Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc eurokit met 12mm mikuni

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1246 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46641 - 70cc eurokit met 12mm mikuni
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 6159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kevin_91 5-12-2007 21:58 Print topicpost

Posts: 413
Ik wil tóch wat sneller op mijn tsx.
Ik heb nu een 50cc zonder membraan, 14mm mikuni (ik denk opgeboord van 12mm, of ik moet wel heel scheef meten)met TwinAir filter en een x1374x uitlaat, de std NL uitlaat dus.

Zou ik op deze setup een 70cc eurokit kunnen zetten en hoe hard zou dat ongeveer gaan lopen (liefst 2 snelheden noemen, 1 met 14mm en 1 met 12mm carb).
Ik hoef niet knetterhard te gaan, maar rond de 75 wil ik toch wel, met aardig wat trekkracht. Heb nu twv 13 voor, en 1 maatje groter dan normaal achter , heb ze niet geteld
Die twv kan wel blijven zitten denk ik he als ik vooral trekkracht wil?

Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 19-12-2007 om 17:06 uur.
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(

koekie - Administrator 5-12-2007 22:03 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
Ik wil tóch wat sneller op mijn tsx.
Ik heb nu, voor zover ik weet, een std 50cc import cilinder en een 16mm mikuni met Twin Air filter (kan ook 12 zijn, heb nog geen type-aanduiding gevonden. Je kon t ook opmeten, maar wát moet je dan meten?)
Er zit een std uitlaat op met een jamarcol demper ofzo, zo'n goedkope chromen.

Maar nu wil ik niet gelijk naar de 70cc eurokit, en hoorde ik wat over de 50cc Charmo cilinder. Nergens nieuw te vinden maar wel 2e hands paar gezien.
Maar is zo'n Charmo een membraan cilinder? En waar zit het membraan bij een tsx? Want ik had exploded views gezien waar het leek alsof het membraan onderaan de cil zat, maar hij hoort toch tussen de carb en de cil te zitten? Vind het maar wazig. Weet niet of cilinder die er nu op zit een membraan heeft, maar het als ik naar die expl views kijk lijkt het er wel op, er zit zo'n blokje tussen de cil en het carter.

Maar goed, die 50cc Charmo. Als ik zo'n cil zou hebben, en ik heb een 16 mikuni en std uitlaat, gaat dat lekker lopen en hoe hard ongeveer? En wat komt er qua afstelling nog bij kijken?

thnx alvast he!



TSX is half zuiger, half membraan gestuurd. Membraan zit idd onder de cilinder

Als jij die cil regelt, met een 16mm en een std uitlaat, zul je max 70 rijden... Zijn opzich wel leuke cylinders, maar mijn voorkeur gaat toch sneller uit naar de 70cc variant
 
Haaks de hoek om!
ARWIN_honda 5-12-2007 22:05 Print reply

Posts: 3534
charmo is niet echt een top cilinder, dan ik tog voor de 70 Athena(eurokit) gegaan. of je moet nog een goede 50cc cilinder kunnen kopen. het membraam zit volgens mij wel in de cilinder ja.
 
Suzuki GSX-R600 K4
kevin_91 5-12-2007 22:05 Print reply

Posts: 413
weet je ook misschien hoe ik kan zien of ik een 16mm of 12mm carb heb, en waar ik aan kan zien wat voor cil ik heb? en hoe hard zou een 70cc eurokit met 16 mikuni en std uitlaat lopen?
thnx voor je snelle antwoordje iig
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
koekie - Administrator 5-12-2007 22:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
charmo is niet echt een top cilinder, dan ik tog voor de 70 Athena(eurokit) gegaan. of je moet nog een goede 50cc cilinder kunnen kopen. het membraam zit volgens mij wel in de cilinder ja.



nee, zit ONDER cilinder..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
weet je ook misschien hoe ik kan zien of ik een 16mm of 12mm carb heb, en waar ik aan kan zien wat voor cil ik heb? en hoe hard zou een 70cc eurokit met 16 mikuni en std uitlaat lopen?
thnx voor je snelle antwoordje iig



zo rond de 80/85 maar wel met stukken meer trekkracht!

BTW, je moet hem gewoon ff opmeten..
 
Haaks de hoek om!
ARWIN_honda 5-12-2007 22:07 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



nee, zit ONDER cilinder..


[...]



zo rond de 80/85 maar wel met stukken meer trekkracht!

BTW, je moet hem gewoon ff opmeten..

hm tog wel, nja week dat ook weer.
EDIT: ik heb ff gekeken voor tsx cilinders, enigste 50cc cilinder die ik snel kan vinden is de import, en das troep. met mijn mb(heel lang geleden:P) moest ik ook kiezen tussen of import 50cc, of een goed merk 70. je kan beter een goed merk 70 kopen, die gaan veel langer mee, en leven betere prestaties

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 5-12-2007 om 22:10 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4
kevin_91 5-12-2007 22:08 Print reply

Posts: 413
wat moet ik opmeten dan.. welke buis aan de carb :P en staat er op de cil nergens een type aanduiding, of een merk ofzo?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
koekie - Administrator 5-12-2007 22:09 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
wat moet ik opmeten dan.. welke buis aan de carb :P en staat er op de cil nergens een type aanduiding, of een merk ofzo?



als je je carb er af schroeft, zie je op het aansluitpunt van de carb/cylinder een gat zitten, en die moet je even opmeten.. ( wel op je carb uiteraard!)
 
Haaks de hoek om!
kevin_91 5-12-2007 22:11 Print reply

Posts: 413
okej, zoiets dacht ik al, maar toen ik hem laatst in mn handen had vond ik dat gat wel wat groter lijken dan 16mm, maar ik kijk wel even thnx

edit: is 70 echt de max met die charmo, std uitlaat en 16mikuni? want ik doelde eigenlijk op 75/80.. en als je met een 70cc gelijk 80/85 gaat.. ik weet het muggenzifterij, maar als tie 75/80 gaat op de bank wordt ie tenminste niet gelijk ingenomen..
zou je een 70cc eurokit met 16mikuni en std uitlaat ook 75/80 kunnen laten lopen? En dan liever niet gewoon de vertanding aanpassen, wil nog wel gewoon rustig in het dorp kunnen rijden. Of is dat de enige optie om 70cc "af te voeren" ?

Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 5-12-2007 om 22:18 uur.
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
Niek de Wildt 5-12-2007 22:31 Print reply
Posts: 7168
waarom zoveel aan je setup doen maar geen andere uitlaat willen kopen, dan hebben al die onderdelen geknepen door de uitlaat.
als je op deze std cilinder al een goede uitlaat koopt en een 16mm carb zou hebben is 70 al haalbaar
met een andere 50 cilinder 80
met 70cc bijpassende uitlaat en misschien een 18mm carb 100

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-12-2007 om 22:32 uur.
 
kevin_91 5-12-2007 22:34 Print reply

Posts: 413
ik had ergens gehoord dat je de std cil echt maar 60 kan laten lopen, doet die van mij nu ook op 8000 rpm..
maar volgens jou zou ie met een nieuwe uitlaat, bijv Gianelli of Proma, al 70 kunnen gaan? en dan krap 70 of ruim 70 ?
 
Waarom kun je hier geen leuke plaatjes of links zetten :(
ARWIN_honda 5-12-2007 22:35 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin_91
okej, zoiets dacht ik al, maar toen ik hem laatst in mn handen had vond ik dat gat wel wat groter lijken dan 16mm, maar ik kijk wel even thnx

edit: is 70 echt de max met die charmo, std uitlaat en 16mikuni? want ik doelde eigenlijk op 75/80.. en als je met een 70cc gelijk 80/85 gaat.. ik weet het muggenzifterij, maar als tie 75/80 gaat op de bank wordt ie tenminste niet gelijk ingenomen..
zou je een 70cc eurokit met 16mikuni en std uitlaat ook 75/80 kunnen laten lopen? En dan liever niet gewoon de vertanding aanpassen, wil nog wel gewoon rustig in het dorp kunnen rijden. Of is dat de enige optie om 70cc "af te voeren" ?

Dit bericht is gewijzigd door kevin_91 op 5-12-2007 om 22:18 uur.

nogmaals alsk jou was kocht ik een goede 70cc, ipv 50cc troep. een goed merk gaat en langer mee en presteerd vaak beter. als je dan ook een leuk uitlaatje haalt , zit de kans dat je 90/100 haalt er wel in
 
Suzuki GSX-R600 K4
koekie - Administrator 5-12-2007 22:36 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
waarom zoveel aan je setup doen maar geen andere uitlaat willen kopen, dan hebben al die onderdelen geknepen door de uitlaat.
als je op deze std cilinder al een goede uitlaat koopt en een 16mm carb zou hebben is 70 al haalbaar
met een andere 50 cilinder 80
met 70cc bijpassende uitlaat en misschien een 18mm carb 100

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 5-12-2007 om 22:32 uur.


je bent zeker even vergeten dat tsx standaard 1 van de allerlangzaamste brommers is?
 
Haaks de hoek om!
Henk-88 6-12-2007 0:05 Print reply

Posts: 26703
Charmo 50 + Proma80 o.i.d. of x1361x loopt cker 75 km/h (met 12mm 0f 16mm).
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Jeffer 6-12-2007 10:02 Print reply

Posts: 468
als je met een tsx 85 wilt halen met 70 eurokit en 16 mikuni moet je m toch verdomd zwaar vertanden beter licht vertanden en dat ie dan lekker veel kracht heeft en dat je 70/75 rijdt
 
Plop?
Christian-tsx 6-12-2007 10:32 Print reply
Posts: 856
50 snel en 12 mm en orignele bocht. loopt nu 70km/h trekt mooi op. weet zo niet welk merk cilinder het is. staat niks op.

@ jeffer. 85 met mooie kracht onderin is zat te halen. 70cc 16mm. gianelli bocht is aanrader bij deze setup.
 

Dit topic is 6159 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved