Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc malossi zware tegenvaller.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
Pagina 3 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 29006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

falco 10-12-2007 18:42 Print reply

Posts: 3724
verlies je geen compressie bij je kop? ik lees nu ff snel het topic door en zie dat je je kop hebt afgevlakt, voel eens als de motor draait of je ergens rondom de cilinder kop lucht voelt blazen, misschien scheve kop ofso?
ik zou naast dat alleen nog maar kunnen bedenken dat je miss een te kleine carburateur hebt, of misschien zijn je zuigerveren een beetje op

Dit bericht is gewijzigd door falco op 10-12-2007 om 18:42 uur.
 
-Tom- 10-12-2007 18:43 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik kan dus ook niet 80 in zijn 5 rijden dan valt die dood.
Moet echt doortrekken tot 100 in zijn 4 en in zijn 5 heeft die dan niet genoeg kracht om verder te gaan heel stom.

Probeer gewoon ffs een 14 tands. Die dingen kosten geen drol,e n het is 10 minuten werk
 
FTS Member
stoeptegel 10-12-2007 18:44 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik kan dus ook niet 80 in zijn 5 rijden dan valt die dood.
Moet echt doortrekken tot 100 in zijn 4 en in zijn 5 heeft die dan niet genoeg kracht om verder te gaan heel stom.


Hmm klinkt toch wel als te zwaar vertand, zou toch wel adviseren om voortandwiel 2 tandjes kleiner te nemen.
Mss komt het door je kleinere carb, dat je wat lichter meot vertanden dan anderen.ONthoud wel dat die mensen met een grotere carb rondrijden wat op een 110 malossi aardig wat kan uitmaken.
Met wat voor cdi rijd je rond?
Ik heb hier nog een mps300 liggen, heb er op 80 ori niet van gemerkt, maar mss heeft het op 110 malossie wel effect?om die dip weg te halen.

 
80 cc ownatsj
Citta92 10-12-2007 18:44 Print reply

Posts: 614
Nou als je goed gelezen had, neem je verder niet kwalijk is nogal langdradig.
Maar zuiger+ veren zijn nu 200 km oud.
Kop is gevlakt door brommers/motorcross bedrijf hij is gevlakt en dieper gemaakt voor betere verbranding daar twijfel ik niet aan.
Carb oke 21mm is te klein, maar hij moet dan nog wel meer kracht hebben dan me 70cc in zijn 5 ookal is die te klein.
Verder compressie ja genoeg start 1 of 2 kicken zeer netjes als die koud is altyd met shoke , warm gewoon 1 kick en aan.
Gewoon netjes lijkt me.
Maar hij trekt ook niet gelijk weg, maar eerste even weinig power onderin pas bij 10/15 schiet die vooruit
maar in zijn 2 naar 3 en 4 vlieg die bekant op 1 toerental.

Dit bericht is gewijzigd door Citta92 op 10-12-2007 om 18:47 uur.
 
mtx-motard 10-12-2007 18:47 Print reply

Posts: 14947
regel even een leen-carb en een leen-uitlaat en kijk wat hij dan doet. hetzelfde? dan ligt het ergens anders aan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Citta92 10-12-2007 18:48 Print reply

Posts: 614
Ik kan voor 20 euro aan 24mm keihan komen (immitatie) maar dat maakt niet uit principe is hetzelfde.
Uitlaat kan ik nergens aan komen die 125cc athena rijdt ook op proma en boekt ook 130. met 6 bak.
 
Barrel 10-12-2007 18:51 Print reply

Posts: 493
ik rijd met dezelfde vertanding, met 80cc ori, omgelaste 125cc uitlaat(weet het, komt in de toekomst nog wel ander cilindertje op) en 24 mm, maar hij trekt in de zes ook nog hard door, dus je mag idd wel verwachte dat het niet aan de vertanding ligt.
 
Maar dat is mijn mening...
Citta92 10-12-2007 18:52 Print reply

Posts: 614
Ja want dit is lichte vertanding.
 
mt125 athena 10-12-2007 18:55 Print reply

Posts: 216
voor een 13 tand om te beginnen en achter iets in de 45
en vervolgens een 28 mm
ik had een 32 en je kon aleen volgas rijden als hij tot aan de assen in de slijk zat
 
falco 10-12-2007 18:57 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ja want dit is lichte vertanding.


nou bedenk wat er over blijft als het

- niet je compressie is
- niet je vertanding
- niet je zuiger(veren) en/of je cilinder (hoort eig. bij comrpessie)


kan dus je carburateur de ontsteking zijn of je uitlaat
 
wipe-out 10-12-2007 18:58 Print reply

Posts: 7672
Ik gok dat het aan de cilinder of cilinderkop ligt. Dat hij ergens compressie verliest bijvoorbeeld.

Een lekkende cilinderkop of koppakking is al genoemd. Dat zou het kunnen zijn.
Het kan ook de cilinder zelf zijn. Hoe ziet de cilinderwand er uit? Is hij netjes en glad of zit hij vol loopsporen? Is er gedremeld in de cilinder?

Je hebt niet per ongeluk de zuiger verkeerd om in de cilinder gedaan? Gaat de gasschuif helemaal omhoog in de carburateur als je het gas helemaal open draait?
 
Citta92 10-12-2007 18:58 Print reply

Posts: 614
assen in de slijk zat ? haha wat is dat.
Ik ga proberen 14 voor en 45 achter, voortandwiel is zelfde als 3 achter ongeveer.
Maar dan vind ik het nog steeds merkwaardig waaromd ie het neit trekt.
 
Menu2t 10-12-2007 18:59 Print reply

Posts: 2815
Ik vind indd dat je aardig zwaar vertand hebt. Je hebt geen toerenteller dus je kan ook niet zien hoeveel toeren hij draait in zen 5 volgas, mischien kan hij nog wel meer maken, maar lukt dit niet door een te zware vertanding. Zoals vele al hebben gezegt probeer eens een kleiner voortandwiel



edit: allemaal crep. Dacht dat je zei dat je 16/38 had Probeer je ontsteking eens op de standaart timing te zetten. wie weet heb je wel teveel last van voorontsteking

Dit bericht is gewijzigd door Menu2t op 10-12-2007 om 19:03 uur.
 
NSR Supersprint special!
mt125 athena 10-12-2007 19:00 Print reply

Posts: 216
wel je vertanding met een 15/45 moet ik de eerste auto wheely nog zien
 
wipe-out 10-12-2007 19:01 Print reply

Posts: 7672
Ik vind 15/45 niet zwaar hoor? Daar reed ik altijd mee met 70cc op mijn mb?
 

Dit topic is 29006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved