Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
|
Pagina 6 van 11
|
Dit topic is 29035 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
11-12-2007 18:44 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
nee me cilinder je nit ovaal, heb ik laten nakijken bij de brommerboer.
Hij vond hem ook perfect en heeft hem gecheck incl zuiger, en toen leek er niks mis mee te zijn, zuiger was erg strak, maarja misschien nu na 250km gewoon helemaal versleten.
Mvg
zou ik toch maar eens verder gaan kijken als je zuiger.
250km is gewoon te kort. al was je zuiger van peperkoek
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Citta92 |
11-12-2007 18:47 |
Posts: 614 |
Waar moet ik naar kijken, hoogste punt van me zuiger en kop is 1/10 nou dat is gewoon perfect, perfecte verbrandings kamer.
Nou blok is pas gereviseerd dus kan het ook niet zijn.
Membraam is 2 kleps(orgi 50cc met ijzere kleps, maar pas 1,5maand oud en nog netjes 1 week geleden.
CDI & onsteking zijn perfect vonkt super.
Carb is schoon dus ook perfect.
Wat kan nog meer zijn??
|
|
|
|
John Huijben |
11-12-2007 18:55 |
Posts: 2433 |
ik denk dat je immi zuiger niet de 2 gaten aan de inlaatpoortkant heeft die n malossi zuiger wel heeft.
dat betekend dat je 2 boostpoorten niet werken en dat de middelste maar half werkt.
www.euroscooters.nl hebben ze de goede zuiger voor 50e geloof ik.
enn tegen die kerel die zei dat n powerwheelie met 15/45 niet kan
dit is met verhouding 17 / 38 en n kut afgestelde brommer
http://video.google....search&plindex=8
lees net dat je n MT5 membraan hebt....
meteen vervangen door in ieder geval een MT8 membraan of beter
N MT5 membraan is gewoon te klein, zijn lager dan MT8 membranen
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 11-12-2007 om 18:56 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
SmeeTz |
11-12-2007 19:51 |
Posts: 340 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ik denk dat je immi zuiger niet de 2 gaten aan de inlaatpoortkant heeft die n malossi zuiger wel heeft.
dat betekend dat je 2 boostpoorten niet werken en dat de middelste maar half werkt.
www.euroscooters.nl hebben ze de goede zuiger voor 50e geloof ik.
enn tegen die kerel die zei dat n powerwheelie met 15/45 niet kan
dit is met verhouding 17 / 38 en n kut afgestelde brommer
http://video.google....search&plindex=8
lees net dat je n MT5 membraan hebt....
meteen vervangen door in ieder geval een MT8 membraan of beter
N MT5 membraan is gewoon te klein, zijn lager dan MT8 membranen
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 11-12-2007 om 18:56 uur.
Welke setup zit er onder die honda op dat filmpje?
|
|
Say Hello to My Little Friend |
|
Citta92 |
12-12-2007 18:57 |
Posts: 614 |
Me zuigerveren waren allebei stukje af, en nu heb ik een malossi 54mm B zuiger gekozen.
Voor 62 euro nieuw bij JST motoren.
Zuigerveren zaten gewoon haast vast al, was niet veel meer en dat na 250 km :S
En dan nog eens zuigerveren stukjes weg, maar nooit iets van gemerkt van vastloper of stoppen ermee heel raar.
Maarja nu orginele malossi zuiger gekocht, van het weekend ophalen.
Even 100 km netjes rijden en daarna kijken of het heel veel verschil maakt.
MVg
|
|
|
|
KayHW |
12-12-2007 21:04 |
Posts: 7 |
dat zal het wel zijn denk ik
ik reed ook met een malossi 110, een proma 80cc pijp, Mikuni 24mm (sproeier 190)
maar als hij in zijn powerband kwam kwam toch ff t voor wieltje van de grond. zeker na ik hem afgesteld had op euro 98
succes verder
|
|
|
|
Citta92 |
14-12-2007 13:20 |
Posts: 614 |
Ja dat is ook de bedoeling dat die kracht genoeg heeft voor de wiel van de grond af te halen.
Maar hoelang zal ik 't zuigertje inrijden? km of 100 ?
Ik hoor weleens dat zuiger inrijden niet eens hoeft, maar doe het toch voor de zekerheid snapje.
Mvg
|
|
|
|
- Kevin - |
14-12-2007 13:24 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ja dat is ook de bedoeling dat die kracht genoeg heeft voor de wiel van de grond af te halen.
Maar hoelang zal ik 't zuigertje inrijden? km of 100 ?
Ik hoor weleens dat zuiger inrijden niet eens hoeft, maar doe het toch voor de zekerheid snapje.
Mvg
100 km je zuiger inrijden is goed. Met mengverhouding 1:40 is dat prima.
Ik zou trouwens wel even die stukjes zuigerveren traceren en uit je blok halen. Tevens je cilinder inspecteren of er geen schade aangebracht is door die verdwenen stukjes zuigerveren.
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 14-12-2007 om 13:25 uur.
|
|
|
|
Banaan |
14-12-2007 13:24 |
Posts: 5725 |
gewoon ff doen.
zeker 100km, en extra vet smeren!
|
|
|
|
Citta92 |
14-12-2007 16:16 |
Posts: 614 |
Ummm cilinder is niks mee aan de hand, heb je blok al helemaal leeg laten spoelen zat ook niks in, meestal gaan je zuigerveren via je uitlaatpoort naar buiten.
Verder oke inrijden, maar maakt zoveel verschil immi zuiger of orginele? hoorde iets over de 3 achterste boostpoortjes?
|
|
|
|
- Kevin - |
14-12-2007 16:18 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ummm cilinder is niks mee aan de hand, heb je blok al helemaal leeg laten spoelen zat ook niks in, meestal gaan je zuigerveren via je uitlaatpoort naar buiten.
Verder oke inrijden, maar maakt zoveel verschil immi zuiger of orginele? hoorde iets over de 3 achterste boostpoortjes?
Ok, zolang je zeker weet dat alle troep uit je blok is, is er niks aan de hand.
Wat betreft je boostpoorten, lees onderstaande post:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ik denk dat je immi zuiger niet de 2 gaten aan de inlaatpoortkant heeft die n malossi zuiger wel heeft.
dat betekend dat je 2 boostpoorten niet werken en dat de middelste maar half werkt.
www.euroscooters.nl hebben ze de goede zuiger voor 50e geloof ik.
enn tegen die kerel die zei dat n powerwheelie met 15/45 niet kan
dit is met verhouding 17 / 38 en n kut afgestelde brommer
http://video.google....search&plindex=8
lees net dat je n MT5 membraan hebt....
meteen vervangen door in ieder geval een MT8 membraan of beter
N MT5 membraan is gewoon te klein, zijn lager dan MT8 membranen
Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 11-12-2007 om 18:56 uur.
|
|
|
|
Citta92 |
14-12-2007 16:23 |
Posts: 614 |
waarom zou ik me membraam moeten vervangen?
Deze membraam is nieuw en loopt perfect verder?
Wat is daar de reden van, en niet van 6kleps is beter blabla, want heb gelezen ergens dat 2 kleps snelst op top is met carbon klepjes.
Graag serieuse reacties hierop want is toch weer 40 euro vind ik.
Zit al heel wat geld in dit ding.
|
|
|
|
brommercrazy |
14-12-2007 17:24 |
Posts: 2594 |
keuze carburateur, vertanding, uitlaat is niks mis mee.
- zit de uitlaat niet dicht?
- verschilt de imitatie zuiger veel ten opzichte van de originele van malossi? heb je eventueel maten van de imi zuiger?
- gecontroleerd of de cilinder nog niet te veel getuned is?
- goede compressie?
- zet ook je ontsteking op tijd, stel eerst de caburateur af
- voordeel van een meerkleps membraam is dat het iets harder en langer doortrekt.
|
|
|
|
Citta92 |
14-12-2007 18:45 |
Posts: 614 |
Cilinder is goed, nooit wat aan getuned.
Immizuiger heeft geen poorten etc.
compressie nee, maar kan verandering in komen morgen ivm orginele malossi 110cc zuiger(54mm B)
onsteking staat op zijn vroegst.
carb is 99% afgesteld.
Uitlaat is nog niet oud dus neem ook niet dicht?
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
14-12-2007 18:47 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
waarom zou ik me membraam moeten vervangen?
Deze membraam is nieuw en loopt perfect verder?
Wat is daar de reden van, en niet van 6kleps is beter blabla, want heb gelezen ergens dat 2 kleps snelst op top is met carbon klepjes.
Graag serieuse reacties hierop want is toch weer 40 euro vind ik.
Zit al heel wat geld in dit ding.
een membraan van een 50cc is kleiner dan die van een 80cc, ondanks dat het wel uitwisselbaar is.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Dit topic is 29035 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 11
|
|