ARWIN_honda |
6-12-2007 7:36 |
Posts: 3534 |
nou je draaid aan je krukas ,tot dat je zuiger in de hoogste stand staat(helemaal boven in) dan zet je een streep op je vliegwiel en die trek je door tot iets op het carter. dan heb je een onstekingafsteller nodig(is een soort laser achtig iets) daarmee krijg je een streep horizontaal op je vliegwiel. dan zet je de brommer aan en laat hem stationair lopen, en richt je de ontstekingafsteller op het vliegwiel. dan moet de streep van de ontstekingafsteller zo dicht mogelijk zitten bij de streep die je op het vliegwiel en op carter hebt zitten.
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 6-12-2007 om 7:37 uur.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
ikkejw |
6-12-2007 8:42 |
Posts: 9886 |
Honda ontsteking is heel simpel: gewoon zo ver mogelijk met de klok mee draaien, dan vastzetten.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
MTRudolf |
6-12-2007 9:00 |
Posts: 2464 |
grondplaat van de ontsteking los draaie ( die 3 bouten)
en dan helemaal naar rechts draaien
vast zetten
klaar
|
|
|
|
Djeep |
6-12-2007 10:38 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou je draaid aan je krukas ,tot dat je zuiger in de hoogste stand staat(helemaal boven in) dan zet je een streep op je vliegwiel en die trek je door tot iets op het carter. dan heb je een onstekingafsteller nodig(is een soort laser achtig iets) daarmee krijg je een streep horizontaal op je vliegwiel. dan zet je de brommer aan en laat hem stationair lopen, en richt je de ontstekingafsteller op het vliegwiel. dan moet de streep van de ontstekingafsteller zo dicht mogelijk zitten bij de streep die je op het vliegwiel en op carter hebt zitten.
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 6-12-2007 om 7:37 uur.
tis geen auto, en heeft ook geen contact punten
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
leonkloosterman |
6-12-2007 10:55 |
Posts: 72 |
het is ook wel handig voor mij dit topic.
nou heb ik ook een vraag ik heb vroeger een puch gehad en daar moest ik bij het veranderen van 50 cc naar 70 cc ook mijn onsteking afstellen van 1 mm vooronsteking naar 1,2 vooronsteking en dat werd bepaald door het draaien aan de grondplaat.
maar is het bij een mt/mb blokje gewoon de grondplaat helemaal naar rechts draaien en dan klaar ? ook met een 70 cc ?
|
|
je moeder in een string. |
|
Banaan |
6-12-2007 10:57 |
Posts: 5725 |
ja, eigenlijk juist met 70cc(of hoger)
|
|
|
|
bikkeltje |
6-12-2007 11:03 |
Posts: 2380 |
je vader zal wel denken dat het een contactpunten ontsteking is. Maar honda heeft cdi ontsteking. Hierbij kun je alleen de grondplaat afstellen. Door hem te vervroegen of te verlaten. Vervroegen is tegen de draaiinriching van het vliegwiel in te draaien, dus bij honda rechtsom. Bij verlaten is het juist andersom.
|
|
|
|
leonkloosterman |
6-12-2007 11:29 |
Posts: 72 |
ik wist al wel dat een honda geen contact punten had,
maar in iedergeval bedankt !
Dit bericht is gewijzigd door leonkloosterman op 6-12-2007 om 11:30 uur.
|
|
je moeder in een string. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
6-12-2007 11:59 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
nou je draaid aan je krukas ,tot dat je zuiger in de hoogste stand staat(helemaal boven in) dan zet je een streep op je vliegwiel en die trek je door tot iets op het carter. dan heb je een onstekingafsteller nodig(is een soort laser achtig iets) daarmee krijg je een streep horizontaal op je vliegwiel. dan zet je de brommer aan en laat hem stationair lopen, en richt je de ontstekingafsteller op het vliegwiel. dan moet de streep van de ontstekingafsteller zo dicht mogelijk zitten bij de streep die je op het vliegwiel en op carter hebt zitten.
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 6-12-2007 om 7:37 uur.
hij moet niet precies op bovenste dode punt ontsteken, maar beetje ervoor. hoeveel precies dat moet je in de gegevens van de betreffende brommer kijken. Voor de rest klopt het verhaal wel ongeveer
Alleen is het bij mt makkelijker de ontsteking gewoon statisch af te stellen, aangezien het toch altijd goed gaat als je de grondplaat helemaal naar rechts draaid.
Bij ori cilinder kun je heb gewoon op de tekens gelijk zetten. (teken op grondplaat en uitsteeksel van carter)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]
tis geen auto, en heeft ook geen contact punten
dynamische controle/afstelling van ontsteking is niet slechts voorbehouden voor auto's of voor contactpunten.
Gaat op elke brommer/motor, maar op 2 takt zonder contactputnen staan meestal geen tekens op vliegwiel dus kun je ook niet veel met die dicolamp doen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
puch en mt5 POWER |
6-12-2007 19:39 |
Posts: 83 |
je bedoelt een stroboscoop of niet dan maar die hebben we thuis wel
|
|
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!! |
|
puch en mt5 POWER |
6-12-2007 20:57 |
Posts: 83 |
maar dat deel begreep ik al we maar ik heb mijn blok gereviseerd en toen is er het volgende nieuw op gekomen
mallosi 70cc
ontsteking k-star
bobine en cdi
keringen
krukas lager
maar dan moet je hen eerst vatsoenlijk lopend krijgen voor je met een stroboscoop aan het werk kan
dus hoe dan is mijn vraag
alvast bedankt
|
|
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
6-12-2007 21:17 |
Posts: 10835 |
grondplaat helemaal rechtsom draaien en dan vast zetten
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
puch en mt5 POWER |
7-12-2007 6:48 |
Posts: 83 |
oke gaat het proberen
|
|
ik heb nog een puch tekoop dus als je er nog een wil standaard puchje in dronten ?????????? hell was full ! So I came back honda!!!!!!! |
|
RoelTrachsler |
18-12-2007 23:58 |
Posts: 141 |
ik neem aan dat als de afstelling optimaal is (als hij uit de fabruik komt) dat dan de boutjes ergens in het midden van de gaatjes van je grondplaat zitten, zodat je hem iets vroeger of later kan zetten.
een te vroege onsteking kan zorgen voor een te hoge druk in je cilinder en het oververhitten en belasten van je zuiger. Een maat van me heeft op die manier een gat in zijn zuiger geblazen.
als je hem gaat opvoeren, en dus meer toeren laat maken, moet hij vroeger worden afgesteld en dan kan het zo uitkomen dat hij op zijn vroegst komt te staan. Maar doe dit niet met een orginele honda 50, en al helemaal niet met een orginele 80
dus ik vroeg me af of iemand weet waar staat hoeveel graden vooronstiking een imitatie 50cc snel moet hebben.
Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 19-12-2007 om 0:09 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
19-12-2007 0:03 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
heej
ik heb even een vraagje:
ik neem aan dat de optimale afstelling de ontsteking optimaal is als de boutjes ergens in het midden van de gaatjes van je grondplaat zitten, zodat je hem iets vroeger of later kan zetten.
Waarom moet hem dan volgen jullie op zijn vroegst zetten?
een te vroege onsteking kan zorgen voor een te hoge druk in je cilinder en het oververhitten en belasten van je zuiger. Een maat van me heeft op die manier een gat in zijn zuiger geblazen.
ik heb btw een imitatie 50cc snel, dus hij zal wel vroeger dan fabrieks orgineel moeten
zo'n gat in je zuiger is de verkeerde hittegraad bougie, Sjaak.
als je GEEN originele cilinder hebt moet de onsteking helemaal naar rechts gedraait worden (z'n vroegst dus)
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|