Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Onsteking afstellen (met stroposcoop)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46767 - Onsteking afstellen (met stroposcoo...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LuLdeBehanger 13-12-2007 10:19 Print topicpost
Posts: 5
Bij het afstellen van een onsteking (bijv bij Am6 of een minarelli scooterblok in dit geval)
heb je geen contactpuntjes waar je vanuit kunt gaan en niet net als bij honda, de mogelijkheid gewoon helemaal 1 kant op te draaien.

als ik het goed snap is er alleen nog de mogelijkheid deze met stroposcoop af te stellen dan.

ik heb er één en ik weet hoe het moet.

maar mijn vraag is bij hoeveel toeren moeten die streepjes uitlijnen?
want deze verplaatsen zich natuurlijk per toerental.

wat is overigens de standaard fabrieks in afstelling van de ontsteking bij deze (het betreft een Aerox) dan heb ik iets om vanuit te gaan


 

Eat My Dust 13-12-2007 11:10 Print reply

Posts: 2562
je kan je ori ontsteking niet afstellen met een strobo, kan alleen bij rotors
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Niek de Wildt 13-12-2007 11:35 Print reply
Posts: 7168
praat niet als je het niet weet.
je lult uit je nek.
zit gewoon een merkteken op het vliegwiel en op het carter (zelf bij oude hondatjes) zeker bij minarelli en am6 enz
 
zeno 13-12-2007 11:37 Print reply

Posts: 1595
am6 blok ontsteking afstellen kan niet makkelijker, de originele grondplaat kan er maar op 1 manier op, spoelen daar weer maar op 1 manier op, en vliegwiel kan maar op 1 manier over spiebaan

uiteindelijk zit het zo dat de uitgaande ontstekingsdraden precies uitkomen bij de uitsparing in het carter die er daarvoor is
 
bier drinken en kut roepen
oenoehoofd 13-12-2007 11:40 Print reply

Posts: 17851
En vaak zit er ook een streepje oid op je carter en op je grondplaat die gelijk moeten komen te staan.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-12-2007 11:44 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LuLdeBehanger
Bij het afstellen van een onsteking (bijv bij Am6 of een minarelli scooterblok in dit geval)
heb je geen contactpuntjes waar je vanuit kunt gaan en niet net als bij honda, de mogelijkheid gewoon helemaal 1 kant op te draaien.

als ik het goed snap is er alleen nog de mogelijkheid deze met stroposcoop af te stellen dan.

ik heb er één en ik weet hoe het moet.

maar mijn vraag is bij hoeveel toeren moeten die streepjes uitlijnen?
want deze verplaatsen zich natuurlijk per toerental.

wat is overigens de standaard fabrieks in afstelling van de ontsteking bij deze (het betreft een Aerox) dan heb ik iets om vanuit te gaan




als het uberhaupt verstelbaar is dan staat het in het werkplaatshandboek hoe die streepjes moeten staan.

Meestal 1 streepje bij stationair en 1 streepje bij een bepaald toerental.

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Niek de Wildt 13-12-2007 12:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


als het uberhaupt verstelbaar is dan staat het in het werkplaatshandboek hoe die streepjes moeten staan.

Meestal 1 streepje bij stationair en 1 streepje bij een bepaald toerental.



jah precies,
maar weet iemand dat die toerentallen bij een minarelli horizontaal blok (aerox)
KORTOM wil iemand voor mij in het werkplaats handboek kijken

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-12-2007 om 12:10 uur.
 
MaartenGerlo 13-12-2007 12:55 Print reply
Posts: 556
de ontsteking van een aerox kan je zelfs niet verstellen zonder dat je de gaten uitboort/freest
dus die ontsteking kan er maar op 1 manier op!

Mvg
 
Eat My Dust 13-12-2007 15:10 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
praat niet als je het niet weet.
je lult uit je nek.
zit gewoon een merkteken op het vliegwiel en op het carter (zelf bij oude hondatjes) zeker bij minarelli en am6 enz

het gaat om een aerox bijdehand
en heb nog nooit een mina hori blok met ori onsteking gezien die versteld kan worden

Dit bericht is gewijzigd door eat my dust op 13-12-2007 om 15:14 uur.
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-12-2007 15:29 Print reply

Posts: 10835
dat kan je je ontsteking dus niet afstellen

dat heeft verder vrij weinig met een stroboscoop te maken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Niek de Wildt 13-12-2007 16:42 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
dat kan je je ontsteking dus niet afstellen

dat heeft verder vrij weinig met een stroboscoop te maken

precies.

maar werkt er dus iemand bij een brommerzaak die even in het werkplaatshandboek wil kijken hoeveel voorontsteking die heeft (want ondanks dat hij niet afstelbaar hoort te zijn kan hij nog wel een beetje afwijken)

edit: een honda ontsteking kan je ook niet verder afstellen dan de goede (dus helemaal links of rechts om) dus wil je hem dan iets vervroegen voor een betere ontsteking bij een hoogtoerig motortje, dan moet je ook 2mm vijlen!

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-12-2007 om 16:44 uur.
 
jonny 13-12-2007 17:58 Print reply

Posts: 153
volgens mij kanje geen een electronische onsteking afstellen,
die kan immers niet verlopen....



Dit bericht is gewijzigd door jonny op 13-12-2007 om 17:58 uur.
 
50cc oladijee
mtx_owned 13-12-2007 18:00 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]

precies.

maar werkt er dus iemand bij een brommerzaak die even in het werkplaatshandboek wil kijken hoeveel voorontsteking die heeft (want ondanks dat hij niet afstelbaar hoort te zijn kan hij nog wel een beetje afwijken)

edit: een honda ontsteking kan je ook niet verder afstellen dan de goede (dus helemaal links of rechts om) dus wil je hem dan iets vervroegen voor een betere ontsteking bij een hoogtoerig motortje, dan moet je ook 2mm vijlen!

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-12-2007 om 16:44 uur.


of een extra vervroegde grondplaat kopen...
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Niek de Wildt 13-12-2007 18:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


of een extra vervroegde grondplaat kopen...

precies!
maar veel merken zijn gewoon afstelbaar hoor.
het enigste verschil tussen contactpunten en cdi is dat de curve wordt bepaald door een cdi (maar de gehele curve en dus grondplaat is gewoon te verplaatsen)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-12-2007 om 18:38 uur.
 

Dit topic is 9790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved