Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - het af stellen van ontsteking honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 690 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46644 - het af stellen van ontsteking honda...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 17890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch en mt5 POWER 6-12-2007 6:49 Print topicpost

Posts: 83
heey jongens ik heb een vraag over het afstellen van de ontsteking
ik doe nu steed mijn plaat verstellen dan het vlieg wiel er weer op en dan weer proberen maar mijn pa zegt dan het anders moet kunnen maar weet ook niet hoe dus nu aan jullie de vraag hoe het nou moet dan of ik het goed deed of dat het inderdaad anders kan ik hoor het wel alvast bedankt
 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!

ARWIN_honda 6-12-2007 7:36 Print reply

Posts: 3534
nou je draaid aan je krukas ,tot dat je zuiger in de hoogste stand staat(helemaal boven in) dan zet je een streep op je vliegwiel en die trek je door tot iets op het carter. dan heb je een onstekingafsteller nodig(is een soort laser achtig iets) daarmee krijg je een streep horizontaal op je vliegwiel. dan zet je de brommer aan en laat hem stationair lopen, en richt je de ontstekingafsteller op het vliegwiel. dan moet de streep van de ontstekingafsteller zo dicht mogelijk zitten bij de streep die je op het vliegwiel en op carter hebt zitten.

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 6-12-2007 om 7:37 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
ikkejw 6-12-2007 8:42 Print reply

Posts: 9886
Honda ontsteking is heel simpel: gewoon zo ver mogelijk met de klok mee draaien, dan vastzetten.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
MTRudolf 6-12-2007 9:00 Print reply

Posts: 2464
grondplaat van de ontsteking los draaie ( die 3 bouten)
en dan helemaal naar rechts draaien
vast zetten

klaar
 
Djeep 6-12-2007 10:38 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou je draaid aan je krukas ,tot dat je zuiger in de hoogste stand staat(helemaal boven in) dan zet je een streep op je vliegwiel en die trek je door tot iets op het carter. dan heb je een onstekingafsteller nodig(is een soort laser achtig iets) daarmee krijg je een streep horizontaal op je vliegwiel. dan zet je de brommer aan en laat hem stationair lopen, en richt je de ontstekingafsteller op het vliegwiel. dan moet de streep van de ontstekingafsteller zo dicht mogelijk zitten bij de streep die je op het vliegwiel en op carter hebt zitten.

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 6-12-2007 om 7:37 uur.


tis geen auto, en heeft ook geen contact punten
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
leonkloosterman 6-12-2007 10:55 Print reply

Posts: 72
het is ook wel handig voor mij dit topic.

nou heb ik ook een vraag ik heb vroeger een puch gehad en daar moest ik bij het veranderen van 50 cc naar 70 cc ook mijn onsteking afstellen van 1 mm vooronsteking naar 1,2 vooronsteking en dat werd bepaald door het draaien aan de grondplaat.

maar is het bij een mt/mb blokje gewoon de grondplaat helemaal naar rechts draaien en dan klaar ? ook met een 70 cc ?
 
je moeder in een string.
Banaan 6-12-2007 10:57 Print reply

Posts: 5725
ja, eigenlijk juist met 70cc(of hoger)
 
bikkeltje 6-12-2007 11:03 Print reply

Posts: 2380
je vader zal wel denken dat het een contactpunten ontsteking is. Maar honda heeft cdi ontsteking. Hierbij kun je alleen de grondplaat afstellen. Door hem te vervroegen of te verlaten. Vervroegen is tegen de draaiinriching van het vliegwiel in te draaien, dus bij honda rechtsom. Bij verlaten is het juist andersom.
 
leonkloosterman 6-12-2007 11:29 Print reply

Posts: 72
ik wist al wel dat een honda geen contact punten had,

maar in iedergeval bedankt !

Dit bericht is gewijzigd door leonkloosterman op 6-12-2007 om 11:30 uur.
 
je moeder in een string.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-12-2007 11:59 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou je draaid aan je krukas ,tot dat je zuiger in de hoogste stand staat(helemaal boven in) dan zet je een streep op je vliegwiel en die trek je door tot iets op het carter. dan heb je een onstekingafsteller nodig(is een soort laser achtig iets) daarmee krijg je een streep horizontaal op je vliegwiel. dan zet je de brommer aan en laat hem stationair lopen, en richt je de ontstekingafsteller op het vliegwiel. dan moet de streep van de ontstekingafsteller zo dicht mogelijk zitten bij de streep die je op het vliegwiel en op carter hebt zitten.

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 6-12-2007 om 7:37 uur.


hij moet niet precies op bovenste dode punt ontsteken, maar beetje ervoor. hoeveel precies dat moet je in de gegevens van de betreffende brommer kijken. Voor de rest klopt het verhaal wel ongeveer
Alleen is het bij mt makkelijker de ontsteking gewoon statisch af te stellen, aangezien het toch altijd goed gaat als je de grondplaat helemaal naar rechts draaid.
Bij ori cilinder kun je heb gewoon op de tekens gelijk zetten. (teken op grondplaat en uitsteeksel van carter)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


tis geen auto, en heeft ook geen contact punten


dynamische controle/afstelling van ontsteking is niet slechts voorbehouden voor auto's of voor contactpunten.
Gaat op elke brommer/motor, maar op 2 takt zonder contactputnen staan meestal geen tekens op vliegwiel dus kun je ook niet veel met die dicolamp doen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
puch en mt5 POWER 6-12-2007 19:39 Print reply

Posts: 83
je bedoelt een stroboscoop of niet dan maar die hebben we thuis wel
 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
puch en mt5 POWER 6-12-2007 20:57 Print reply

Posts: 83
maar dat deel begreep ik al we maar ik heb mijn blok gereviseerd en toen is er het volgende nieuw op gekomen

mallosi 70cc

ontsteking k-star

bobine en cdi

keringen

krukas lager

maar dan moet je hen eerst vatsoenlijk lopend krijgen voor je met een stroboscoop aan het werk kan

dus hoe dan is mijn vraag

alvast bedankt

 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-12-2007 21:17 Print reply

Posts: 10835
grondplaat helemaal rechtsom draaien en dan vast zetten
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
puch en mt5 POWER 7-12-2007 6:48 Print reply

Posts: 83
oke gaat het proberen

 
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!!
RoelTrachsler 18-12-2007 23:58 Print reply
Posts: 141
ik neem aan dat als de afstelling optimaal is (als hij uit de fabruik komt) dat dan de boutjes ergens in het midden van de gaatjes van je grondplaat zitten, zodat je hem iets vroeger of later kan zetten.

een te vroege onsteking kan zorgen voor een te hoge druk in je cilinder en het oververhitten en belasten van je zuiger. Een maat van me heeft op die manier een gat in zijn zuiger geblazen.

als je hem gaat opvoeren, en dus meer toeren laat maken, moet hij vroeger worden afgesteld en dan kan het zo uitkomen dat hij op zijn vroegst komt te staan. Maar doe dit niet met een orginele honda 50, en al helemaal niet met een orginele 80
dus ik vroeg me af of iemand weet waar staat hoeveel graden vooronstiking een imitatie 50cc snel moet hebben.

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 19-12-2007 om 0:09 uur.
 
mtx-motard 19-12-2007 0:03 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
heej
ik heb even een vraagje:
ik neem aan dat de optimale afstelling de ontsteking optimaal is als de boutjes ergens in het midden van de gaatjes van je grondplaat zitten, zodat je hem iets vroeger of later kan zetten.
Waarom moet hem dan volgen jullie op zijn vroegst zetten?
een te vroege onsteking kan zorgen voor een te hoge druk in je cilinder en het oververhitten en belasten van je zuiger. Een maat van me heeft op die manier een gat in zijn zuiger geblazen.

ik heb btw een imitatie 50cc snel, dus hij zal wel vroeger dan fabrieks orgineel moeten



zo'n gat in je zuiger is de verkeerde hittegraad bougie, Sjaak.
als je GEEN originele cilinder hebt moet de onsteking helemaal naar rechts gedraait worden (z'n vroegst dus)


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 17890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved