Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mtx sh blijft hangen bij 7000 toeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46747 - Mtx sh blijft hangen bij 7000 toere...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX_Shadow 12-12-2007 0:24 Print topicpost

Posts: 150
Hallo mensen.

Zoals al eerder gezegd heb ik een probleem met mijn mtx sh.
Hij heeft een 70cc cilinder met een 28mm carb en jamarcol uitlaat.
Hij komt niet verder dan de 7000 toeren en dat wil dus ook zeggen dat ik niet boven de 45 uitkom. (50 met wind mee bergaf)
Dat is dus klote.
Wie kan mij vertellen wat dit probleem zal verhelpen.
ik kan een ontgrensde mps 300 kopen gaat hij dan wel verder als 7000?
of moet ik mijn ontsteking vervroegen als ik dit doe gaat hij dan verder als 7000?

Wil iemand die er verstand van heeft hier aub op reageren, ik heb de vraag al vaker gesteld maar niemand weet erop te antwoorden.
Ja ik heb de search gebruikt en nee ik vond niet het antwoord dat ik zocht.
 
Echte mannen rijden Schakel.

ikkejw 12-12-2007 0:27 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
Hallo mensen.

Zoals al eerder gezegd heb ik een probleem met mijn mtx sh.
Hij heeft een 70cc cilinder met een 28mm carb en jamarcol uitlaat.
Hij komt niet verder dan de 7000 toeren en dat wil dus ook zeggen dat ik niet boven de 45 uitkom. (50 met wind mee bergaf)
Dat is dus klote.
Wie kan mij vertellen wat dit probleem zal verhelpen.
ik kan een ontgrensde mps 300 kopen gaat hij dan wel verder als 7000?
of moet ik mijn ontsteking vervroegen als ik dit doe gaat hij dan verder als 7000?

Wil iemand die er verstand van heeft hier aub op reageren, ik heb de vraag al vaker gesteld maar niemand weet erop te antwoorden.
Ja ik heb de search gebruikt en nee ik vond niet het antwoord dat ik zocht.


zet eerst je ontsteking maar eens op zn vroegst ja

mps300 verhaal is grotendeels bullshit, je merkt het eigenlijk niet
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-motard 12-12-2007 0:34 Print reply

Posts: 14947
dus ontsteking iets los draaien (3 bouten) en dan zoveel mogelijk naar rechts draaien.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
bikkeltje 12-12-2007 0:49 Print reply

Posts: 2380
vaak begrensd de ontsteking hem wel. DUs die op zijn vroegst zetten. Zover mogelijk tegen draairichting indraaien.

Is de carb verder wel goed afgesteld? is best lastig met zo'n 28mm duss miss is dat verkeerd. Hoe je bougie eruitziet zegt ook niet alles duss miss is dat fout.
 
Saknet 12-12-2007 2:38 Print reply

Posts: 10355
dus je hebt een 70cc, leuk. met een 50cc uitlaat. en dan een carburateur die men normaal op 125cc zet, en vervolgens vraag je je af waarom het nie goed wil..
er zit toch geen cilinderkop op voor een 250cc he?

waar heb je je setup weg als ik vragen mag... bij mekaar gebedeld bij vrienden ofzo

et enigste wat er met je ontsteking kan zijn is dat er een vliegwiel van honda mb/t opzit, waarbij de cilinder in andere hoek staat dus dan is je timing in de war. Hier valt serieus genoeg over te vinden met search. wees creatief met zoekwoord gebruik. hint: ontsteking mtx-sh mb mt

idder iets anders mee dan zou je helemaal geen vonnk hebben of hele zwakke ofzo, en zou jij ook geen 7000 rpm hale.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:41 uur.
te laat voor fatsoenlijk getiep

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:51 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Djeep 12-12-2007 7:05 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
Hallo mensen.

Zoals al eerder gezegd heb ik een probleem met mijn mtx sh.
Hij heeft een 70cc cilinder met een 28mm carb en jamarcol uitlaat.
Hij komt niet verder dan de 7000 toeren en dat wil dus ook zeggen dat ik niet boven de 45 uitkom. (50 met wind mee bergaf)
Dat is dus klote.
Wie kan mij vertellen wat dit probleem zal verhelpen.
ik kan een ontgrensde mps 300 kopen gaat hij dan wel verder als 7000?
of moet ik mijn ontsteking vervroegen als ik dit doe gaat hij dan verder als 7000?

Wil iemand die er verstand van heeft hier aub op reageren, ik heb de vraag al vaker gesteld maar niemand weet erop te antwoorden.
Ja ik heb de search gebruikt en nee ik vond niet het antwoord dat ik zocht.


ik denk dat je niet goed heb afgesteld en een veels te grote sproeier hebt, of teveel benzine. Monteer eerst ff een kleinere sproeier
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
christianos 12-12-2007 9:11 Print reply

Posts: 20445
jezus dat komt me bekend voor zeg, dat is de reden waarom ik ooit hier op BF verscheen, even zoeken.

hoppa, me eerste topic

http://www.brommerforum.nl/showtopic/19218/1

Er zat namelijke een MT5 vliegwiel op een MTX-SH ontsteking, en dat geeft tot gevolg dat hij niet boven de 5k uitkomt.

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 12-12-2007 om 9:13 uur.
 
MTX_Shadow 12-12-2007 11:27 Print reply

Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
dus je hebt een 70cc, leuk. met een 50cc uitlaat. en dan een carburateur die men normaal op 125cc zet, en vervolgens vraag je je af waarom het nie goed wil..
er zit toch geen cilinderkop op voor een 250cc he?

waar heb je je setup weg als ik vragen mag... bij mekaar gebedeld bij vrienden ofzo

et enigste wat er met je ontsteking kan zijn is dat er een vliegwiel van honda mb/t opzit, waarbij de cilinder in andere hoek staat dus dan is je timing in de war. Hier valt serieus genoeg over te vinden met search. wees creatief met zoekwoord gebruik. hint: ontsteking mtx-sh mb mt

idder iets anders mee dan zou je helemaal geen vonnk hebben of hele zwakke ofzo, en zou jij ook geen 7000 rpm hale.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:41 uur.
te laat voor fatsoenlijk getiep

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:43 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 12-12-2007 om 2:51 uur.


Ik heb mijn dealer mijn setup laten uitkiezen, ik vroeg aan hem laat dat ding 80/90 lopen en laat hem flink optrekken nou toen heeft hij er die dingen opgezet.

Maar dus niet die mps 300 kopen, kijken of er wel een goed vliegwiel in zit en de ontsteking maximaal vervroegen. Dit is dus wat ik moet doen?

Dit bericht is gewijzigd door MTX_Shadow op 12-12-2007 om 11:30 uur.
 
Echte mannen rijden Schakel.
Djeep 12-12-2007 11:34 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
[...]


Ik heb mijn dealer mijn setup laten uitkiezen, ik vroeg aan hem laat dat ding 80/90 lopen en laat hem flink optrekken nou toen heeft hij er die dingen opgezet.

Maar dus niet die mps 300 kopen, kijken of er wel een goed vliegwiel in zit en de ontsteking maximaal vervroegen. Dit is dus wat ik moet doen?

Dit bericht is gewijzigd door MTX_Shadow op 12-12-2007 om 11:30 uur.


Dealer van MTX SH, lol, maar als je tog van dealer heb, waarom stuur je dan niet een hele boze brief naar die vent, en vraag je gewoon hem het te laten fixen?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
MTX_Shadow 12-12-2007 11:39 Print reply

Posts: 150
lol ik bedoel dealer als in persoon waar ik naar toe ga om te laten maken enzo. ik heb hem particulier gekocht.

en het probleem is dat ik dat meer als 2 maanden geleden heb laten doen en die vent steeds maar uitstelt en afspraken niet nakomt.
En ik laat het ook door hem doen want hij zegt tegen mij met deze aanpassingen loopt die een dikke 90 en hij loopt nog steeds maar 45.

Maar ja dan laat ik hem gewoon de onsteking vervroegen en dan is het hopelijk opgelost.
 
Echte mannen rijden Schakel.
Djeep 12-12-2007 11:50 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX_Shadow
lol ik bedoel dealer als in persoon waar ik naar toe ga om te laten maken enzo. ik heb hem particulier gekocht.

en het probleem is dat ik dat meer als 2 maanden geleden heb laten doen en die vent steeds maar uitstelt en afspraken niet nakomt.
En ik laat het ook door hem doen want hij zegt tegen mij met deze aanpassingen loopt die een dikke 90 en hij loopt nog steeds maar 45.

Maar ja dan laat ik hem gewoon de onsteking vervroegen en dan is het hopelijk opgelost.


Kan je zelf ook, mits je een vliegwieltrekker hebt (5ยค bij brommerboer/dealer ) Maarja als je rijk bent, kan je het ook die dealer van je laten doen

anders is het gewoon vliegwiel eraf, bouten los, onsteking helemaal naar rechts, bouten goed vast, vliegwiel erop en klaar is mtx-shadow.

Wat voor een CDI heb je er nu onder dan? Want ze zegge wel dat ze niet begrends zijn, maar ik heb toevallig 1tje liggen die WEL begrends is. Shingdeng ofzo, met bepaald type nummer
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
MTX_Shadow 13-12-2007 11:56 Print reply

Posts: 150
ik laat het de dealer doen omdat hij het gratis doet :P.

Ik heb gewoon de originele cdi eronder liggen.
We hebben al drie verschillende cdi`s geprobeerd maar de ene ging nog kutter als de andere.
bij een starte die niet, bij de andere kwam die niet boven 3000 uit met volgas en bij de andere liep die niet stationair en kwam die niet boven 4000 uit dus niet echt gunstig.

Onsteking is dus mijn enige hoop nog.

 
Echte mannen rijden Schakel.

Dit topic is 1616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved