Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #46704 - NSR 6bak
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2114 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Thijsje |
9-12-2007 21:30 |
Posts: 1687 |
ja past gewoon
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
mtx-motard |
9-12-2007 21:34 |
Posts: 14947 |
wel een nsr bak zoeken, en niet andere want dan schakel je verkeerd om
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
flip_nsr_80cc |
9-12-2007 21:34 |
Posts: 597 |
volgens mij de manier hoe jij het bedoelt niet
ma je kan wel een 6bak uit een mbx bv er in zetten
ma van een 4bak met xx-aantal tanwielen extra een 6bak maken weet ik niet hoor lijkt me vrij ingewkild ook
en als je zow een begrezer hebt of weet wil je het ff melden is wel handig
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
Geared |
9-12-2007 21:41 |
Posts: 606 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
wel een nsr bak zoeken, en niet andere want dan schakel je verkeerd om
in principe zou mij dat niet zo uitmaken dat 1 dan naar boven en rest naar benenden is of heb ik dat dan verkeerd?
want dat leer ik vanzelf wel
ik ga binnenkort m'n blok maar is uit elkaar halen om te reviseren, heeft al 44k gelopen en is volgens mij nog maar 1 keer gereviseerd dus dat is wel een keer nodig, hij loopt ook niet helemaal fijn dus, maar dan wou ik er mss een 6 bak van maken als dat mogelijk zou zijn.
Op internet worden er wel is 6 bakken aangeboden, maar ik weet dus niet of dat past.
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
Djeep |
10-12-2007 2:01 |
|
Geared |
10-12-2007 18:50 |
Posts: 606 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
6bak past, en rijd ook leuker dan 4 bak. Is net zo makkelijk erin te zetten als 4 bak
ok
t rijd ook fijner als 4 bak, nu zit je hoog in toeren 80 en dan kun je nog ff opschakelen en rijd je ook wat zuiniger
nu alleen er nog een vinden.
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
daanmtx |
10-12-2007 18:58 |
Posts: 3759 |
had een mbx bak geloof ik op mn MTX, reed een stuk fijner! Is wel geheel systeem dus je kunt niet met een paar andere tandwielen je 4b uitbreiden.
|
|
Honda VFR400R |
|
Ariej |
10-12-2007 19:07 |
Posts: 3685 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
had een mbx bak geloof ik op mn MTX, reed een stuk fijner! Is wel geheel systeem dus je kunt niet met een paar andere tandwielen je 4b uitbreiden.
ik rij zelf nu ook met 6-bak in mijn mt, het is wel even een dag wennen om bij omhoogschakelen hem omlaag te doen. maar het rijd wel fijner.
je moet inderdaad de primaire/secundaire as incl tandwielen en de vorkjes en de wals+bloem hebben (van mbx)
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
daanmtx |
10-12-2007 19:15 |
Posts: 3759 |
ok, bij mij was de schakelrichting niet verandert.
|
|
Honda VFR400R |
|
Geared |
14-12-2007 16:16 |
Posts: 606 |
uit een mbx bak, omgekeerd geschakeld. maar krijg deze bak niet helemaal goed, zat een rateltje in. wss een verkeerd ringetje
zou deze dan passen, als ik dat ringetje vervang?
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
Citta92 |
14-12-2007 16:18 |
Posts: 614 |
Ik heb geen zin om alles te lezen, maar je kan niet vertanding van 6 bak in een 4 bak plaatsen dacht ik zo.
Wel een 5bak past erin, waarom wil je persé 6 bak ? je zal er niet sneller door lopen enkeld zit je langer in je powerband.
Denk als je 5 erin doet al wereld van verschil is kwa rijden en powerband, als je persé 6bak wil moet je gaan kijken op internet of bij motoimport.
|
|
|
|
Geared |
14-12-2007 16:35 |
Posts: 606 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Ik heb geen zin om alles te lezen, maar je kan niet vertanding van 6 bak in een 4 bak plaatsen dacht ik zo.
Wel een 5bak past erin, waarom wil je persé 6 bak ? je zal er niet sneller door lopen enkeld zit je langer in je powerband.
Denk als je 5 erin doet al wereld van verschil is kwa rijden en powerband, als je persé 6bak wil moet je gaan kijken op internet of bij motoimport.
als je ff iig de laaste post leest, niet die van jou natuurlijk.
Het kan wel dat weet ik zeker, je moet alleen de goede hebben.
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
brommercrazy |
14-12-2007 17:00 |
Posts: 2594 |
aangezien je een nsr hebt, moet je een 6 bak hebben van een mbx, als je er een neemt van een mtx, schakel je andersom, dit went natuurlijk ook wel.
Let wel goed op als je een bak koopt, dat je er alle ringetjes bij krijgt, en dan alle tanden en schakelvorken in goede staat zijn.(dus niet afgesleten, zodat je versnelling lekker blijft ratelen...) die bakken hebben vaak al wat geleden namelijk.
check trouwens ook je mail voor de bakbegrenzer.
|
|
|
|
Geared |
14-12-2007 17:03 |
Posts: 606 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
aangezien je een nsr hebt, moet je een 6 bak hebben van een mbx, als je er een neemt van een mtx, schakel je andersom, dit went natuurlijk ook wel.
Let wel goed op als je een bak koopt, dat je er alle ringetjes bij krijgt, en dan alle tanden en schakelvorken in goede staat zijn.(dus niet afgesleten, zodat je versnelling lekker blijft ratelen...) die bakken hebben vaak al wat geleden namelijk.
check trouwens ook je mail voor de bakbegrenzer.
ja mail gezien, als ik het zo lees is het nog niet echt moeilijk ook niet, alleen moet je wel boren in het blok (volgens mij) en dat vind ik een beetje zonde.
begrensde die ook echt als je maar 4 versnellingen hebt dat die een stuk langzamer liep of dat niet.
|
|
In theorie zit er geen verschil tussen praktijk en theorie, maar de praktijk leert ons dat er wel verschil tussen theorie en praktijk zit. |
|
brommercrazy |
14-12-2007 17:14 |
Posts: 2594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Geared
[...]
ja mail gezien, als ik het zo lees is het nog niet echt moeilijk ook niet, alleen moet je wel boren in het blok (volgens mij) en dat vind ik een beetje zonde.
begrensde die ook echt als je maar 4 versnellingen hebt dat die een stuk langzamer liep of dat niet.
De schakelwals moet je aanpassen en je verliest je neutraal schakelaar. een 4 en een 6 bak hebben een andere eindoverbrenging dus het scheelt wel degelijk als je maar 4 versnellingen hebt met een 6 bak
|
|
|
|
Dit topic is 2114 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|