Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Goede koppeling dt slipt HELP! (oude type)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #46670 - Goede koppeling dt slipt HELP! (oud...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT.. 7-12-2007 20:26 Print topicpost
Posts: 80
beste mensen tijd geleden mijn koppeling vernieuwd, nw platen 2 en nw veren, toen 70cc gaan gebruiken slipte hij een beetje. Ineens is hij heel erg gaan slippen, en heb het al 2x uitelkaar gehad gemeten/ringetjes eronder gemaakt (goed) en het is alleen maar erger. zelfs als ik de hele linker deksel eraf laat slipt hij nog (ook met 50,60cc alles).

WAT IS DIT? als hij net een beetje begint te trekken denk 3000TPM gaat het al mis.

in principe is alles goed en nog niet oud/versleten....
 

Harold 7-12-2007 20:36 Print reply

Posts: 1052
Heb je hem wel afgesteld aan linkerkant bij het wormwieltje (achter het vliegwielkapje)?

Andere mogelijkheden:

- De platen zijn vebrand en verglaast (gaat slippen)
- Je koppelingshuis is extreem ingeslagen dus de platen komen niet terug op hun plek.
- Kabel gewoon te strak
- Wormwiel hevel komt niet goed terug (hoort een veer aan te zitten)
- Verkeerde veren mee gekregen (horen minimaal 34mm te zijn)

Dit kun je ff nalopen, kom je er vanzelf wel achter.
 
Niek de Wildt 7-12-2007 21:02 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Heb je hem wel afgesteld aan linkerkant bij het wormwieltje (achter het vliegwielkapje)?

Andere mogelijkheden:

- De platen zijn vebrand en verglaast (gaat slippen)
- Je koppelingshuis is extreem ingeslagen dus de platen komen niet terug op hun plek.
- Kabel gewoon te strak
- Wormwiel hevel komt niet goed terug (hoort een veer aan te zitten)
- Verkeerde veren mee gekregen (horen minimaal 34mm te zijn)

Dit kun je ff nalopen, kom je er vanzelf wel achter.


ben het met het hele verhaaldje eens,

maar grote is niet alleen belangrijk, ze kunnen minder sterk zijn en toch even lang (zo leer je maar weer kinders, grote maakt niet uit! niet dat ik me daar zorgen om maak)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 7-12-2007 om 21:10 uur.
 
DT.. 7-12-2007 22:32 Print reply
Posts: 80
ik heb de hele linker deksel eraf gehad en nog doet hij het dus wormset/kabel is het niet, platen en veren nieuw, en hebben ook goed gewerkt, het enige zou dan verglaast kunnen zijn. maar dit gebeurt tog niet zoooow snel...
 
-Bassie- 7-12-2007 22:34 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
ik heb de hele linker deksel eraf gehad en nog doet hij het dus wormset/kabel is het niet, platen en veren nieuw, en hebben ook goed gewerkt, het enige zou dan verglaast kunnen zijn. maar dit gebeurt tog niet zoooow snel...



heb je ze meen 24 uur in de olie laten weken voor dat je er mee ging rijden??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Harold 7-12-2007 22:42 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
ik heb de hele linker deksel eraf gehad en nog doet hij het dus wormset/kabel is het niet, platen en veren nieuw, en hebben ook goed gewerkt, het enige zou dan verglaast kunnen zijn. maar dit gebeurt tog niet zoooow snel...


Als je ze droog er in hebt gedaan, en hij is gaan slippen zonder dat de olie goed ingeweekt is dan gaat dat sneller dan je denkt.
Ik heb het ook wel is gehad.
Je moet ze echt los in olie weken, dit gebeurt niet als je olie in je blok doet, want dan zitten je platen tegen elkaar en weken alleen de randjes in.


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-12-2007 22:45 Print reply

Posts: 10835
als je dat weken niet hebt gedaan zijn ze misschien verbrand.

daarnaast gaat 70cc bij dt met ori koppeling niet altijd goed. (immitatie platen?)
ik zou er een 3 plaats van een DTR in zetten

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 7-12-2007 om 22:46 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Niek de Wildt 7-12-2007 23:42 Print reply
Posts: 7168
en heb je uberhaupt de goede olie erin gedaan?
 
Sypie_Honda 8-12-2007 8:24 Print reply

Posts: 13830
laatst op een avondje ook nieuwe koppelingsplaten in me MT gedaan, niet laten in weken.

had hem de volgende ochtend weer nodig, maar er was niks aant handje met die platen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
DT.. 8-12-2007 12:13 Print reply
Posts: 80
ik weet dat dit niet goed gaat met 70cc maar het is veeeeeeeeeel beter geweest, heb ze niet laten in werken maar had er al 3/4/5 maanden mee gereden toen werkte alles prima...... dus dat is het denk niet...

heb nu gamma olie 10 w40 nu hoorde ik ook dat dit een toevoegingsmiddel zou kunnen bevatten van vermidering wrijvingscoefficient. is dit het mss? en hoe kom ik daarachter?
 
kenny77 8-12-2007 12:27 Print reply

Posts: 29286
Ik heb ook een dt en had eerst ook een 2plaats koppeling en toen ik hem in het begin in elkaar had gezet( ook nieuwe platen ), was er niks aan de hand maar na 300 km ongeveer begon hij ook heel er te slippen, nu heb ik een 4plaats en nu is het weg
Ik heb een 70cc polini
 
-Tom- 8-12-2007 12:31 Print reply

Posts: 4151
Dan heb je er wss auto-olie ingeflikkerd, dan ehb je kans op slippen jah. Je meot er olie in flikkeren die geschikt is voor een natte platen koppeling (een motorfiets dus).
Verder zou ik je platen vernieuwen als je te lang met slippende koppeling hebt gereden. Wat je dan meteen kan doen is er een extra stalen plaat bijzetten, en/of eventueel ringetjes onder je veren leggen.
En verder echt góed je koppelingsarmpje/wormpje afstellen!
 
FTS Member
Thijsje 8-12-2007 22:31 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Dan heb je er wss auto-olie ingeflikkerd, dan ehb je kans op slippen jah. Je meot er olie in flikkeren die geschikt is voor een natte platen koppeling (een motorfiets dus).
Verder zou ik je platen vernieuwen als je te lang met slippende koppeling hebt gereden. Wat je dan meteen kan doen is er een extra stalen plaat bijzetten, en/of eventueel ringetjes onder je veren leggen.
En verder echt góed je koppelingsarmpje/wormpje afstellen!

dikgedrukt,, waarom een extra stalen plaat?
kun je ff uitleggen?

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
kenny77 8-12-2007 22:38 Print reply

Posts: 29286
Ik denk omdat het dekseltje dan meer naar buiten wordt gedrukt en daardoor de veren strakker komen te staan.
 
DT.. 10-12-2007 17:38 Print reply
Posts: 80
ja jongens dit weekend ff drukgeweest met de koppeling, heb alles op gemeten enzo, platen waren niet op veren ook niet, heb de beste sterktste veren opgezocht deze gebruikt (duitsland) en nw platen voor de zekerheid.

heb 70cc eurokit bos uitlaat 16 mm maar hij slipt nu helemaal niet meer!! dus ik denk tog dat ze verglaast waren. in iedergeval bedankt, en dat wormwiel ding afstellen (wie dat niet kan is....) is egt een eitje.. bedankt
 
benellifan 10-12-2007 17:43 Print reply
Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT..
ik weet dat dit niet goed gaat met 70cc maar het is veeeeeeeeeel beter geweest, heb ze niet laten in werken maar had er al 3/4/5 maanden mee gereden toen werkte alles prima...... dus dat is het denk niet...

heb nu gamma olie 10 w40 nu hoorde ik ook dat dit een toevoegingsmiddel zou kunnen bevatten van vermidering wrijvingscoefficient. is dit het mss? en hoe kom ik daarachter?


ja daar heb je het al olie bij de gamma bevat de verkeerde additieven waardoor je koppeling kan gaan slippen de 1 merkt het wel de ander niet bij me ss merk ik het bijv meteen en bij me benelli helemaal niet dus zoiezo goede olie halen bij motor/brommerzaak

edit:
dus als je niet snel goede olie erin gooit heb je het probleem over een paar weken weer

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 10-12-2007 om 17:44 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs

Dit topic is 1327 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved