Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dichtvriezende carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1254 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46774 - Dichtvriezende carb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fitskie_RX 13-12-2007 18:55 Print topicpost

Posts: 112
Mijn carb(+spruitstuk?) van me gsm bevriest volgens mij,
eerste stuk gaat goed maar daarna begint hij te stotteren en wil hij niet meer in toeren komen.
Als ik dan ff de bougie verwissel rijd hij weer een paar km en begint weer hetzelfde te doen.De bougie is dan helemaal vochtig en krijgt hij dus een te rijk mengsel en verzuipt hij gewoon.Kan me luchtschroef niet open zetten want heb maar 1 stelschroef me stationair.
Met wat warmer weer loopt hij perfect dus afstelling is opzich goed.(bougie is dan wel koffiebruin)
Omdat ik niet van plan was de hele winter om de 3-5 km me bougie te gaan verwisselen wou ik graag weten wat hiervoor te doen is?

Grotere carb welke?
Ander spruitstuk, welke past goed?zodat me carb er ook nog een beetje fatsoenlijk op past, die van derbi?of am6?

Heb de search al gebruikt werd daar niet veel wijzer van..

Setup: alles orgineel op gianelli uitlaat na sproeier 74 op orginele carb.
 

senda80cc 13-12-2007 18:58 Print reply

Posts: 3434
hier heb je speciale cabrateurs voor met verwarming.. dit kan electronisch of doormiddel van je kvs.
je zou ok gewoon kunne proberen je cabrateur iets of wat te isoleren heeft vriend van mij ook ooit gedaan (de rijwind laat hem bevriezen)
 
Keep on rockin' in a free world
Fitskie_RX 13-12-2007 19:01 Print reply

Posts: 112
de carb en spruitstuk van een gsm word al verwarmd door het kvs, leidingen en dergelijke zitten niet verstopt paar weken geleden vervangen en schoongemaakt, alleen dit werkt niet genoeg helaas..
Waarmee isoleren?
 
-simon- 13-12-2007 19:01 Print reply

Posts: 8211
is dit niet een vaker voorkomend probleem bij gsm.
mischien kun je iemand met een gsm inboxen of met de search ff kijken of er wat meer over staat.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
oenoehoofd 13-12-2007 19:02 Print reply

Posts: 17851
Er zit een systeem op GSM, gaat geloof ik een buisje van de cilinder oid, naar je spruitstuk, vandaar een buisje die naar een ding gaat (zie op de foto) en vervolgens weer naar je waterpomp als ik me niet vergis.
Zo word je carb verwarmt.





Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 14-12-2007 om 8:26 uur.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
-simon- 13-12-2007 19:03 Print reply

Posts: 8211
hier is trouwens nog een faq erover.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/142/2
mischien heb je er wat aan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
fs180 13-12-2007 23:17 Print reply

Posts: 1346
lampje in je luchtfilter maken
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Viertakt 13-12-2007 23:35 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
hier heb je speciale cabrateurs voor met verwarming.. dit kan electronisch of doormiddel van je kvs.
je zou ok gewoon kunne proberen je cabrateur iets of wat te isoleren heeft vriend van mij ook ooit gedaan (de rijwind laat hem bevriezen)


Rijwind laat het niet bevriezen, het is het vernevelen en daarna verdampen van de benzine, dat omtrekt warmte van de omgeving, daarom bevriest je carb.
 
Viertakt uber alles.
Fitskie_RX 13-12-2007 23:47 Print reply

Posts: 112
@oenoehoofd, dat heb ik er nu ook opzitten, maar verwarmt niet genoeg blijkbaar..heb pas de leidingen nog vervangen en dat bochtje nog schoongemaakt en bij me spruitstuk net zo..

Hij bevriest dus gewoon, nu hoorde ik dat een grotere carb. en spruitstuk helpt mijn vraag dus welke carb. en spruitstuk past en helpt hiertegen?of is er nog een andere oplossing?
 
mr200r 14-12-2007 0:12 Print reply
Posts: 5122
Dopje spiretus in de tank
 
mr200r
RS 666 14-12-2007 1:00 Print reply

Posts: 1215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Dopje spiretus in de tank


kan aan mij liggen maar dat lijkt me niet goed voor je cilinder
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-12-2007 8:40 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fitskie_RX
@oenoehoofd, dat heb ik er nu ook opzitten, maar verwarmt niet genoeg blijkbaar..heb pas de leidingen nog vervangen en dat bochtje nog schoongemaakt en bij me spruitstuk net zo..

Hij bevriest dus gewoon, nu hoorde ik dat een grotere carb. en spruitstuk helpt mijn vraag dus welke carb. en spruitstuk past en helpt hiertegen?of is er nog een andere oplossing?


ik zou eens beginnen met je rad (voor een deel) af te plakken zodat er meer warm kvs door je carb stroomt.
als het straks vriest dan heb je er geen last meer van trouwens, is alleen nu met vochtige koude lucht.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Fitskie_RX 14-12-2007 11:34 Print reply

Posts: 112
dus me radiateur aan de voorkant voor de helft? afplakken zodat het kvs warmer word?

Een grotere carb. en spruitstuk is dat niet een goede blijvende oplossing?
 
Makrolon 14-12-2007 11:41 Print reply

Posts: 6733
10 watt halogeen lampje in je luchtfilter inbouwen?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-12-2007 12:32 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fitskie_RX
dus me radiateur aan de voorkant voor de helft? afplakken zodat het kvs warmer word?

Een grotere carb. en spruitstuk is dat niet een goede blijvende oplossing?


dat lost het probleem niet op vrees ik.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mr200r 14-12-2007 13:12 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lorenzo 666
[...]


kan aan mij liggen maar dat lijkt me niet goed voor je cilinder

Is de oudste truc uit het boek,toen mijn baas nog jawa-dealerschap had werdt dit voorgeschreven door jawa zelf.
 
mr200r

Dit topic is 1555 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved