Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc malossi zware tegenvaller.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 793 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
Pagina 6 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 29035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 11-12-2007 18:44 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
nee me cilinder je nit ovaal, heb ik laten nakijken bij de brommerboer.
Hij vond hem ook perfect en heeft hem gecheck incl zuiger, en toen leek er niks mis mee te zijn, zuiger was erg strak, maarja misschien nu na 250km gewoon helemaal versleten.

Mvg


zou ik toch maar eens verder gaan kijken als je zuiger.
250km is gewoon te kort. al was je zuiger van peperkoek
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Citta92 11-12-2007 18:47 Print reply

Posts: 614
Waar moet ik naar kijken, hoogste punt van me zuiger en kop is 1/10 nou dat is gewoon perfect, perfecte verbrandings kamer.
Nou blok is pas gereviseerd dus kan het ook niet zijn.
Membraam is 2 kleps(orgi 50cc met ijzere kleps, maar pas 1,5maand oud en nog netjes 1 week geleden.
CDI & onsteking zijn perfect vonkt super.
Carb is schoon dus ook perfect.
Wat kan nog meer zijn??
 
John Huijben 11-12-2007 18:55 Print reply

Posts: 2433
ik denk dat je immi zuiger niet de 2 gaten aan de inlaatpoortkant heeft die n malossi zuiger wel heeft.
dat betekend dat je 2 boostpoorten niet werken en dat de middelste maar half werkt.
www.euroscooters.nl hebben ze de goede zuiger voor 50e geloof ik.

enn tegen die kerel die zei dat n powerwheelie met 15/45 niet kan
dit is met verhouding 17 / 38 en n kut afgestelde brommer

http://video.google....search&plindex=8

lees net dat je n MT5 membraan hebt....
meteen vervangen door in ieder geval een MT8 membraan of beter
N MT5 membraan is gewoon te klein, zijn lager dan MT8 membranen

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 11-12-2007 om 18:56 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
SmeeTz 11-12-2007 19:51 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ik denk dat je immi zuiger niet de 2 gaten aan de inlaatpoortkant heeft die n malossi zuiger wel heeft.
dat betekend dat je 2 boostpoorten niet werken en dat de middelste maar half werkt.
www.euroscooters.nl hebben ze de goede zuiger voor 50e geloof ik.

enn tegen die kerel die zei dat n powerwheelie met 15/45 niet kan
dit is met verhouding 17 / 38 en n kut afgestelde brommer

http://video.google....search&plindex=8

lees net dat je n MT5 membraan hebt....
meteen vervangen door in ieder geval een MT8 membraan of beter
N MT5 membraan is gewoon te klein, zijn lager dan MT8 membranen

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 11-12-2007 om 18:56 uur.



Welke setup zit er onder die honda op dat filmpje?
 
Say Hello to My Little Friend
Citta92 12-12-2007 18:57 Print reply

Posts: 614
Me zuigerveren waren allebei stukje af, en nu heb ik een malossi 54mm B zuiger gekozen.
Voor 62 euro nieuw bij JST motoren.

Zuigerveren zaten gewoon haast vast al, was niet veel meer en dat na 250 km :S

En dan nog eens zuigerveren stukjes weg, maar nooit iets van gemerkt van vastloper of stoppen ermee heel raar.

Maarja nu orginele malossi zuiger gekocht, van het weekend ophalen.
Even 100 km netjes rijden en daarna kijken of het heel veel verschil maakt.

MVg
 
KayHW 12-12-2007 21:04 Print reply
Posts: 7
dat zal het wel zijn denk ik

ik reed ook met een malossi 110, een proma 80cc pijp, Mikuni 24mm (sproeier 190)
maar als hij in zijn powerband kwam kwam toch ff t voor wieltje van de grond. zeker na ik hem afgesteld had op euro 98

succes verder
 
Citta92 14-12-2007 13:20 Print reply

Posts: 614
Ja dat is ook de bedoeling dat die kracht genoeg heeft voor de wiel van de grond af te halen.
Maar hoelang zal ik 't zuigertje inrijden? km of 100 ?

Ik hoor weleens dat zuiger inrijden niet eens hoeft, maar doe het toch voor de zekerheid snapje.

Mvg
 
- Kevin - 14-12-2007 13:24 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ja dat is ook de bedoeling dat die kracht genoeg heeft voor de wiel van de grond af te halen.
Maar hoelang zal ik 't zuigertje inrijden? km of 100 ?

Ik hoor weleens dat zuiger inrijden niet eens hoeft, maar doe het toch voor de zekerheid snapje.

Mvg


100 km je zuiger inrijden is goed. Met mengverhouding 1:40 is dat prima.

Ik zou trouwens wel even die stukjes zuigerveren traceren en uit je blok halen. Tevens je cilinder inspecteren of er geen schade aangebracht is door die verdwenen stukjes zuigerveren.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 14-12-2007 om 13:25 uur.
 
Banaan 14-12-2007 13:24 Print reply

Posts: 5725
gewoon ff doen.

zeker 100km, en extra vet smeren!
 
Citta92 14-12-2007 16:16 Print reply

Posts: 614
Ummm cilinder is niks mee aan de hand, heb je blok al helemaal leeg laten spoelen zat ook niks in, meestal gaan je zuigerveren via je uitlaatpoort naar buiten.
Verder oke inrijden, maar maakt zoveel verschil immi zuiger of orginele? hoorde iets over de 3 achterste boostpoortjes?
 
- Kevin - 14-12-2007 16:18 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ummm cilinder is niks mee aan de hand, heb je blok al helemaal leeg laten spoelen zat ook niks in, meestal gaan je zuigerveren via je uitlaatpoort naar buiten.
Verder oke inrijden, maar maakt zoveel verschil immi zuiger of orginele? hoorde iets over de 3 achterste boostpoortjes?


Ok, zolang je zeker weet dat alle troep uit je blok is, is er niks aan de hand.

Wat betreft je boostpoorten, lees onderstaande post:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
ik denk dat je immi zuiger niet de 2 gaten aan de inlaatpoortkant heeft die n malossi zuiger wel heeft.
dat betekend dat je 2 boostpoorten niet werken en dat de middelste maar half werkt.
www.euroscooters.nl hebben ze de goede zuiger voor 50e geloof ik.

enn tegen die kerel die zei dat n powerwheelie met 15/45 niet kan
dit is met verhouding 17 / 38 en n kut afgestelde brommer

http://video.google....search&plindex=8

lees net dat je n MT5 membraan hebt....
meteen vervangen door in ieder geval een MT8 membraan of beter
N MT5 membraan is gewoon te klein, zijn lager dan MT8 membranen

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 11-12-2007 om 18:56 uur.


 
Citta92 14-12-2007 16:23 Print reply

Posts: 614
waarom zou ik me membraam moeten vervangen?
Deze membraam is nieuw en loopt perfect verder?
Wat is daar de reden van, en niet van 6kleps is beter blabla, want heb gelezen ergens dat 2 kleps snelst op top is met carbon klepjes.

Graag serieuse reacties hierop want is toch weer 40 euro vind ik.
Zit al heel wat geld in dit ding.
 
brommercrazy 14-12-2007 17:24 Print reply

Posts: 2594
keuze carburateur, vertanding, uitlaat is niks mis mee.

- zit de uitlaat niet dicht?
- verschilt de imitatie zuiger veel ten opzichte van de originele van malossi? heb je eventueel maten van de imi zuiger?
- gecontroleerd of de cilinder nog niet te veel getuned is?
- goede compressie?
- zet ook je ontsteking op tijd, stel eerst de caburateur af

- voordeel van een meerkleps membraam is dat het iets harder en langer doortrekt.

 
Citta92 14-12-2007 18:45 Print reply

Posts: 614
Cilinder is goed, nooit wat aan getuned.
Immizuiger heeft geen poorten etc.
compressie nee, maar kan verandering in komen morgen ivm orginele malossi 110cc zuiger(54mm B)
onsteking staat op zijn vroegst.
carb is 99% afgesteld.
Uitlaat is nog niet oud dus neem ook niet dicht?


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-12-2007 18:47 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
waarom zou ik me membraam moeten vervangen?
Deze membraam is nieuw en loopt perfect verder?
Wat is daar de reden van, en niet van 6kleps is beter blabla, want heb gelezen ergens dat 2 kleps snelst op top is met carbon klepjes.

Graag serieuse reacties hierop want is toch weer 40 euro vind ik.
Zit al heel wat geld in dit ding.


een membraan van een 50cc is kleiner dan die van een 80cc, ondanks dat het wel uitwisselbaar is.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 29035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved