Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 933 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46813 - Senda probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Heilige Antonius 16-12-2007 14:06 Print topicpost

Posts: 1202
Hallo,
ik heb een raar probleem met mijn derbi(met nieuw type blok),
Als ik hem start als hij koud is, rookt hij gewoon 'normaal' en de rook ruikt dan gewoon naar castrol tts. Maar als ik 10 minuten oid flink doortrek en langere stukken volgas rijd, begint hij héél erg te roken zó erg dat ik auto's achter me niet meer kan zien. (dan ruikt hij overigens niet meer naar tts)
Als ik dan weer 10 minuutjes rustig rijd is het zo goed als over. Mijn koelvloeistof niveau blijft gewoon op peil (al een maand) en hij verbruikt ook geen versnellingsbak olie.
Ik rijd gewoon met standaard uitlaat helemaal ontgrens(dus ook dat pijpje eraf)
Hij heeft nu 12000 km gelopen en nog nooit uit elkaar geweest ofzo..
Dus waarom zou hij zo gaan roken?
Mvg Ton.
 

coene 16-12-2007 14:10 Print reply

Posts: 45
weet je zeker dat je koelvloeistof of olie niet zakt
het hoeft ook maar beetje te zijn p al flink te rooken
wat voor kleur heeft de rook dan

 
Heilige Antonius 16-12-2007 14:14 Print reply

Posts: 1202
nee ik heb olie en koelvloeistof de afgelope maand in de gate gehouden en heb geen verandering waargenomen.
Kleur van de rook is blauwsig maar niet zwart ofzo.
Maar als een keerring lek zou zijn, zou hij tog altijd zo moeten roken? nu doet hij het alleen als ik hem flink heet rijd?
 
coene 16-12-2007 14:29 Print reply

Posts: 45
had ik ook met de crossmotor als je veel toere maakte lekte de olie keering wel en dacht eerst ook dat het olie peil gelijk bleef maar na een tijd zag je toch dat er minder in zit

rij je nog met je olie pompje meschien dat dara iets stk in is want blauwe rook is olie
 
Heilige Antonius 16-12-2007 14:35 Print reply

Posts: 1202
wat voor een moment moet je de kop aandraaie bij mijn senda? want bij auto's trokken ze vroeger na elke 1000 km de kop een beetje na, dus mischien dat hij daarom een beetje lekt.
En er licht trouwens allemaal geel/bruine troep in mn uitlaat poort
 
Elco 16-12-2007 15:07 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
wat voor een moment moet je de kop aandraaie bij mijn senda? want bij auto's trokken ze vroeger na elke 1000 km de kop een beetje na, dus mischien dat hij daarom een beetje lekt.
En er licht trouwens allemaal geel/bruine troep in mn uitlaat poort



kop hoef je normaal niet aan te trekken toch, pakking niet lek ofzo, kop moet tussen de 17 en 21 nm vast dacht ik, correct me if i wrong
 
oenoehoofd 16-12-2007 15:14 Print reply

Posts: 17851
Heb je olie pompje gewoon niet wat te rijk?
Hoewel ik het vreemd vind dat het pas naar paar minuten gebeurd.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Heilige Antonius 16-12-2007 20:29 Print reply

Posts: 1202
Olie pomp staat flink rijk afgestelt ja, maar dat staat ie al een jaar , maar wat zou die troep in mn uitlaatpoort kunne zijn?
 
Royal Club 16-12-2007 20:30 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Olie pomp staat flink rijk afgestelt ja, maar dat staat ie al een jaar , maar wat zou die troep in mn uitlaatpoort kunne zijn?

aangekoekte olie
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Heilige Antonius 16-12-2007 20:33 Print reply

Posts: 1202
Het was vloeibaar. IK heb laatst een koppakking vervangen van een auto, waardoor er koelwater bij de olie was gekomen en dit zag er ongeveer hetzelfde uit...
 
Elco 16-12-2007 20:52 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
Het was vloeibaar. IK heb laatst een koppakking vervangen van een auto, waardoor er koelwater bij de olie was gekomen en dit zag er ongeveer hetzelfde uit...



haal je kop anders los, en doe er nieuewe pakkingen op, zet je oliepomp minder rijk, en brand je uitlaat schoon, dan is het vast wel over, als je hem teveel olie geeft koekt het dicht, net zoals bij puchjes en tomossen
 
Heilige Antonius 16-12-2007 20:54 Print reply

Posts: 1202
nja oke, als het toch iets anders blijkt te zijn post ik het wel eve
 

Dit topic is 664 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved