Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
|
Pagina 5 van 11
|
Dit topic is 29034 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
boboverloon |
11-12-2007 16:17 |
Posts: 2 |
je moet er een 24 vlakschuif op zetten en je uitlaat open zagen en alles eruit halen ik heb zel eeen atena 125 hpi 24 mm en uitlaat oop gezaagt en hij loopt ong 110 met 15/52 Met een 5 bak
|
|
|
|
Citta92 |
11-12-2007 18:04 |
Posts: 614 |
Oke mensen ben waarschijnlijk achter het probleem.
Die immi zuiger is niet goed voor de cilinder, hij begin ook steeds slechter te lopen.
Ik moet donderdag terug naar JST en die zeg ook al het is 100% zeker niet je kop , maar het is puur je zuiger.
Mensen zeggen wel allemaal 24/28mm maar 21mm is ook erg veel uit te halen, enige wat je merk bij 24 en 28 is de powerband middenin sneller/langer is.
Verder ga ik donderdag me compressie daar laten meten, me proma uitlaat moet goed genoeg zijn voor de eisen van mij (minimaal 125 km/u & gierend hard optrekken)
Blok is heelmaal reviseerd schakeld super en doet het gewoon perfect dat kan het ook niet zijn.
Pakking geen vloeibare gewoon orgi pakken (80cc) ik kon ook 110cc pakkingen nemen, mar omdat me carters toch niet aangepast zijn hoef dat ook niet persé.
Hij trekt ook geen valse lucht.
|
|
|
|
- Kevin - |
11-12-2007 18:13 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke mensen ben waarschijnlijk achter het probleem.
Die immi zuiger is niet goed voor de cilinder, hij begin ook steeds slechter te lopen.
Pakking geen vloeibare gewoon orgi pakken (80cc) ik kon ook 110cc pakkingen nemen, mar omdat me carters toch niet aangepast zijn hoef dat ook niet persé.
Hij trekt ook geen valse lucht.
Immi zuiger , dat had ik nog niet gelezen. Gewoon een Malossi zuiger erin doen en even kijken of je een overmaat nodig hebt. Wel de zuiger ook even netjes inrijden met iets meer smering. Is je cilinder (omdat die tweedehands is) verder wel in goede staat? Heb je alles goed bekeken op krassen etc.
Over die pakkingen: je carter heeft weinig te maken met wat voor pakkingen je moet gebruiken. Behalve dan dat je de pakkingen op maat moet knippen, danwel naar je cilinder vorm moet knippen. Ik raad je aan gewoon een 110cc Malossi set te gebruiken. Een 80cc koppakking past niet eens, omdat de diameter van het gat in de koppakking kleiner is.
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 11-12-2007 om 18:15 uur.
|
|
|
|
driver004 |
11-12-2007 18:13 |
Posts: 3418 |
ook 80cc koppaking>?
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Citta92 |
11-12-2007 18:14 |
Posts: 614 |
heb 110cc koppakking alleen grond pakking 80cc.
Verder immi zuiger ja, wand was perfect geen warmlopers of krassen.
Oke dus jullie denken het nu ook ?
|
|
|
|
driver004 |
11-12-2007 18:17 |
Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
heb 110cc koppakking alleen grond pakking 80cc.
Verder immi zuiger ja, wand was perfect geen warmlopers of krassen.
Oke dus jullie denken het nu ook ?
puur zuiger
wss is afstand van zuigerpen tot kop langer of korter
en geen boostpoort voeding erin
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
- Kevin - |
11-12-2007 18:24 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
puur zuiger
wss is afstand van zuigerpen tot kop langer of korter
en geen boostpoort voeding erin
Sluit ik me bij aan.
Wat dus het als gevolg had dat jij dacht dat dit een 50cc snel was.
Als je straks je zuiger vervangt door een origineel exemplaar zou ik de cilinder en cilinderkop nog even nakijken. Daar heb je dan toch de gelegenheid voor. Waarschijnlijk zijn ze allebij nog mooi, maar een inspectie kan nooit kwaad.
|
|
|
|
Citta92 |
11-12-2007 18:25 |
Posts: 614 |
Oke , maarja zo'n zuiger kost 100 euro hier bij de brommerboer.
Waar kan ik hem wat goedkoper halen ? vind dat nogal duur.
|
|
|
|
mtx-motard |
11-12-2007 18:27 |
Posts: 14947 |
wat is je zuigerspeling?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Citta92 |
11-12-2007 18:28 |
Posts: 614 |
was heel weinig en precies goed, maar ze zuigerveren schijnen niet goed te zijn voor de cilinder. geeft teveel compressie verlies en de zuiger is langer dan de orginele malossi zuiger
|
|
|
|
- Kevin - |
11-12-2007 18:31 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Oke , maarja zo'n zuiger kost 100 euro hier bij de brommerboer.
Waar kan ik hem wat goedkoper halen ? vind dat nogal duur.
Tja, goedkoop is duurkoop.
http://www.50cc.nl/z...mschr=zuiger+malossi
Iets goedkoper dan bij de brommerboer. Ik vind 100 euro wel heel erg veel. Gewoon even googelen, misschien vind je hem nog ergens voor een nog lager bedrag.
Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 11-12-2007 om 18:32 uur.
|
|
|
|
Citta92 |
11-12-2007 18:37 |
Posts: 614 |
Hoe weet ik nou of ik A/B/C heb?
|
|
|
|
Biggetjuh |
11-12-2007 18:40 |
Posts: 61 |
Laat je cilinder en zuiger opmeten bij de brommer boer, misschien is je cilinder ovaal.Ik denk niet het ligt aan het merk zuiger, je zuiger speling is veel belangrijker op jouw setup. Op een "snelle" brommer zou ik wel een duurdere zuiger doen
|
|
|
|
HondaMT5TK |
11-12-2007 18:42 |
Posts: 409 |
ff op laten meten bij de betere bromboer/motorzaak
|
|
Rieju RR sprinter :b |
|
Citta92 |
11-12-2007 18:43 |
Posts: 614 |
nee me cilinder je nit ovaal, heb ik laten nakijken bij de brommerboer.
Hij vond hem ook perfect en heeft hem gecheck incl zuiger, en toen leek er niks mis mee te zijn, zuiger was erg strak, maarja misschien nu na 250km gewoon helemaal versleten.
Mvg
|
|
|
|
Dit topic is 29034 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 11
|
|