Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aansluiting cilindervoet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #46693 - Aansluiting cilindervoet
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 9-12-2007 15:02 Print topicpost

Posts: 1096
Hallo,

Een paar weken geleden was de voetpakking van mn puch maxi gescheurd. Daarna wel nog paar keer ermee gereden door veel zand en soms modder. Toen ik de cilinder eraf trok bleek er via de opening in de pakking veel zand naar binnen te zijn gekomen, het is zat zelfs in de krukaslagers. Nu heb ik al een paar nieuwe voetpakkingen gehaald, zelfs eentje geprobeerd zelf te maken van pakkingpapier, maar hij blijft valse lucht trekken. Vloeibare pakking heeft geen zin want die wordt gewoon weggespoeld door de benzine. Nu ben ik dus bang dat het zand een deel van het blok of de cilinder heeft uitgesleten. Ik denk dus eerder het blok want dat is van aluminium.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of hoe kan ik dit controleren? En als het echt zo is, wat kan ik eraan doen?

Oja, en alle andere pakkingen, lagers en keerringen zijn ook vernieuwd.

gr riccardo

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 9-12-2007 om 15:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 9-12-2007 om 15:03 uur.
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 9-12-2007 15:04 Print reply

Posts: 10560
denk eigenlijk dat het zand in je carter en keringen via je carb naa binnen is gekomen.


maar je kunt cilinder en carters laten afdraaien en dat hoogteverschil compenseren met ophoogplaat.

of gewoon paar andere carters en cilindertje regelen

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
riccardot 9-12-2007 15:09 Print reply

Posts: 1096
Nouja, op de onderkant van de cilinder en in de spoelpoorten zat veel dus ik denk eerder via de gescheurde pakking.

Mmm laten afdraaien en ophoogplaat fixen is denk ik duurder dan carters en cilinder samen. Dus als er geen andere oplossing is wordt het dus gewoon een ander blokje of alleen carters en een cilinder?
 
henk43 9-12-2007 19:13 Print reply

Posts: 916
nou ik denk eigenlijk niet dat dat door die pakking is gekomen, en een puch is zowat niet kapot te krijgen
 
Nobody said it was easy

Dit topic is 556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved