Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cdi begrenzing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 852 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46698 - cdi begrenzing
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

masterofdissaster 9-12-2007 16:04 Print topicpost

Posts: 92
ik heb een probleem met het opvoeren van mijn brommer, ik heb een yamaha dt50r van 2007 en kreeg toen ik mijn yasuni cross hm er op had gelegd niet meer dan een snelheid van 55 km/h eruit dit kwam volgens mijn dealer door de begrenzing van mijn cdi op 8000 toeren.
dus mijn vraag is over er iemand is die weet hoe dit te ontgrenzen is of dat er een nieuwe cdi is voor het 2007 model(die van de voorgaande modellen passen niet).
ik ken het verhaal van het gat boren in je cdi al dit werkt niet.
alvast bedankt
 

HONDA MTX-TREME 9-12-2007 16:06 Print reply

Posts: 1486
Waarom koop je niet gewoon een cdi van yamaha van enkele jaren daarvoor...
 
Viertakt 9-12-2007 16:10 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Waarom koop je niet gewoon een cdi van yamaha van enkele jaren daarvoor...


Omdat dat niet past toch?
 
Viertakt uber alles.
Djeep 9-12-2007 16:12 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterofdissaster
ik heb een probleem met het opvoeren van mijn brommer, ik heb een yamaha dt50r van 2007 en kreeg toen ik mijn yasuni cross hm er op had gelegd niet meer dan een snelheid van 55 km/h eruit dit kwam volgens mijn dealer door de begrenzing van mijn cdi op 8000 toeren.
dus mijn vraag is over er iemand is die weet hoe dit te ontgrenzen is of dat er een nieuwe cdi is voor het 2007 model(die van de voorgaande modellen passen niet).
ik ken het verhaal van het gat boren in je cdi al dit werkt niet.
alvast bedankt


kan je geloof ik zelf ontgrezen door die O te boren, staat ergens FAQ, moet je ff zoeken
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
HONDA MTX-TREME 9-12-2007 16:14 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Omdat dat niet past toch?


Waarom niet, de werking van de cdi is op elke brommer hetzelfde..

Andere cdi kun je zo aansluiten denk ik, met mijn crossmotor heb ik het ook weleens gehad.

Yamaha 125cc uit '85 met een cdi van een honda cr250 uit '88.
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 9-12-2007 16:16 Print reply

Posts: 12846
Klik. En zoals ik het daarin lees hoeft het niet zo'n groot probleem te zijn.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Niek de Wildt 9-12-2007 16:30 Print reply
Posts: 7168
NIET DOEN! kijk maar naar de eerste reactie van Royal club in die faq
 
Slipstream 9-12-2007 17:27 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
NIET DOEN! kijk maar naar de eerste reactie van Royal club in die faq

idd, maar nu hoor ik ook een hele hoop verhalen dat het andere wel is gelukt. Heb het idee dat het te maken heeft met welk model DT je hebt, de DTr of DTx geloof ik.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
[...]


Waarom niet, de werking van de cdi is op elke brommer hetzelfde..

Andere cdi kun je zo aansluiten denk ik, met mijn crossmotor heb ik het ook weleens gehad.

Yamaha 125cc uit '85 met een cdi van een honda cr250 uit '88.


Kan als het goed is niet.
Voorbeeld:
TZR van VOOR 2007 heeft een CDI met grofweg 20-30 kabels die eruit lopen. En het model uit 2007 die heeft er nog maar 15 en daardoor is de connector op de CDI grofweg de helft kleiner.

Grote kans dat dit ook voor de DT50 geldt
 
Ik deel geen handtekeningen uit
Djeep 9-12-2007 17:28 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Slipstream
[...]

idd, maar nu hoor ik ook een hele hoop verhalen dat het andere wel is gelukt. Heb het idee dat het te maken heeft met welk model DT je hebt, de DTr of DTx geloof ik.

[...]


Kan als het goed is niet.
Voorbeeld:
TZR van VOOR 2007 heeft een CDI met grofweg 20-30 kabels die eruit lopen. En het model uit 2007 die heeft er nog maar 15 en daardoor is de connector op de CDI grofweg de helft kleiner.

Grote kans dat dit ook voor de DT50 geldt


30 kabels uit een cdi voor een brommer Nsr uit 1989 heeft er ook 6
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Ice Ap rs50 9-12-2007 17:31 Print reply

Posts: 7149
ga aub niet boren, dat is gewoon beunen in elektronica, koop gewoon een top performance cdi of mk cdi tje voor am6, probleem opgelost, wel afstellen dan
 
GTI - GTD - BMW
pckor 9-12-2007 17:33 Print reply

Posts: 1364
ik lees dat je het verhaal over het gat boren al kent en het niet werkt.
Hoe weet je dat heb je het al geprobeerd?
Het werkt wel maar omdat zommige mensen niet goed lezen boren ze het gat niet voledig dwars door de hele cdi heen en kitten het dicht.
motorisch zijn alle schakelbrommers van yamaha uit 2007 het zelfde dus is de cdi ook het zelfde (het werkt wel )
 
Ice Ap rs50 9-12-2007 17:34 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
ik lees dat je het verhaal over het gat boren al kent en het niet werkt.
Hoe weet je dat heb je het al geprobeerd?
Het werkt wel maar omdat zommige mensen niet goed lezen boren ze het gat niet voledig dwars door de hele cdi heen en kitten het dicht.
motorisch zijn alle schakelbrommers van yamaha uit 2007 het zelfde dus is de cdi ook het zelfde (het werkt wel )


en nu mag je eens gaan verklaren hoe gezond het is een gat te boren in je elektronica
 
GTI - GTD - BMW
pckor 9-12-2007 17:46 Print reply

Posts: 1364
maakt dat uit het werkt toch?
als je het dicht kit zodat er geen troep bij komt maakt dat helemaal niets uit.
owja en daar komt nog bij dat er geen andere manier is want een andere cdi die er op past is naar mijn weten niet te koop.
Zoek jij ff een op?

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 9-12-2007 om 17:51 uur.
 
Roel DT50x 9-12-2007 18:19 Print reply

Posts: 465
het werkt wel, ik had de eerste keer niet helemaal erdoorheen geboord en daarom was hij niet ontgrensd. en een andere CDI ervoor is er nog niet, die van oudere modellen past ook niet

en hier een filmpje wat ik laatst tegenkwam van een doorgeboorde CDI op een brommer die loopt dus:
http://video.google....search&plindex=7
 
`Realiteit is een ilusie die ontstaat bij het gebrek aan alcohol`
Slipstream 9-12-2007 18:27 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


30 kabels uit een cdi voor een brommer Nsr uit 1989 heeft er ook 6

Zat er idd erg ver naast wat bekabeling betreft
Noemde maar wat getallen als voorbeeld, dat het dus niet gaat passen. Maar oude modellen hebben er 7 en nieuwe zon 10-15.
 
Ik deel geen handtekeningen uit
Ice Ap rs50 9-12-2007 18:51 Print reply

Posts: 7149
zo'n dt50sm is toch gewoon ducati ontsteking?
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 4700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved