Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Killer tik in me MBX blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4681 - Killer tik in me MBX blok
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

B3AST 12-7-2002?14:50 Print topicpost
Posts: 2469
Okee lui ik heb een major probleem voor de meeting (ZUCHT :a)

er tikt iets heftig hard in me blok (lees me brommer schokt als de pest)
het probleem is dat de tik niet te lokaliseren is, vanwege het volgende:

het is NIET de zuiger die de kop neukt, want als je de bougie eraf haalt dan draait ie supersoepel! ieder logisch dekende mensch denk nu (incluus ikzelf), de zuiger neukt de bougie! maar das niet waar, want als de bougie er half in zit, dan heefft ie wel een beste compressie, en hij schokt ook! de electrode is ook niet beschadigt dus das het niet...
ook is het dus NIET het vliegwiel oid. want zonder doet ie het ook...

feit is dus dat hij begint te tikken als er compressie is. en aanzuiging dus, toen mogelijkheid bekeken van een klepperend membraam maar das het ook niet, want zonder membraam doet ie het even hard

Nou cylinder eraf gehaald, big-end is 100% en krukaslagers ook 100%
dus ik small-end bekeken, nouhjah kan er moeilijk wat van zeggen maar zit niet echt merkbare speling op heb eigenlijk nooit zo op die naaldlagers gelet, al me brommers doen het met al me naaldlagers altijd wel goed. en ik kan van deze moeilijk zeggen dat die niet zal lopen het ziet en voelt gewoon normaal....

anyway hebbik net een nieuw naaldlagertje gehaald en die ga ik er vanavond even in stampen, maar heeft iemand ENIG idee hoe het in HEMELS naam kan dat me brommer tikt zodra er compressie is? (die compressie is trouwens heel heel erg extreem hoog misschien heeft dit er iets mee te maken?)
 
- insane in the brain -

Rene 12-7-2002?16:31 Print reply
Posts: 2573
zou het kunnen dat je balansas verkeerd staat of zit die er niet in?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Junkie XR 12-7-2002?17:12 Print reply

Posts: 5753
Kut, Jan, ik was er al bang voor, we hoorden zo lang niks van je, erg kut. Ik hoop dat het lukt, en anders doe je maar Lude wannabe: gewoon lekker met de trein, desnoods mag je de hele week bij mij achterop, jij hoort gewoon bij de groep, kom bij mij!!
 
NSR RULEZZ 12-7-2002?21:32 Print reply

Posts: 4934
HOMOOOOO
eehm ja nou ik heb geen iedee je hebt wel lekker compressie ja dat is wel rilex hmzz ja misschie balansas? of eehm verkeerde zuiger/veren weet ik veel ik ben ook maar een leek nouja
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Blorn 12-7-2002?21:41 Print reply

Posts: 13825
lijkt mij de balansas...
 
wipe-out 12-7-2002?22:02 Print reply

Posts: 7672
er was toch iets met je zuiger dat hij op een bepaald stuk in de cilinder stroever liep? kan dat er niks mee te maken hebben? dat dan de zuigerveren verder/harder in je zuiger worden geduwd en daardoor tikt (de 2 uiteindes die hard tegen elkaar klappen ofzo? )
 
swiss 13-7-2002?00:57 Print reply
Posts: 672
WELKOM bij de club:

ikke, harrie en bill gates
 
dae obbe ufm bergli, da staet an schwaze mtx 8, ich has i w
Blorn 13-7-2002?01:04 Print reply

Posts: 13825
wat voor club??
 
Rens 13-7-2002?01:14 Print reply

Posts: 6863
mijn remstang borg dingetje is eruit geknalt en nu is me remstang tijdens het rijden onder het wiel doorgedraaid en heb ik geen tijd meer om af te stellen want ik moet dat morge fixxe

maar wat zit er voor een kop op die cilinder dan?
gewone 80 kop
moet kunnen hoor
ik weet er verder ook geen antwoord op nu :(
morgen ook sleutelen
en inpakken enzo
dan ga ik me brommer testen door naar lisse te rijden en terug

[This message is edited by Rens on 13-7-2002 01:16]
 
achter de maan is alles beter
Blorn 13-7-2002?01:18 Print reply

Posts: 13825
a joh.. schijt aan die achterrem... als ie maar hard loopt
 
Zeta-boy 13-7-2002?06:17 Print reply

Posts: 2066
Ik moet mijn motor nog opbouwen zelfs. Als het goed gaat rijdt hij vandaag nog.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
barry 13-7-2002?09:21 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Honda NSR freak?

wat voor club??


de vage onverklaarbare tik club

wij hebben ook alle 3 een tik in de cilinder nadat we er een 70cc op hebben gezet
 
He?
Blukaap 13-7-2002?11:01 Print reply

Posts: 10006
En alle 3 op een MTX he
Alleen MTX-swiss heeft een MTX-ot, maar het is een MTX .

Maar jan had het misschien gefixt geloof ik, z'n carterpakking was er volgens mij uitgeknald :n.
 
Bastila is lief
B3AST 13-7-2002?11:24 Print reply
Posts: 2469
:p :p :p

ik wordt me hier een potje KNETTERGEK

gister ontdekte ik dat de carterpakking eruit was geknalt (verklaard mijn afstelproblemen) en de bouten om hem carter zaten vrij losjes... dus ik pakking vervangen en ik dacht die kut tik komt daarvan dat die carters tegen en vanmekaar worden getrokkrn als de onderdruk uit die gat ontsnapt...

maarNEE :p

ding vervangen hele blok weer inmekaar alles perfect! blok draait in de werkbank KEIsoepel,

ZONDER bougie draait ie ook HEEL erg soepel als ik me brommer duw, alleen MET begint ie te schokken en te stoten als de pest, dit komt NIET door de ontsteking ofso, want zonder bougie dop doet ie het ook :(
daarom denk ik dat het ookk niet door de balans as kan komen (iemand weet hier meer van?)

het komt gewoon puur omdat er opeens een giga compressie is. die is namelijk zo erg dat je hem met de kickstarter NIET aan kan krijgen. ja je krijgt hem wel naar beneden maar dat kost ZOVEEL moeite dat je hem nooit (meestal krijg je hem gewoon NIET verder dan 1 omwenteling) aan kan krijgen

heeft iemand hier nog iedeeen? ik denk zelf dat het komt doordat de compressie TE ziek voor woorden is kan dat??
zuigerveer eraf halen zal dat schelen

Alle reacties SNEL zeeer welkom

 
- insane in the brain -
Rene 13-7-2002?11:36 Print reply
Posts: 2573
is je kop niet uitgefreesd aan de grote van de cilinder?
want als je cilinder teveel compressie heeft zoals je zegt zou dat het misschien kunnen zijn?
en anders onderste zuigerveel weghalen, tsja
lijkt me ook niet dat dat nou de oplossing is.
Of de compressieveer weghalen als die erop zit ofzo?
Toch de eerste keer dat het het probleem is dat de compressie te hoog is.
Of een vette dikke koppakking ertussen bouwen ofzo
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
B3AST 13-7-2002?11:56 Print reply
Posts: 2469
ik gebruik een originele 80cc kop met 55mm pakking 55mm eurocylindro en 1 voetpakking...

ik heb ook niet meer pakkingen extra, ik zou bij god niet weten hoe ik die compressie kan verminderen, want hij is echt TE ZIEK VOOR WOORDEN...

Lude komt vanmiddag langs met een compressie meter en dan weten we meer, maar zo erge compressie heb ik zelf nog nooit gevoelt iig....


EDIT:

het vreemde is: eerst deed ie het NIET toen hebbik er een andere pakking op gezet en die volledig vastgezet met vloeibare pakking zodat ie echt keihard vast zat. TOEN deed ie het, ik dacht toen dat het vliegwiel aanliep want ik had er ook een andere ontstekingshit op gezet.
Nadat ik dat dus ff bijgewerkt had en er een paar keer aan geprobeerd had was de tik weg...
toen heeft de brommer ook wel een tijdje gelopen maar ik kreeg hem niet afgesteld vanwege die kapotte carterpakking...
en opeens na een dagje gefrustreerd afstellen deed ie het weer! toen bennik gekapt had geen zin meer, en sinds dien is de tik niet weggegaan...


[This message is edited by B3AST on 13-7-2002 12:02]
 
- insane in the brain -

Dit topic is 2245 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved