Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc malossi zware tegenvaller.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
Pagina 7 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 29036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 14-12-2007 18:49 Print reply

Posts: 614
Scheeld het kwa vermogen?
 
- Kevin - 14-12-2007 18:51 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
waarom zou ik me membraam moeten vervangen?
Deze membraam is nieuw en loopt perfect verder?
Wat is daar de reden van, en niet van 6kleps is beter blabla, want heb gelezen ergens dat 2 kleps snelst op top is met carbon klepjes.

Graag serieuse reacties hierop want is toch weer 40 euro vind ik.
Zit al heel wat geld in dit ding.




Doe er gewoon een 6 kleps malossi in, twee kleps is in dit geval niet voldoende. Minimaal een 4 kleps erin doen. Als je gewoon goede prestaties wilt en er meer uit wilt halen doe er dan een 6 kleps malossi in.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Cilinder is goed, nooit wat aan getuned.
Immizuiger heeft geen poorten etc.
compressie nee, maar kan verandering in komen morgen ivm orginele malossi 110cc zuiger(54mm B)
onsteking staat op zijn vroegst.
carb is 99% afgesteld.
Uitlaat is nog niet oud dus neem ook niet dicht?


Het is hier nou al vaak genoeg uitgebreid uitgelegd. Ga nou eerst maar eens kijken wat die nieuwe zuiger doet (ik neem aan dat je er ook de juiste zuigerveer bij kreeg).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Scheeld het kwa vermogen?


Ja, het scheeld qua vermogen!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
als je cdi begrenst is begrenst die tot 11.000 toeren en daarin moet je al veel uit kunnen halen de eurocilinder 125cc is niet zo erge toerenbeuker, die haald zijn kracht uit de cc's.
Het ligt puur aan je afstellen of aan je compressie hoeveel heb je ?

en hoe zag je wand eruit? goed en je zuiger?


Jij hebt de grootste problemen, maar in een ander zijn technical topic los je dit even op?

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 14-12-2007 om 18:54 uur.
 
Citta92 14-12-2007 18:58 Print reply

Posts: 614
Ik los niet op, want ik heb dat probleem niet snapje.

ik help hem alleen mee, wat mij ook allemaal is gevraagt.

Toch niet verboden, ben je al dankbaar dat je me zo helpt.
Ik snap 't allemaal wel, maar is gewoon klote dat ik dit heb, maarja van de week dan even 6 kleps malossi halen en gelijk OKO 28mm is dat goed of ander merk?
 
- Kevin - 14-12-2007 19:01 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik los niet op, want ik heb dat probleem niet snapje.

ik help hem alleen mee, wat mij ook allemaal is gevraagt.

Toch niet verboden, ben je al dankbaar dat je me zo helpt.
Ik snap 't allemaal wel, maar is gewoon klote dat ik dit heb, maarja van de week dan even 6 kleps malossi halen en gelijk OKO 28mm is dat goed of ander merk?


OKO is troep: imitatie.

Lekt snel en is zeer slecht af te stellen. Kwalitatief ook slecht afgewerkt.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 14-12-2007 om 19:03 uur.
 
driver004 14-12-2007 19:02 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik los niet op, want ik heb dat probleem niet snapje.

ik help hem alleen mee, wat mij ook allemaal is gevraagt.

Toch niet verboden, ben je al dankbaar dat je me zo helpt.
Ik snap 't allemaal wel, maar is gewoon klote dat ik dit heb, maarja van de week dan even 6 kleps malossi halen en gelijk OKO 28mm is dat goed of ander merk?


is immi echte pwk
maar is toch goed te doen als je ff wat tijd steekt in afstellen
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Citta92 14-12-2007 19:03 Print reply

Posts: 614
Oke , want rest is allemaal zo duur joh.
40 euro malossi 6 kleps( wel passend zonder aanpassingen he ?)
dan nog zuiger 62 euro.
Is al 100 euro

Dan nog carb van 100+ ik denk dat ik daar nog even mee wacht en na de winter ervoor ga kijken, dan doe ik 't meteen goed en zorg dat ik een HPI aan de haak sla met lichtspoel zodat het nog wel op straat te gebruiken is.

En dan eventueel homoet of anders opmaatje zien te regelen.

Maar wat is aanrader kwa carb? keihin 28mm vlakschaf neem ik aan.
Was voor van vlakschuif ?
 
-simon- 14-12-2007 19:05 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke , want rest is allemaal zo duur joh.
40 euro malossi 6 kleps( wel passend zonder aanpassingen he ?)
dan nog zuiger 62 euro.
Is al 100 euro

Dan nog carb van 100+ ik denk dat ik daar nog even mee wacht en na de winter ervoor ga kijken, dan doe ik 't meteen goed en zorg dat ik een HPI aan de haak sla met lichtspoel zodat het nog wel op straat te gebruiken is.

En dan eventueel homoet of anders opmaatje zien te regelen.

Maar wat is aanrader kwa carb? keihin 28mm vlakschaf neem ik aan.
Was voor van vlakschuif ?


membraan moet ook nog een ophoog blokje bij die kosten iets van 10 euro ofzo. en anders kun je nog is kijken voor een ander 6 kleps membraan van derbi. mishcien dat er nog goedkopere zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
driver004 14-12-2007 19:05 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke , want rest is allemaal zo duur joh.
40 euro malossi 6 kleps( wel passend zonder aanpassingen he ?)
dan nog zuiger 62 euro.
Is al 100 euro

Dan nog carb van 100+ ik denk dat ik daar nog even mee wacht en na de winter ervoor ga kijken, dan doe ik 't meteen goed en zorg dat ik een HPI aan de haak sla met lichtspoel zodat het nog wel op straat te gebruiken is.

En dan eventueel homoet of anders opmaatje zien te regelen.

Maar wat is aanrader kwa carb? keihin 28mm vlakschaf neem ik aan.
Was voor van vlakschuif ?


een 28 keihin pwk is D slide

een 24 mikuni tm is flatside
een 28 mikuni tmx is flatside

zo zijn er nog meer

verder als je niet veel geld uit wilt geven waarom niet gewooon een 28 mikuni rondschuif die dingen zijn niet zo duur
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Citta92 14-12-2007 19:07 Print reply

Posts: 614
liefst wil ik het meteen goed doen , want goedkoop = duurkoop.
Vandaar die membraam, maar weer ophoogblokje waar haal je die kan je die gewoon overal halen?

Verder ja liefst gelijk goeie orginele 28mm van mikuni , mar wat is verschul tussen rondschuif en flat?

Mvg
 
-simon- 14-12-2007 19:10 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
liefst wil ik het meteen goed doen , want goedkoop = duurkoop.
Vandaar die membraam, maar weer ophoogblokje waar haal je die kan je die gewoon overal halen?

Verder ja liefst gelijk goeie orginele 28mm van mikuni , mar wat is verschul tussen rondschuif en flat?

Mvg


ik bedoel ook geen immi membraan. maar mallosie is gewoon duur en ook goed. maar je hebt ook goedkopere merken die goed zijn. een hebo membraam kost iets van 30 of 35 euro en is ook goed.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
driver004 14-12-2007 19:11 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
liefst wil ik het meteen goed doen , want goedkoop = duurkoop.
Vandaar die membraam, maar weer ophoogblokje waar haal je die kan je die gewoon overal halen?

Verder ja liefst gelijk goeie orginele 28mm van mikuni , mar wat is verschul tussen rondschuif en flat?

Mvg


flat is vlakke schuif en heel dun

D is in een vorm D

voordeel van bijde is dat de flow beter is van deze carbs (bots minder tegen schuif aan)
en snellere gasreactie waardoor hij iets feller word

verder weet ik de verschillen niet zo

maar met een ronde echte 28 mikuni gaat die ook als een beest
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
- Kevin - 14-12-2007 19:13 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke , want rest is allemaal zo duur joh.
40 euro malossi 6 kleps( wel passend zonder aanpassingen he ?)
dan nog zuiger 62 euro.
Is al 100 euro

Dan nog carb van 100+ ik denk dat ik daar nog even mee wacht en na de winter ervoor ga kijken, dan doe ik 't meteen goed en zorg dat ik een HPI aan de haak sla met lichtspoel zodat het nog wel op straat te gebruiken is.

En dan eventueel homoet of anders opmaatje zien te regelen.

Maar wat is aanrader kwa carb? keihin 28mm vlakschaf neem ik aan.
Was voor van vlakschuif ?


Ik had het al eerder gezegd: goedkoop is duurkoop. Maar als je niet veel uit wilt geven moet je het gewoon doen. Zie dat je zelf inmiddels al hebt gezegd in je topic.

Membraam past er zonder aanpassingen gewoon in:



Spruitstuk heb je die al?


Membraam, spruitstuk en het wigje:



Wat betreft je carbs. Vlakschuif (FlatSLIDE, flatside is vlakkezijde , driver004 ) is goed, maar een 28 mm Mikuni ronde schuif is ook leuk. Vlakschuif is feller, er is meer vermogen mee te scoren.
 
-simon- 14-12-2007 19:15 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Ik had het al eerder gezegd: goedkoop is duurkoop. Maar als je niet veel uit wilt geven moet je het gewoon doen. Zie dat je zelf inmiddels al hebt gezegd in je topic.

Membraam past er zonder aanpassingen gewoon in:

afbeelding

Spruitstuk heb je die al?
afbeelding

Membraam, spruitstuk en het wigje:
afbeelding
afbeelding

Wat betreft je carbs. Vlakschuif (FlatSLIDE, flatside is vlakkezijde , driver004 ) is goed, maar een 28 mm Mikuni ronde schuif is ook leuk. Vlakschuif is feller, er is meer vermogen mee te scoren.


past in een 110 mallosie het membraan wel zonder opvul blokje?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
- Kevin - 14-12-2007 19:16 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
past in een 110 mallosie het membraan wel zonder opvul blokje?


Ja.
 
Citta92 14-12-2007 19:18 Print reply

Posts: 614
Oke ik koop wel gewoon rondschuif incl wigje, spruitstuk en malossi 6 kleps membraam.
Maar blijf nog wel even op me 21mm rijden tot na de winter, winter is toch niet echt weer om te rijden pak net zo lekker me fiets of auto snapje.
Blaast dat mt'tje van jou een beetje of tegenvaller? en wat doe jou kickstart als je erop trapt hoe zwaar gaat dat ?

Mvg
 

Dit topic is 29036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved