Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc eurokit met 12mm mikuni

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46641 - 70cc eurokit met 12mm mikuni
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevin_91 6-12-2007 21:26 Print reply

Posts: 413
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
als je tsx nu een standaard 50cc heeft mét membraam, moet je met deze setup 80km/h wel halen.
goed afstellen en zorgen dat alles in orde is.

een 50cc charmo haald met een 16 mikuni en een standaard uitlaat zeker de 80 wel.


Wat moet er denk je afgesteld worden dan aan de huidige setup waardoor ie 80 zou halen? Want op het moment loopt ie gewoon al heel mooi volgens mij

 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Henk-88 6-12-2007 22:21 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
omdat die snelheid niet met een orginele clinder gemaakt wordt, (50cc zonder membraam) maar met een 50 snel. of belgische 50cc.

met een 50cc zonder membraam haal je idd niet veel meer dan 50-55km/h.

henk 88 haalde er 62km/h mee. die cilinder was bewerkt.



Flink bewerkt idd maar toen hadden we er nog niet zoveel kaas van gegeten dus het zal wel beter moeten kunnen

Met onbewerkte charmo-50 en 16mm Mikuni en x1361x uitlaat de 96 km/h gehaald dusja.. denk de kuip weg en een gewone TSX moet met die toch gewone set-up toch wel harder dan 80 km/h gaan.

De charmo-50 is dus een prima basis om je wensen te gaan vervullen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Harm 6-12-2007 23:33 Print reply

Posts: 3032
Ik zou geen Charmo cilinder pakken. Ik heb de 70cc versie daarvan en die slijt onder je reet vandaan.

Ik heb heb zelf gereden met 70cc Eurokit waarvan de uitlaatpoort bewerkt was, 20mm Mikuni met Twin Air, Homoet uitlaat en 15-53 vertand. Topsnelheid max. 110 en trok ook goed boven de 9k. Helaas vastgelopen nu, maar die Eurokit is een fijn cilindertje. Als je er niks aan doet heb je ook nog redelijk veel koppel.

Dave heeft volgens mij met een 70cc Eurokit ooit 136kmu gereden op een fietstellertje op een Tsx meen ik, dus het kan wel snel als het moet.

Dit bericht is gewijzigd door Harm op 6-12-2007 om 23:33 uur.
 
http://www.durtikkers.tk
Christian-tsx 7-12-2007 0:31 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
[...]


Wat moet er denk je afgesteld worden dan aan de huidige setup waardoor ie 80 zou halen? Want op het moment loopt ie gewoon al heel mooi volgens mij




wat voor een merk cilinder is het? is de zuiger/zuigerveren in goede staat? wat is de tandwielverhouding?

2 tandjes groter op het voortandwiel, wordt je tsx namelijk redelijk stuk sneller door.

kijk ook even naar je uitlaat, of die goed open is. een half dichtgekoolde uitlaat wil ook niet echt snel lopen.
 
kevin_91 8-12-2007 14:03 Print reply

Posts: 413
als het goed is zijn de zuiger en zuigerveren gewoon goed, want die zijn 2 maanden terug door de vorige eigenaar nog vervangen.
Tandwielverhouding zwaarder maken lijkt me niet zo handig, want nu heb ik 1 maatje groter op het achterwiel dan normaal, en om nou te zeggen dat ie erg hard optrekt?
Uitlaat lijkt me ook goed open, want hij blaast echt heel hard als je je hand achter de demper houdt.
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
kevin_91 8-12-2007 14:39 Print reply

Posts: 413
maar zou het helpen om op die van mij een 1361 uitlaat te zetten?
Want ik had gehoord dat die beter zijn dan de Gianellis of Promas van nu... maar ze zijn een beetje moeilijk te vinden, die 1361'tjes

Maar zou het sowieso zin hebben om alleen de uitlaat te vervangen? Gaat mijn std membraan cil daar veel harder door?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Henk-88 8-12-2007 14:54 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
maar zou het helpen om op die van mij een 1361 uitlaat te zetten?
Want ik had gehoord dat die beter zijn dan de Gianellis of Promas van nu... maar ze zijn een beetje moeilijk te vinden, die 1361'tjes

Maar zou het sowieso zin hebben om alleen de uitlaat te vervangen? Gaat mijn std membraan cil daar veel harder door?


De x1361x geeft behoorlijk voordeel op je set-up.
Theoretische topsnelheid ermee ligt ongeveer op hetzelfde niveau als met proma of gianelli maar doordat het koppel/vermogen/powerband over een veel groter toerenbereik is verdeeld, is de x1361x in de praktijk bijna altijd sneller omdat de 5 erg haalbaar en rijdbaar is. Ook met wind tegen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kevin_91 8-12-2007 14:56 Print reply

Posts: 413
WOWOWOWOWOWOOOOO MAJOR EDIT:

ik heb geeeeeen membraan cilinder, ik zou zweren dat er een membraan aan de onderkant zat, maar dat was het onderste stukkie van de cilinder waar nog wél zwarte verf op zat, de rest van de cil is namelijk grijs.. dus dat had ik voor membraan aangezien.

heb trouwens een x1374x uitlaat, dus de std NL auspuff.

Dus.. van begin af aan dan maar.

Alleen een snelle uitlaat heeft op de membraanloze cilinder niet zo veel nut he? Dus een snelle cilinder is nodig. Maar, heeft een 50Charmo en/of een 70 eurokit een membraan? Want als dat zo is, dan komt er wel mooi weer even 50 euro voor een membraan bij..
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
S1lv3r 8-12-2007 15:29 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
Ik zou geen Charmo cilinder pakken. Ik heb de 70cc versie daarvan en die slijt onder je reet vandaan.

Ik heb heb zelf gereden met 70cc Eurokit waarvan de uitlaatpoort bewerkt was, 20mm Mikuni met Twin Air, Homoet uitlaat en 15-53 vertand. Topsnelheid max. 110 en trok ook goed boven de 9k. Helaas vastgelopen nu, maar die Eurokit is een fijn cilindertje. Als je er niks aan doet heb je ook nog redelijk veel koppel.

Dave heeft volgens mij met een 70cc Eurokit ooit 136kmu gereden op een fietstellertje op een Tsx meen ik, dus het kan wel snel als het moet.

Dit bericht is gewijzigd door Harm op 6-12-2007 om 23:33 uur.


waar halen jullie die áchterlijk hoge snelheden vandaan. Dat zijn snelheden voor zwaar opgevoerde hedendaagse brommers, niet voor die oude meuk van vroeger met simpele 70cc 20mm en homoetje..
 
.puch_chopper 8-12-2007 15:43 Print reply

Posts: 7851
hier een filmpje van mijn oude tsx met :
50cc charmo
16mm
origineel filter
*1361*
12/53

http://nl.youtube.com/watch?v=8yFQWw2DbYo

ik trok bijna evenhard op als de wallaroo achter mij, deze was voorzien van 70cc eurokit 17.5 mm gia utlaat etc etc

de brommer haalde wel 80 zou ik zeggen, ik was toen der tijd geen 16 dusja

 
kevin_91 8-12-2007 17:24 Print reply

Posts: 413
kan er misschien iemand een foto sturen van een membraan cilinder van de zijkant gezien, en dan wel dat ie gewoon op het blok staat? Want ik weet nou maar niet zeker of ik wel of geen membraan heb, want ik heb plaatjes gevonden van membraan 50cc'tjes van de onderkant, en ik zou bijna zeggen dat je het membraan helemaal niet van de buitenkant kan zien als tie op het blok staat
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Christian-tsx 8-12-2007 17:37 Print reply
Posts: 856
aan de buitenkant zie je niet dat er wel of niet een membraam op zit. of je kunt het aan het merk zien. als er suzuki op staat is het een orginele, dus zonder membraam.
het membraam zit aan de onderkant van de cilinder. ik heb bij het project van m'n tsx wel een foto van m'n 50 snel staan. daar kun je het membraam ook zien zitten.

bij een cilinder zonder membraam kun je het vergeten om harder als 60 te rijden (of je moet em flink gaan tunen).

ik las in de beginpost dat je geen 70cc wou hebben. dus lijkt me een 50 cc charmo een goede cilinder. met een standaard uitlaat en 12 of 16mm mikuni carburateur ga je richting de 80.

ik heb zelf ook een x1374x uitlaat. maar deze is volgens mij ontgrenst, en even snel als een x1363x uitlaat.

50 euro voor een membraam is erg veel, of je moet em nieuw kopen. ik heb nog een orginele voor je, inbox me maar bij interesse.


 
kevin_91 8-12-2007 17:43 Print reply

Posts: 413
er staat volgens mij niks op mijn cilinder qua merk. Zou het kunnen dat het zo'n 50cc import cilinder is? En heeft die een membraan?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Christian-tsx 8-12-2007 17:47 Print reply
Posts: 856
ligt eraan. ik heb ook een cilinder waar niks op staat. en die heeft geen membraam, dit is dus een immitatie van de orginele zonder membraam.

ik heb nu een 50 snel waar alleen 49cc op staat.

ik weet nie hoe hard je tsx nu loopt. en wat je carburateur en uitlaat is. maar als ie niet harder dan 50-55 loopt dan is het waarschijnlijk een cilinder zonder membraam.
 
kevin_91 8-12-2007 18:02 Print reply

Posts: 413
heb 16mikuni en 1374 uitlaat, loopt op de teller net geen 65
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

Dit topic is 6217 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved