager besteld voor in me alfaerre
 
GTI - GTD - BMW
BSTS 16-12-2007 20:13 Print reply

Posts: 4241
Idd zoals pro tuning zegt, elke as is gebalanceerd op een bepaald gewicht.



Als je het echt perfect wil hebben moet je de drijfstang + alles wat eraan hangt wegen ( zuiger etc ook dus en pistonpen etc ).

En dan kun je gaan rekenen, maar hoe dat moet kan ik zo niet ff op schrijven helaas.

edit : zoek een zuiger en een as die bij elkaar horen ? ideetje mischien ?

Dit bericht is gewijzigd door BSTS op 16-12-2007 om 20:16 uur.
 
sprintjah
Ice Ap rs50 16-12-2007 20:14 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
Idd zoals pro tuning zegt, elke as is gebalanceerd op een bepaald gewicht.



Als je het echt perfect wil hebben moet je de drijfstang + alles wat eraan hangt wegen ( zuiger etc ook dus en pistonpen etc ).

En dan kun je gaan rekenen, maar hoe dat moet kan ik zo niet ff op schrijven helaas.


ok dan

maar zou die alfaerre het redden als +-16pk op komt te staan? fotos staan in de link in de startpost
 
GTI - GTD - BMW
Sypie_Honda 16-12-2007 21:29 Print reply

Posts: 13830
dit lijkt mij wel een goede krukas. en ik zou niet weten waarom een PR beter zou zijn.
miss heeft PR een beetje de naam van toVve snelluh onderdeeltjes, en alfaerre wat minder.
deze krukas moet goed kunnen dunkt me.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 1799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved