supermotard piloot |
16-12-2007 16:06 |
Posts: 138 |
alle krukassen zijn toch geballanseert? dat kan niet anders jah want dan hadden we om de week de lagers van onze krukassen moeten vervangen
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
16-12-2007 16:21 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
alle krukassen zijn toch geballanseert? dat kan niet anders jah want dan hadden we om de week de lagers van onze krukassen moeten vervangen
niet alle krukassen zijn gebalanceerd
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
supermotard piloot |
16-12-2007 16:23 |
Posts: 138 |
naja als je geen geballanseerde krukas hebt dan zal je er wel niet lang mee rijden
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
16-12-2007 16:33 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supermotard piloot
naja als je geen geballanseerde krukas hebt dan zal je er wel niet lang mee rijden
ja leuk dat je een mening hebt, laat nu ff serieuze mensen reageren.
ff onderbouwen: pro race as : iemand op apriliaforum heeft em laten balancere, ze hebben der een boel metaal uitgehaald.
de enige krukas die ik ken die ik zeker weet dat ie gebalanceerd is, is de bidalot race krukas van 216ยค
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
PRO TUNING |
16-12-2007 17:06 |
Posts: 4000 |
In principe is elke krukas gebalanceerd, alleen weet je nooit op welk gewicht
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
16-12-2007 17:31 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
In principe is elke krukas gebalanceerd, alleen weet je nooit op welk gewicht
ja maar als die dingen van de band rollen zal die balans niet zo fantastisch meer zijn
ik wou eigenlijk wel meer weten of die alfaerre krukas het zal houden? hij deed het prima op dit:
-polini 80cc alu
-21dellie met malossi spruitstuk en vl6
-stnd ontsteking
-yasuni r3
max 13500toeren, dit heeft ie al 6000km volgehouden
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
PRO TUNING |
16-12-2007 18:14 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
ja maar als die dingen van de band rollen zal die balans niet zo fantastisch meer zijn
ik wou eigenlijk wel meer weten of die alfaerre krukas het zal houden? hij deed het prima op dit:
-polini 80cc alu
-21dellie met malossi spruitstuk en vl6
-stnd ontsteking
-yasuni r3
max 13500toeren, dit heeft ie al 6000km volgehouden
Als de krukas van de band rolt is de balans perfect,maar voor 1 gewicht.
De fabrikant weet niet wat voor gewicht jij er aan hangt qwa zuiger.
Dus een krukas is pas goed als hij na die tijd gebalaceerd wordt met de complete zuiger op de drijfstang.
|
|
|
|
cittaghostracer |
16-12-2007 19:21 |
Posts: 144 |
een citta krukas is ook niet gebalanceert, maar in de fabriek hebben ze het vliegwiel wel gebalanceerd door op bepaalde plekken gaten te boren(bij elk vliegwiel weer anders) maar die zijn dus eigenlijk ook maar perfect bij alleen de krukas waar hij mee van de band rolde.
ik heb ondertussen m'n 8e of 9e blokje, en heb er zeker het dubbele aantal aan krukassen en vliegwielen op gehad, en ook wel blokjes bij elkaar gepuzzeld zegmaar, maar nooit echt last van.
niet erg relevant opzich:P
en ook geen toegevoegde waarde, want ken de krukas totaal niet.
|
|
|
|
PRO TUNING |
16-12-2007 19:42 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cittaghostracer
een citta krukas is ook niet gebalanceert, maar in de fabriek hebben ze het vliegwiel wel gebalanceerd door op bepaalde plekken gaten te boren(bij elk vliegwiel weer anders) maar die zijn dus eigenlijk ook maar perfect bij alleen de krukas waar hij mee van de band rolde.
ik heb ondertussen m'n 8e of 9e blokje, en heb er zeker het dubbele aantal aan krukassen en vliegwielen op gehad, en ook wel blokjes bij elkaar gepuzzeld zegmaar, maar nooit echt last van.
niet erg relevant opzich:P
en ook geen toegevoegde waarde, want ken de krukas totaal niet.
Een vliegwiel heeft qwa balans geen enkele binding met de krukas waar hij op gemonteerd is
|
|
|
|
brommercrazy |
16-12-2007 19:58 |
Posts: 2594 |
neem een krukas, of drijfstang waar een groter naaldlagertje in kan als de originele maat, alleen de pro-race drijfstang heeft dit. Als je dit niet doet, loopt het naaldlagertje geheid kapot.
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
16-12-2007 20:12 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
neem een krukas, of drijfstang waar een groter naaldlagertje in kan als de originele maat, alleen de pro-race drijfstang heeft dit. Als je dit niet doet, loopt het naaldlagertje geheid kapot.
is tog altijd pen 12? heb al een hebo zilverkooi naaldlager besteld voor in me alfaerre
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
BSTS |
16-12-2007 20:13 |
Posts: 4241 |
Idd zoals pro tuning zegt, elke as is gebalanceerd op een bepaald gewicht.
Als je het echt perfect wil hebben moet je de drijfstang + alles wat eraan hangt wegen ( zuiger etc ook dus en pistonpen etc ).
En dan kun je gaan rekenen, maar hoe dat moet kan ik zo niet ff op schrijven helaas.
edit : zoek een zuiger en een as die bij elkaar horen ? ideetje mischien ?
Dit bericht is gewijzigd door BSTS op 16-12-2007 om 20:16 uur.
|
|
sprintjah |
|
Ice Ap rs50 |
16-12-2007 20:14 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
Idd zoals pro tuning zegt, elke as is gebalanceerd op een bepaald gewicht.
Als je het echt perfect wil hebben moet je de drijfstang + alles wat eraan hangt wegen ( zuiger etc ook dus en pistonpen etc ).
En dan kun je gaan rekenen, maar hoe dat moet kan ik zo niet ff op schrijven helaas.
ok dan
maar zou die alfaerre het redden als +-16pk op komt te staan? fotos staan in de link in de startpost
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Sypie_Honda |
16-12-2007 21:29 |
Posts: 13830 |
dit lijkt mij wel een goede krukas. en ik zou niet weten waarom een PR beter zou zijn.
miss heeft PR een beetje de naam van toVve snelluh onderdeeltjes, en alfaerre wat minder.
deze krukas moet goed kunnen dunkt me.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|