Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc malossi zware tegenvaller.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 29033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 10-12-2007 19:04 Print reply

Posts: 614
ik ook met me mb 70cc.
Ook deze vertanding en dat ging ook 100.
En 80cc cilinder ook.
Ree ook 95.
 
PRO TUNING 10-12-2007 19:36 Print reply

Posts: 4000
Op welke compressieverhouding en MSV is je kop berekend / gemaakt ?
 
markRD 10-12-2007 19:40 Print reply

Posts: 1181
Met de spullen die je beschrijft is niks mis lijkt het, hij word dus ergens anders op begrensd, combinatie van factoren? membraam, keerringen en carb?
 
RXBaz 10-12-2007 19:48 Print reply

Posts: 1879
spuit ff deo rond je kop / membraam /voet pakking oid en dan weetje of ie valse lucht zuipt. anders heb je compressie verlies/laagtoerige uitlaat malossie is een jank cilinder, zo weinig trekkracht met een 110 cc en lichte vertanding kan en mag niet. denk dat 3 mm aan carb maten in vergelijking met je maat( 24mm proma en 125cc toch) niet zoveel moet uitmaken. denk dat er iets met je compressie/bocht is.. of heb je soms zo`n immitatie cdi??
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
mr200r 10-12-2007 19:49 Print reply
Posts: 5122
Probeer gewoon de hm 183 met 115 sproeier.
En orginele luchtfilterbak.
Het blijft een lange slag blok.
 
mr200r
Saknet 10-12-2007 20:06 Print reply

Posts: 10355
proma80 pijp is niks daarvoor
beter neem je een nikoz of nikko ofzo? racing exhaust van een ouwe ap rs 125
of kawa ar125 ofzo



reed met licht gekietelde 80cc cilinder, 20mm en 5bak 115 op vw golf teller

uitlaat bepaald zon 70% ofzo van het vermogen bij een 2takt

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 10-12-2007 om 20:09 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
DT-Dude89 10-12-2007 20:25 Print reply

Posts: 223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Nou als je goed gelezen had, neem je verder niet kwalijk is nogal langdradig.
Maar zuiger+ veren zijn nu 200 km oud.
Kop is gevlakt door brommers/motorcross bedrijf hij is gevlakt en dieper gemaakt voor betere verbranding daar twijfel ik niet aan.
Carb oke 21mm is te klein, maar hij moet dan nog wel meer kracht hebben dan me 70cc in zijn 5 ookal is die te klein.
Verder compressie ja genoeg start 1 of 2 kicken zeer netjes als die koud is altyd met shoke , warm gewoon 1 kick en aan.
Gewoon netjes lijkt me.
Maar hij trekt ook niet gelijk weg, maar eerste even weinig power onderin pas bij 10/15 schiet die vooruit
maar in zijn 2 naar 3 en 4 vlieg die bekant op 1 toerental.

Dit bericht is gewijzigd door Citta92 op 10-12-2007 om 18:47 uur.


zet er eens een ori 80 kop op, probeer het dan nog eens. zelfs de meest ervaren cross bedrijven maken wel eens fouten.
 
Jarco 10-12-2007 20:26 Print reply

Posts: 4520
Wat is er eingelijk allemaal aan je cilinder kop gedaan?


 
benellifan 10-12-2007 20:59 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT-Dude89
[...]


zet er eens een ori 80 kop op, probeer het dan nog eens. zelfs de meest ervaren cross bedrijven maken wel eens fouten.


hier stem ik mee in maar evengoed wil ik we de nadruk leggen dat de uitlaat bagger is voor dit cilindertje en mss maar 60% van het vermogen haalt mss wel minder door de uitlaat
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
HONDA MTX-TREME 10-12-2007 21:00 Print reply

Posts: 1486
Grotere carburateur zal ook enorm schelen, maar neem geen imitatie rommel...
 
- Kevin - 10-12-2007 21:05 Print reply

Posts: 8086
Check mijn filmpjes van mijn MT8 (geel) eens. Zelfde cilinder. Zitten wel wat motorische verschillen in. Mijn MT8 heb ik ook zelf helemaal gereviseerd en alles is nieuw. Maar toch denk ik dat het aan je tweedehands Malossi ligt.

Nieuw is die cilinder gewoon goed en er valt veel uit te halen.

Met je lichte vertanding zou hij goed hard op moeten trekken. Ik reed met 16 / 38. Tot in de derde versnelling op het achterwiel en een top (met laser getest) van 146 km/h (is al een meetcorrectie af). Wat ik al zei, ik had motorisch wel iets meer veranderd.
 
SmeeTz 10-12-2007 21:24 Print reply

Posts: 340
Ik denk niet dat er dit mee te maken gaat hebben maar wat voor pakking heb je gebruikt ? Orginele of vloeibare?
 
Say Hello to My Little Friend
Honda Stephan 10-12-2007 21:28 Print reply
Posts: 139
Ik rij met een mtx ot, dat is dus het zelfde blok als jij onder je mb hebt.
Ook met een 110 malossi.
En in ze tweede versnelling gaat die op ze achterwiel.
Ook heb ik een mb gehad met zo'n cilinder met een 24mm carb.
Wel een opmaat uitlaat, ging ook in ze 3 op ze achterwiel (15/40) (de mb is lichter als de mtx).

Ik denk toch echt dat je compressi verlies hebt, of je compressi verhouding te groot is.
En je uitlaat twijfel ik ook over.
Je vertanding zal niet het probleem zijn, want die cilinders hebben erg veel kracht.
Die van mij zit al de 4de zuiger in omdat ik eerst de verkeerde compressi verhouding had, en hij dus steeds vast liep.
En hij heeft nog steeds erg veel vermogen.
 
Sypie_Honda 10-12-2007 21:32 Print reply

Posts: 13830
ik blijf er bij dat ze dat ding overtuned hebben.

is er in gedremeld?

heb ik ook een beetje met mijn Malossie OT op mijn MB, heb de uitlaatpoort op 195 graden, blowdown van 32 - 34 oid.
rijd heel erg hoogtoerig, bij de 12K oid, begind hij te trekken tot de 16K ongeveer. maar echt veel power leverd het niet.
het bekende "veel toertjes, geen kracht"

mijn 5 trekt die ook niet omdat de versnellingen het niet overlappen.

mijn twv, 15 - 47

edit, denk dat het bij mijn MB met een andere uitlaat al een stuk beter word, rij nu met een gewone homoet. opmaatje zal denk ik een eind schelen.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-12-2007 om 21:35 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
.puch_chopper 10-12-2007 21:37 Print reply

Posts: 7851
trouwens,

versnellingsbak gewoon niet gaar?
ik reed met een suzuki rg80 blok op mijn tsx rond maar hij verdomde het om zijn 6 door te trekken, bleek later de 6e versnelling helemaal ingesleten te zijn.

en anders watvoor sproeier heb je erin hangen?
 

Dit topic is 29033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved