Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gas lijkt te blijven hangen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 659 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46737 - Gas lijkt te blijven hangen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RX-Racing 11-12-2007 16:58 Print topicpost
Posts: 117
Een hele goede middag,

Wanneer ik op mijn brommer rijdt (of stilsta in z'n vrij met lopende moter), En ik laat het gas los en trek mijn koppeling in gaat me zuiger alsnog meer touren maken.
Mijn gaskabel is gewoon goed, hij beweegt mooi soepel enz.

Ik denk dat het iets te maken kan hebben met me stationair toerental...
Toen ik m'n brommer weer standaard had gemaakt heb ik de carburateur opnieuw afgesteld, maar het afstelling van de stationair schroef ging niet echt fijn. Ik heb het toen maar gelaten voorwat het was.

Kunnen deze 2 dingen met elkaar te maken hebben?
En zo ja, moet ik dan mijn stationair schroef verder uitdraaien, of verder erin? (del. 12mm, op mh rx)
 

antonhonda 11-12-2007 17:00 Print reply

Posts: 3616
of statinair schoef staat te ver in of kabel blijft hangen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Slipstream 11-12-2007 17:00 Print reply

Posts: 581
Gewoon je brommer aanzetten en stationair laten lopen, terwijl je dit doet goed op het geluid letten of het toerental constant blijft en op een juist aantal toeren. Af en toe op je toerenteller kijken tot je gewenst aantal toeren hebt.
 
Ik deel geen handtekeningen uit
Geared 11-12-2007 17:02 Print reply

Posts: 606
koppelingskabel afstellen, dan gaat het wel over, had ik ook

die zit te strak waardoor die niet goed stationair wil lopen, waardoor ook je koppelingsplaten eerder versleten zijn

Dit bericht is gewijzigd door Geared op 11-12-2007 om 17:03 uur.
 
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit.
henk43 11-12-2007 17:02 Print reply

Posts: 916
of je heb een iets te groote sproeier, dan wil dit ook wel eens gebeuren. En anders beetje olie in je kabel gieten
 
Nobody said it was easy
Patrickjuh 11-12-2007 17:02 Print reply

Posts: 142
vriend van me had ook zoiets, achteraf was het de carb die bleef hangen
 
Wie een kuil graaft voor een ander, die heeft een baan.
supermotard piloot 11-12-2007 17:04 Print reply
Posts: 138
voor dat je gaat afstellen wel effe warm laten lopen natuurlijk want dat kan ook nog wel eens invloed hebben, en als je kabel niet blijft kan het je gas schuif dan miss niet wezen??
 
RX-Racing 11-12-2007 17:06 Print reply
Posts: 117
Koppelings kabel is het zeker niet, die is eigenlijk te slap.
Overigens gebeurt dit al zodra ik de brommer start, ik weet niet of dit enige duidelijkheid geeft wat betreft de sproeier.
 
RX-Racing 11-12-2007 17:07 Print reply
Posts: 117
Ik hep nog nooit me carburatuer er helemaal af moeten slopen, maar zal de gasschuif defect zijn dan? Hij reageert wel gewoon simpel enzo.
 
Slipstream 11-12-2007 17:11 Print reply

Posts: 581
hij kan iets blijven hangen bij je gasschuif, dus kijk dat goed na of je stationair schroef staat gewoon echt verkeerd (wat ik zelf denk dat het is). Voor stationairschroef afstellen moet je hem naar links draaien totie netjes stationair op 1 toerental draait
 
Ik deel geen handtekeningen uit
helly 11-12-2007 17:30 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RX-Racing
Een hele goede middag,

Wanneer ik op mijn brommer rijdt (of stilsta in z'n vrij met lopende moter), En ik laat het gas los en trek mijn koppeling in gaat me zuiger alsnog meer touren maken.
Mijn gaskabel is gewoon goed, hij beweegt mooi soepel enz.

Ik denk dat het iets te maken kan hebben met me stationair toerental...
Toen ik m'n brommer weer standaard had gemaakt heb ik de carburateur opnieuw afgesteld, maar het afstelling van de stationair schroef ging niet echt fijn. Ik heb het toen maar gelaten voorwat het was.

Kunnen deze 2 dingen met elkaar te maken hebben?
En zo ja, moet ik dan mijn stationair schroef verder uitdraaien, of verder erin? (del. 12mm, op mh rx)


het ligt of aan je stationairschroef of dat je gasschuif niet ver genoeg naar beneden gaat (doordat het veertje te slap is geworden)

dus ff je brommer starten en stationair laten draaien. dan je stationair schroef naar binnendraaien. als je hem helemaal naar binnen heb gedraaid en het gebeurd nog steeds dan moet je ff je carb van je spruitstuk afhalen en kijken of je gasschuif je luchtinlaat geheel afsluit als je je gas loslaat. dit 2e is het wss alleen als je je carb van je gaskabel af heb gehaald.

als het hier niet aan ligt kan het ook valselucht zijn. maar dat is het minst waarschijnlijk. succes
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Derbi-Olaf 11-12-2007 17:53 Print reply

Posts: 14999
als je zuiger toeren gaat maken is dat niet veel goeds

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
gekke henkie 11-12-2007 17:56 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
of je heb een iets te groote sproeier, dan wil dit ook wel eens gebeuren. En anders beetje olie in je kabel gieten


Ik denk eerder te klein... Als je een te arm mengsel hebt, gaat ie pingelen; dus vanzelf ontbranden. heb t iig al vaak zat meegemaakt.

Als je op t laatste beetje benzine rijdt, net voordat ie uitvalt krijg je t ook.

Of je stationairschroef verder uit draaien (linksom dus)

 
Ga toch krassen!
Dtje 11-12-2007 18:22 Print reply
Posts: 1107
Als je aan je stationeer schroef draait en het helpt niet. Dan heb je waarscheinlijk valse lucht.
 
je mama
helly 11-12-2007 18:58 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Als je aan je stationeer schroef draait en het helpt niet. Dan heb je waarscheinlijk valse lucht.


wss niet, ligt eerder aan afstelling/gasschuif
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
mtx-motard 11-12-2007 18:59 Print reply

Posts: 14947
als hij hoog loopt moet je het stationair schroefje UIT draaien.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved