Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
|
Pagina 9 van 11
|
Dit topic is 29007 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
benellifan |
15-12-2007 18:46 |
Posts: 1553 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Je verwachtte echt teveel,een buurman heeft al meer dan
20 jaar ervaaring,een mt luchtgekoeldblok kan niet gewoon niet veel
meer toeren maken,komt door de lange slag.
Als je een 80cc luchtgekoeldblok 115 kan laten lopen is het een hele goeie.
Ik ga niet in discussie met mensen die met verhalen van 115+
beginnen,geen zin in.
Ik heb hier een folder liggen van malossie,als je een 110cc 26mm 17/38 en een malossie uilaat hebt zou het 114 kunnen lopen(orginele
folder malossi).
Ik kan hem scannen en mailen.
Stop niet al je geld in die brommer zou ik zeggen,in je topic zei je
dat als hij geen 120 liep teleurgesteld was.
Geef je Email maar stuur ik die malossi folder,sucses-paul
Dit berichtje krijg ik gestuurd, afzender doet er niet toe, maar hier klopt lijkt me helemaal niks van ?
dat dwz dat als iemand zegt dat zijn mb/mt 130 loopt dik uit zijn nek lult en dat athena 125cc gewoon veel sneller is dan de malossi?
mt blokjes kunnen erg hard lopen zie de sobw racers
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Derbi Joris |
15-12-2007 18:46 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]
Besef jij wel dat er staat: als jij serieus die setup eronder gooit
SETUP
Niet alleen: een 110 cc Malossi.
Als je nou gewoon de moeite neemt om te lezen.
Bovendien had je bij mijn MT8 kunnen zien dat het inderdaad nodig is om meer dingen te veranderen.
Lezen blijft een kunst.
Daar doel ik dus op, wat aanpassen aan de cilinder zelf is nodig. Heb ik trouwens nog niet gelezen dat de topicstarter dit gaat doen
|
|
|
|
- Kevin - |
15-12-2007 18:49 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Daar doel ik dus op, wat aanpassen aan de cilinder zelf is nodig. Heb ik trouwens nog niet gelezen dat de topicstarter dit gaat doen
Met een leuke setup is het aanpassen van de cilinder NIET nodig om die snelheid te halen. Cilinderkop aanpassen is al gebeurd bij de topicstarter.
|
|
|
|
Citta92 |
15-12-2007 21:12 |
Posts: 614 |
Nja ik ga gewoon voor die 21 en heb nu weer oimmi zuiger erin, zaak laat lang op zich wachten.
Ik trek niet als ik op powerband zit in zijn 1 dan gaat die wel op achterwiel nu.
Maarja gewoon wachtend op orginele zuiger.
|
|
|
|
PRO TUNING |
16-12-2007 10:56 |
Posts: 4000 |
Iedereen staart zich een beetje blind op het merk Malossi.
Het zijn zeker geen slechte producten, maar naar mijn mening veel te duur omdat je als klant hun sponsor activiteiten mee betaalt (net als Polini trouwens).
Een 125 cc Parmakit voor Honda loopt standaard al sneller als een Malossi, en dan niet door de extra cc, maar door de betere timing.
|
|
|
|
Citta92 |
16-12-2007 13:13 |
Posts: 614 |
Pro tuning godver ik vroeg in dit forum, wat is een parmakit 125cc is dat wat ?
Iedereen raden 't me af, hij was sneller maar slijte als een gek.
Daarom nam ik hem niet, deze malossi heb ik voor 50 euro gekocht.
Enkeld jammer van de zuiger.
Ik hoef niet persé sneller, maar wil wel top van rond 130 halen met 110cc lijkt me.
|
|
|
|
PRO TUNING |
16-12-2007 17:14 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Pro tuning godver ik vroeg in dit forum, wat is een parmakit 125cc is dat wat ?
Iedereen raden 't me af, hij was sneller maar slijte als een gek.
Daarom nam ik hem niet, deze malossi heb ik voor 50 euro gekocht.
Enkeld jammer van de zuiger.
Ik hoef niet persé sneller, maar wil wel top van rond 130 halen met 110cc lijkt me.
En hoeveel waarde hecht je aan uitspraken van mensen die er geen eigen ervaring mee hebben ??
Bijna iedereen (op elk forum) praat elkaar na zonder eigen ondervinding.
B.v. als iemand morgen hier op het forum zegt ik heb vierkante wielen in mijn brommer en hij loopt nu 50 km harder,wat dan ??
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-12-2007 17:22 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
En hoeveel waarde hecht je aan uitspraken van mensen die er geen eigen ervaring mee hebben ??
Bijna iedereen (op elk forum) praat elkaar na zonder eigen ondervinding.
B.v. als iemand morgen hier op het forum zegt ik heb vierkante wielen in mijn brommer en hij loopt nu 50 km harder,wat dan ??
waarom doe jij zoveel moeite om die parmakit zooi aan de man te brengen eigenlijk ?
je weet zelf ook wel dat het net niets is...
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
SmeeTz |
16-12-2007 17:54 |
Posts: 340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Iedereen staart zich een beetje blind op het merk Malossi.
Het zijn zeker geen slechte producten, maar naar mijn mening veel te duur omdat je als klant hun sponsor activiteiten mee betaalt (net als Polini trouwens).
Een 125 cc Parmakit voor Honda loopt standaard al sneller als een Malossi, en dan niet door de extra cc, maar door de betere timing.
Ben ik het wel mee eens, niet van die parmakit want daar hebk geen ervaring mee maar wel dat malossi een grote naambekendheid heeft en dat ze soms nieteens zo goed zijn invergelijking met andere meestal goedkopere cilinders. Maar mensen zien op al die racescootertjes malossi staan en denken dat het goed is... (niet dat het prul is ofzo maar vaak te duur invergelijking met zijn prestaties)
|
|
Say Hello to My Little Friend |
|
Citta92 |
16-12-2007 18:23 |
Posts: 614 |
Ik heb ook op me scooter ( ja prut) ook MHR gehad enz, dat is erg snel.
Ik ga niet zozeer op de merk af, maar iedereen raden me malossi aan.
Parmakit werd zelfs via inbox afgeraden ivm slechte ervaringen.
Ik ga liever voor iets wat duurder is , maar wel sterk en slijtvast is dan iets wat goedkoper maar sneller en sneller weg versleten is.
Ik hecht waarde aan mensen die wat zeggen, maar 1 persoon niet , maar wel als 10 of meer mensen het adviseren snap je Pro tuning.
Gaat me echt niet om het merk, ik ree eerst ook met athena/DR/eurocilindro (zundapp/honda/piaggio zip)
Dus hecht me niet aan, maar ga er vanuit dat mensen het in ieder geval paar wel weten, en als iedereen 't afraadt dan doe ik het gewoon niet.
Mvg
|
|
|
|
PRO TUNING |
17-12-2007 9:44 |
Posts: 4000 |
Op de site van Malossi en op de nieuwste 2008 prijslijsten komen geen produkten meer voor voor de oude Honda types (MT 5 - MT 8)
|
|
|
|
Intenso |
17-12-2007 10:14 |
Posts: 2922 |
wacht eerst maar af tot je die nieuwe zuiger hebt.
en een lekker grote carburateur erop, dit zal denk ik wel helpen.
of naja dat hoop ik voor je
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Citta92 |
17-12-2007 17:44 |
Posts: 614 |
Ik ree vandaag zo, netjes rond 60 , maar trok volgas hé.
Opeens ging blok trillen, dus ik wis al zit iets niet goed, ik laat hem in zijn vrij uitrollen.
Zit me versnellingsbak vast.
Nou nou wat sjoemelen schakeld die weer netjes.
Wil ik kicken, totaal geen compressie meer en super raar schuivend geluid.
Iemand idee wat er aan de hand kan zijn, ga zo cilinder alles af demonteren.
Hij liep niet vast, hij klapte niet vast en kan wel kicken , maargeen compressie en raar schuivend geluid
|
|
|
|
THOMASJEUHHH |
17-12-2007 17:47 |
Posts: 4159 |
klinkt als een opgegeten zuigerveer?
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Citta92 |
17-12-2007 17:49 |
Posts: 614 |
Ik heb wel vaker zuigerveren opgevreten, maar dit voelt anders.
Ik denk steeds aan me lagers/big end of wat dan ook.
Want schuivend geluid klinkt niet als zuigerveer weggevaagt is.
Lagers is pas 1000km geleden gereviseerd.
Krukas had 100km ervoor nog geen speling niks.
Dus ik ben bang..
|
|
|
|
Dit topic is 29007 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 9 van 11
|
|