Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 110cc malossi zware tegenvaller.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1269 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46717 - 110cc malossi zware tegenvaller.
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >
Dit topic is 28701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 10-12-2007 17:54 Print topicpost

Posts: 614
Hallo mensen.
Ik heb eindelijk me 110cc malossi onder me brommer gedaan en netjes ingereden etc.
Maar nu als ik volgas ga, iedereen zei ja hij krijgt neigingen om op achterwiel te gaan vooral met mijn lichte vertanding (15/45 5bak)
Maar helemaal niks hoor, 70cc am6 blok (top performance) hou mij bij.
Me top is ook maar +/-100 op teller.

Setup
Orgi onsteking
proma 80 cc pijp
110cc malossi
uitgedraaide en gevlakte kop
21mm dell orto

mensen raden me 15/38 aan, maar nu val die in zijn 5 al redelijk dood met wind tegen (zachte).
Dit kan toch niet ?
 

mtx-motard 10-12-2007 17:55 Print reply

Posts: 14947
hmmm dit klinkt als een 100 cc imitatie.

je carberateur is klein, en mist dus trekkracht, en je uitlaat is niet alles.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 10-12-2007 om 17:56 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ikkejw 10-12-2007 17:56 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hallo mensen.
Ik heb eindelijk me 110cc malossi onder me brommer gedaan en netjes ingereden etc.
Maar nu als ik volgas ga, iedereen zei ja hij krijgt neigingen om op achterwiel te gaan vooral met mijn lichte vertanding (15/45 5bak)
Maar helemaal niks hoor, 70cc am6 blok (top performance) hou mij bij.
Me top is ook maar +/-100 op teller.

Setup
Orgi onsteking
proma 80 cc pijp
110cc malossi
uitgedraaide en gevlakte kop
21mm dell orto

mensen raden me 15/38 aan, maar nu val die in zijn 5 al redelijk dood met wind tegen (zachte).
Dit kan toch niet ?



was het een nieuwe cilinder of 2e hands?

ontsteking goed afgesteld?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Citta92 10-12-2007 17:58 Print reply

Posts: 614
2e hands met nieuwe zuiger.
Kan geen immitatioe zijn, want immitatie mag geen MALOSSI aan de zijkant hebben staan.
Ja hoe check ik of die goed staat ?
hij draait stationair perfect alleen stotter die als een zieke als die koud is.
Als die eenmaal warm is gaat die wel.

ja oke, maar zelf met 21mm moet die wel snel gaan met malossi 110cc, het is btw 54mm zuiger.
 
allbrezz 10-12-2007 17:59 Print reply

Posts: 493
gewoon ff kijken wat i doet met 125 cc uitlaatje
en grotere cabrateur iets van 28 of 34 mm

gaat wel tenkoste van je benzine geld maarja
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Citta92 10-12-2007 18:00 Print reply

Posts: 614
hoezo 125cc uitlaat, ze zeiden met die proma ookal dat ze dik 120 gingen.
En 28 ? ja heb ik niet kan wel aan 24 komen.
En ik kan niet zomaar even een 125cc uitlaat halen.
 
ikkejw 10-12-2007 18:01 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
2e hands met nieuwe zuiger.
Kan geen immitatioe zijn, want immitatie mag geen MALOSSI aan de zijkant hebben staan.
Ja hoe check ik of die goed staat ?
hij draait stationair perfect alleen stotter die als een zieke als die koud is.
Als die eenmaal warm is gaat die wel.

ja oke, maar zelf met 21mm moet die wel snel gaan met malossi 110cc, het is btw 54mm zuiger.



ontsteking moet zo ver mogelijk naar rechts staan (met de klok mee)
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Citta92 10-12-2007 18:02 Print reply

Posts: 614
staat die.
 
allbrezz 10-12-2007 18:02 Print reply

Posts: 493
oh ja dan zou i kdie 24 iniedergaval erop zetten
en misschien kijken of je die 80 cc uitlaat kan voorzien van minder backpresiure
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
mtx-motard 10-12-2007 18:02 Print reply

Posts: 14947
ik raad een 26 mm vlakschuif oid aan en een wat grotere uitlaat. proma is niet alles en gaat niet 120 lopen ofzo.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mt125 athena 10-12-2007 18:04 Print reply

Posts: 216
je hebt wel een nieuwe zuiger maar is de wand nog wel goed.
en je carb is veel te klijn ik reed met een 32 op mijn 125 athena rond.

en je hebt je kop gevlakt maar is de verbrandings kamer nu nog wel goed
VORM EN INHOUD
 
allbrezz 10-12-2007 18:05 Print reply

Posts: 493
nee he
als je hard wil moet je er meer geld aan uitgeven
(daar komt het ongeveer op neer)
maar opvoeren is niet goedkoop
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
Citta92 10-12-2007 18:06 Print reply

Posts: 614
Die kop is gevlakt door jst en gelijk opmaat gemaakt (dwz dieper gemaakt voo rbetere verbranding).
Wand was gewoon super , geen krassen of andere ongein.
Ja maar 110cc is sneller dan die 125cc athena.
Oke ik heb 21mm , maar dan nog met vertanding 15/45 is dit toch erg slecht?

Is eigenlijk 70cc vertanding en deze 110cc trekt het amper in de 5
 
mtx-motard 10-12-2007 18:08 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Die kop is gevlakt door jst en gelijk opmaat gemaakt (dwz dieper gemaakt voo rbetere verbranding).
Wand was gewoon super , geen krassen of andere ongein.
Ja maar 110cc is sneller dan die 125cc athena.
Oke ik heb 21mm , maar dan nog met vertanding 15/45 is dit toch erg slecht?

Is eigenlijk 70cc vertanding en deze 110cc trekt het amper in de 5


idd daar heb je gelijk in.

misschien even zuigerveren controleren en even de boel loshalen.

zelf denk ik dat het de carb is.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
RXBaz 10-12-2007 18:10 Print reply

Posts: 1879
is die cilinder toevallig niet getjoend met een breekijzer ofzo? dat ie zwaar overgetuned is?


en anders carb.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Sypie_Honda 10-12-2007 18:11 Print reply

Posts: 13830
idd daar dacht ik ook al aan...

heb je ook een voelbare powerband?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.

Dit topic is 28701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved