Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #46747 - Mtx sh blijft hangen bij 7000 toere...
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1616 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ikkejw |
12-12-2007 0:27 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
Hallo mensen.
Zoals al eerder gezegd heb ik een probleem met mijn mtx sh.
Hij heeft een 70cc cilinder met een 28mm carb en jamarcol uitlaat.
Hij komt niet verder dan de 7000 toeren en dat wil dus ook zeggen dat ik niet boven de 45 uitkom. (50 met wind mee bergaf)
Dat is dus klote.
Wie kan mij vertellen wat dit probleem zal verhelpen.
ik kan een ontgrensde mps 300 kopen gaat hij dan wel verder als 7000?
of moet ik mijn ontsteking vervroegen als ik dit doe gaat hij dan verder als 7000?
Wil iemand die er verstand van heeft hier aub op reageren, ik heb de vraag al vaker gesteld maar niemand weet erop te antwoorden.
Ja ik heb de search gebruikt en nee ik vond niet het antwoord dat ik zocht.
zet eerst je ontsteking maar eens op zn vroegst ja
mps300 verhaal is grotendeels bullshit, je merkt het eigenlijk niet
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mtx-motard |
12-12-2007 0:34 |
Posts: 14947 |
dus ontsteking iets los draaien (3 bouten) en dan zoveel mogelijk naar rechts draaien.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
bikkeltje |
12-12-2007 0:49 |
Posts: 2380 |
vaak begrensd de ontsteking hem wel. DUs die op zijn vroegst zetten. Zover mogelijk tegen draairichting indraaien.
Is de carb verder wel goed afgesteld? is best lastig met zo'n 28mm duss miss is dat verkeerd. Hoe je bougie eruitziet zegt ook niet alles duss miss is dat fout.
|
|
|
|
Saknet |
12-12-2007 2:38 |
Posts: 10355 |
dus je hebt een 70cc, leuk. met een 50cc uitlaat. en dan een carburateur die men normaal op 125cc zet, en vervolgens vraag je je af waarom het nie goed wil..
er zit toch geen cilinderkop op voor een 250cc he?
waar heb je je setup weg als ik vragen mag... bij mekaar gebedeld bij vrienden ofzo
et enigste wat er met je ontsteking kan zijn is dat er een vliegwiel van honda mb/t opzit, waarbij de cilinder in andere hoek staat dus dan is je timing in de war. Hier valt serieus genoeg over te vinden met search. wees creatief met zoekwoord gebruik. hint: ontsteking mtx-sh mb mt
idder iets anders mee dan zou je helemaal geen vonnk hebben of hele zwakke ofzo, en zou jij ook geen 7000 rpm hale.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:41 uur.
te laat voor fatsoenlijk getiep
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:43 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:51 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Djeep |
12-12-2007 7:05 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
Hallo mensen.
Zoals al eerder gezegd heb ik een probleem met mijn mtx sh.
Hij heeft een 70cc cilinder met een 28mm carb en jamarcol uitlaat.
Hij komt niet verder dan de 7000 toeren en dat wil dus ook zeggen dat ik niet boven de 45 uitkom. (50 met wind mee bergaf)
Dat is dus klote.
Wie kan mij vertellen wat dit probleem zal verhelpen.
ik kan een ontgrensde mps 300 kopen gaat hij dan wel verder als 7000?
of moet ik mijn ontsteking vervroegen als ik dit doe gaat hij dan verder als 7000?
Wil iemand die er verstand van heeft hier aub op reageren, ik heb de vraag al vaker gesteld maar niemand weet erop te antwoorden.
Ja ik heb de search gebruikt en nee ik vond niet het antwoord dat ik zocht.
ik denk dat je niet goed heb afgesteld en een veels te grote sproeier hebt, of teveel benzine. Monteer eerst ff een kleinere sproeier
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
christianos |
12-12-2007 9:11 |
Posts: 20445 |
jezus dat komt me bekend voor zeg, dat is de reden waarom ik ooit hier op BF verscheen, even zoeken.
hoppa, me eerste topic
http://www.brommerforum.nl/showtopic/19218/1
Er zat namelijke een MT5 vliegwiel op een MTX-SH ontsteking, en dat geeft tot gevolg dat hij niet boven de 5k uitkomt.
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 12-12-2007 om 9:13 uur.
|
|
|
|
MTX_Shadow |
12-12-2007 11:27 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
dus je hebt een 70cc, leuk. met een 50cc uitlaat. en dan een carburateur die men normaal op 125cc zet, en vervolgens vraag je je af waarom het nie goed wil..
er zit toch geen cilinderkop op voor een 250cc he?
waar heb je je setup weg als ik vragen mag... bij mekaar gebedeld bij vrienden ofzo
et enigste wat er met je ontsteking kan zijn is dat er een vliegwiel van honda mb/t opzit, waarbij de cilinder in andere hoek staat dus dan is je timing in de war. Hier valt serieus genoeg over te vinden met search. wees creatief met zoekwoord gebruik. hint: ontsteking mtx-sh mb mt
idder iets anders mee dan zou je helemaal geen vonnk hebben of hele zwakke ofzo, en zou jij ook geen 7000 rpm hale.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:41 uur.
te laat voor fatsoenlijk getiep
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:43 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:51 uur.
Ik heb mijn dealer mijn setup laten uitkiezen, ik vroeg aan hem laat dat ding 80/90 lopen en laat hem flink optrekken nou toen heeft hij er die dingen opgezet.
Maar dus niet die mps 300 kopen, kijken of er wel een goed vliegwiel in zit en de ontsteking maximaal vervroegen. Dit is dus wat ik moet doen?
Dit bericht is gewijzigd door MTX_Shadow op 12-12-2007 om 11:30 uur.
|
|
Echte mannen rijden Schakel. |
|
Djeep |
12-12-2007 11:34 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
[...]
Ik heb mijn dealer mijn setup laten uitkiezen, ik vroeg aan hem laat dat ding 80/90 lopen en laat hem flink optrekken nou toen heeft hij er die dingen opgezet.
Maar dus niet die mps 300 kopen, kijken of er wel een goed vliegwiel in zit en de ontsteking maximaal vervroegen. Dit is dus wat ik moet doen?
Dit bericht is gewijzigd door MTX_Shadow op 12-12-2007 om 11:30 uur.
Dealer van MTX SH, lol, maar als je tog van dealer heb, waarom stuur je dan niet een hele boze brief naar die vent, en vraag je gewoon hem het te laten fixen?
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
MTX_Shadow |
12-12-2007 11:39 |
Posts: 150 |
lol ik bedoel dealer als in persoon waar ik naar toe ga om te laten maken enzo. ik heb hem particulier gekocht.
en het probleem is dat ik dat meer als 2 maanden geleden heb laten doen en die vent steeds maar uitstelt en afspraken niet nakomt.
En ik laat het ook door hem doen want hij zegt tegen mij met deze aanpassingen loopt die een dikke 90 en hij loopt nog steeds maar 45.
Maar ja dan laat ik hem gewoon de onsteking vervroegen en dan is het hopelijk opgelost.
|
|
Echte mannen rijden Schakel. |
|
Djeep |
12-12-2007 11:50 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
lol ik bedoel dealer als in persoon waar ik naar toe ga om te laten maken enzo. ik heb hem particulier gekocht.
en het probleem is dat ik dat meer als 2 maanden geleden heb laten doen en die vent steeds maar uitstelt en afspraken niet nakomt.
En ik laat het ook door hem doen want hij zegt tegen mij met deze aanpassingen loopt die een dikke 90 en hij loopt nog steeds maar 45.
Maar ja dan laat ik hem gewoon de onsteking vervroegen en dan is het hopelijk opgelost.
Kan je zelf ook, mits je een vliegwieltrekker hebt (5ยค bij brommerboer/dealer ) Maarja als je rijk bent, kan je het ook die dealer van je laten doen
anders is het gewoon vliegwiel eraf, bouten los, onsteking helemaal naar rechts, bouten goed vast, vliegwiel erop en klaar is mtx-shadow.
Wat voor een CDI heb je er nu onder dan? Want ze zegge wel dat ze niet begrends zijn, maar ik heb toevallig 1tje liggen die WEL begrends is. Shingdeng ofzo, met bepaald type nummer
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
MTX_Shadow |
13-12-2007 11:56 |
Posts: 150 |
ik laat het de dealer doen omdat hij het gratis doet :P.
Ik heb gewoon de originele cdi eronder liggen.
We hebben al drie verschillende cdi`s geprobeerd maar de ene ging nog kutter als de andere.
bij een starte die niet, bij de andere kwam die niet boven 3000 uit met volgas en bij de andere liep die niet stationair en kwam die niet boven 4000 uit dus niet echt gunstig.
Onsteking is dus mijn enige hoop nog.
|
|
Echte mannen rijden Schakel. |
|
Dit topic is 1616 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|