Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sachs madass opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1028 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46803 - sachs madass opvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

polle-G 15-12-2007 16:17 Print topicpost
Posts: 16
hoi, ik heb een vraag, ik heb een sachs madass 4-takt

en ik had gehoord dat je hem kan opvoeren door grote tandwielen. maarjah voor de rest was ik benieuwd wat je voor de rest er nog kan aan opvoeren en hoeveel hij harder loopt per ding

bijv grote tandwielen- 5km/h ofzo


ik hoor het wel.

gr wouter

 

Erik 39 15-12-2007 16:19 Print reply

Posts: 15088
Tandwielen kan je wel aanpassen, maar daardoor gaat hij óf harder en trekt hij minder hard, óf zachter en trekt hij sneller.

Dat is dus niet echt Opvoeren, en bij een standaard brommer zou ik de tandwielverhouding iig niet aanpassen
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Viertakt 15-12-2007 16:22 Print reply

Posts: 3586
Grotere carb doet heel veel wonderen op een 4takt.
Zwaarder vertanden kan, maar dat gaat ten koste van het optrekken.

Die madassjes zijn volgensmij ook begrensd bij het luchtfilter, kijk daar ook even na.

Inbox Dargor even, hij heeft ook een sachs gehad, mischien kan hij je meer vertellen. Klik

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 15-12-2007 om 16:23 uur.
 
Viertakt uber alles.
fordrwd4ever 15-12-2007 16:32 Print reply
Posts: 107
Dat gaat niet echt veel helpen hoor.
Er zitten wat veel begrenzingen in dat blokje namelijk.

Prop in het spruitstuk, begrensde CDI en een hele tamme nokkenas.
Je mag blij zijn als je er 60 km per uur uit kan krijgen.

Je kan beter een 110 of 125 cc blokje goedkoop kopen en dat eronder zetten.

Of als je toch 50cc wilt houden: een cilinderkopje van een Jincheng/Skyteam eropzetten met een 14 mm carburateur.

Dat zit standaard op mijn Skyteam PBR en die loopt toch 70 km per uur, met alleen de prop uit het spruitstuk.
(en een 1 tandje groter voortandwiel, want om konstant 9000 toeren te rijden is ook geen goed idee bij een viertakt)
 
Idiot outside, but why?
polle-G 15-12-2007 16:58 Print reply
Posts: 16
Of als je toch 50cc wilt houden: een cilinderkopje van een Jincheng/Skyteam eropzetten met een 14 mm carburateur.

ja en hoeveel gaat dat dan ongeveer kosten?

en als er ja overal begrenzers opzitte die kan je tog wel onbegrenzen lijkt mij?:P

ik hoor het wel jow
 
Viertakt 15-12-2007 17:02 Print reply

Posts: 3586
Prop uit het spruitstuk halen, en ene andere CDI bestellen, voor CDI's raad ik je ebay aan trouwens.
 
Viertakt uber alles.
Vuile Beunkoe 15-12-2007 17:07 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Tandwielen kan je wel aanpassen, maar daardoor gaat hij óf harder en trekt hij minder hard, óf zachter en trekt hij sneller.

Dat is dus niet echt Opvoeren, en bij een standaard brommer zou ik de tandwielverhouding iig niet aanpassen


maat van me deed het op zen madass, zwaarder vertand 2 tandjes ofzo en ding trok em amper meer door al zen versnellingen
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
langenboom 15-12-2007 17:35 Print reply
Posts: 81
70cc setjes zijn der volgens mij wel en een race nokkenas hebbenze volgens mij bij 50cc.nl
 
Vuile Beunkoe 15-12-2007 17:54 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: langenboom
70cc setjes zijn der volgens mij wel en een race nokkenas hebbenze volgens mij bij 50cc.nl

Thijs beter vertel je dat Niek zen gekkekont niet meer goed doortrok toen hij em zwaarder vertand had

Tis btw goedkoper om zon 120 cc bamiblok eronder te dumpen, dan een yoshimura / takegawa 50cc reesbeest te hebben
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
benellifan 15-12-2007 18:42 Print reply
Posts: 1553
120cc blokken enzo zijn erg slecht van kwaliteit beter koop je dan een 70cc ori jingcheng blok

edit:
of je doet er een ori honda ss50 blok onder met 70cc 50kop en 19mm carb alles flowen en je zit op 100 echte km's

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 15-12-2007 om 18:43 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
polle-G 15-12-2007 18:48 Print reply
Posts: 16
hoe duur is snellere cdi dan?
 
polle-G 15-12-2007 18:52 Print reply
Posts: 16
ennuh als je racennokkenas derop zet, hoeveel harder zou die dan gaan?
 
langenboom 15-12-2007 19:16 Print reply
Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]

Thijs beter vertel je dat Niek zen gekkekont niet meer goed doortrok toen hij em zwaarder vertand had

Tis btw goedkoper om zon 120 cc bamiblok eronder te dumpen, dan een yoshimura / takegawa 50cc reesbeest te hebben



klopt die dingen trekken sowizo al nie goed alleen wel wa koppel volgens mij had ie 1 tand groter omdat ieanders zoveel trillde

en nog iets als ik hem was zou ik is een keer zn olie filter schoonmaken anders loopt ie dadelijk nog een keer vast
een keer op zn kant leggen en dan de als je er opzit volgens mij de de rechter karterkap eraf en dan oliezeef ekkes schoon maken of eruithalen origineel zn de pakkingen wat groot moek zegge

en lucas sherom die kende toch nog wel die het er nu ook eek die is er nu volgens mij 70 aant opleggen en hij wou er ok nog een turbo opmake

Dit bericht is gewijzigd door langenboom op 15-12-2007 om 19:19 uur.
 
Name of Steel 15-12-2007 19:51 Print reply

Posts: 3532
als je em niet keihard wil laten lopen is het gewoon een kwestie van de begrensers eruit halen, en een groter carbje+spruitstuk..

mocht je nog wat sneller willen en een grotere versnelling hebben kun je een scherpe nokkenas erin zetten icm sterkere "race" klepveren, ( en onbegrensde CDI ) dan kan ie wat meer toeren maken. een 70cctje op 50cc kop is een enorm goeie als je veel koppel wilt hebben, dat icm met wat meer toeren is echt leuk! :P ( en die grotere carb )


bij 70cc kun je trouwens wel je twv verzwaren, anders dan zit je constant op je koplamp om je voorwiel aan de grond te houden
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------

Dit topic is 7302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved