Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - bougie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46673 - bougie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

derbi-dude 7-12-2007 22:52 Print topicpost
Posts: 163
hallo,

2 vraagjes

ik heb een senda met het nieuwe blok ('07)
alles ontgrenst gaat met 13-53 85-90 op de teller.

1.
er zit een NGK B10ES in dit lijkt mij koud voor std senda.
deze is er in gezet bij het ontgrenzen daarvoor een BR8ES.
wat kan ik nu het beste doen:
gewoon die 10 laten zitten,
die 8 lijkt mij niet zo'n goed idee,
een 9 kopen wat mij normaal lijkt voor deze setup.

2.
en als het dan een 9 zou worden welke dan:
B9ES
BR9EIX

die laatste is van iridium en heeft een dunnere draad en de grond electrode is in een V vorm,
dit zou moeten zorgen voor een fellere vonk.
maakt dit nou erg veel uit op mijn setup??

graag waarom die hittegraad,
en waarom wel of niet die iridium.

ps: die 8 en 10 heb ik dus liggen 9 moet ik bestellen.

bij voorbaad veel dank,
 

Niek de Wildt 7-12-2007 23:41 Print reply
Posts: 7168
10 voldoet (zeker als je wat meer toerenbeuker bent) 9 kan ook maar ik zou 10 doen.

een gewone b9es voldoet, heb zelf meerdere types erin gehad en nooit merkbaar verschil gemerkt.
(iridium) weet ik niet of ik die erin heb gehad, maar ik denk dat je beter in een snelle uitlaat kan investeren als je hard wil ipv een 'extra snelle' bougie en extra snelle trappers te kopen...
 
derbi-dude 7-12-2007 23:52 Print reply
Posts: 163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
10 voldoet (zeker als je wat meer toerenbeuker bent) 9 kan ook maar ik zou 10 doen.

een gewone b9es voldoet, heb zelf meerdere types erin gehad en nooit merkbaar verschil gemerkt.
(iridium) weet ik niet of ik die erin heb gehad, maar ik denk dat je beter in een snelle uitlaat kan investeren als je hard wil ipv een 'extra snelle' bougie en extra snelle trappers te kopen...


nou ik draai wel aardig toeren ja
komt ok omdat ik een wat hoogtoerige uitlaat heb als andere senda's. een rvs rechtsom (zeldzaam op senda) pro pijp.
anders had ik denk ik ook niet de 90 gehaalt met 13-53
want meeste senda halen met 14-53 ong de 80 (teller uiteraard)

maar andere uitlaat lijkt mij voor deze setup dus ook maar weinig schelen aangezien je met een gia/ conti ofzo net de 95 haalt op std setup.
dus voor die paar km ga ik geen gezeik mt mn pa aan

zoiezo ga ik binnenkort een 14 tandwiel voor doen scheeld ook weer iets.

inieder geval bedankt
 
Henk-88 8-12-2007 2:14 Print reply

Posts: 26703
Het is 'bij voorbaat' btw.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
ikkejw 8-12-2007 2:17 Print reply

Posts: 9886
hittegraad 8 kan makkelijk op ori ontgrensd


 
Preserve nature - Always wear a helmet
mtx-motard 8-12-2007 2:19 Print reply

Posts: 14947
idd je hebt niet een of ander monster sprint project
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Prawish 8-12-2007 10:12 Print reply

Posts: 2778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
hittegraad 8 kan makkelijk op ori ontgrensd



nou beter 9 ofzo, k had ook een keer 8 teruggezet, niet lekker
 
Krijg toch allemaal de...
Coon 8-12-2007 16:39 Print reply

Posts: 142
Koop gewoon voor 5 euro een 9, lijkt mij het beste.
 
Erik 39 8-12-2007 16:57 Print reply

Posts: 15088
10 lijkt me donders overdreven, dat zit in mn 80cc crossmotor, en dát beukt pas toeren.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Derbi Joris 8-12-2007 16:59 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Coon
Koop gewoon voor 5 euro een 9, lijkt mij het beste.

waarom zou hij nu een 9 moeten kopen er is toch niks mis met de B10 op het moment, straks wanneer de bougie versleten is kijken of een B9 voldoet, wss niet mijn originele 50cc van een derbi deed het ook alleen maar op een B10
 
benellifan 8-12-2007 16:59 Print reply
Posts: 1553
sorry hoor maar 10 is een beetje overdreven
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Senda01 9-12-2007 11:35 Print reply

Posts: 81
waar maak je je druk om, zelfs een 7 is prima geschikt.
10 is zwaar overdreven, dat is pas interessant boven de 70cc.
dus die 8 die je hebt liggen zou ik er gewoon in doen.

even voor de duidelijk:

werktemp van de bougie's:
B10EG - BR10EG - B10EV - enz 340-370 graden
B9EG - BR9EG - B9EV - enz 310-340 graden
B8EG - BR8EG - B8EV - enz 270-300 graden
 
Biet is Biet en afstellen kan'ie niet
Evo 9-12-2007 11:39 Print reply

Posts: 1239
op standaard ontgrenst gewoon B8ES oid..
en anders misschien een 9..

9 is al vrij extreem, meeste mensen met 70cc en 80cc rijden met hittegraad 9
 
derbi-dude 10-12-2007 19:40 Print reply
Posts: 163
maar maakt et veel uit qua vermogen, slijten enz?
of ik een 10 of een 9 neem?
en volgens mij heb ik wel eens gehoort dat je beter een te koude als een te warme bougie kan hebben of heb ik het nou fout?
 

Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved