Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers inrijden???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1189 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4664 - lagers inrijden???
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Blorn 11-7-2002?02:41 Print topicpost

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik

Quote:
Originally posted by: Woeter TS80x

ja dat ie z'n cilinder aan het inrijden is dat snap ik, een blok hoef je niet in te rijden.
Hij moet idd niet teveel toeren draaien, en warmrijden met 7000 toeren dat zou ik niet doen, iig niet als ie ingereden moet worden.


je blok moet je dus ook inrijden hoor. (na revisie dhûh..)


dat komt dus uit een OUD topic, maar ik heb dus net mn blokkie gereviceerd (c3 kruklagers, keerringen, pakkingen, koppelingplaten) en wil wel ff weten hoelang ik ze in moet rijden.... ik heb de search wel geprobeerd (zo kwam ik ook in dat topic terecht..) maar ik kwam er niet helemaal uit...

[This message is edited by Honda NSR freak on 11-7-2002 02:43]
 

SkaBla [Pim] 11-7-2002?10:26 Print reply

Posts: 4659
nou valt allemaal wel mee, ik heb ook veel vernieuwd in me blok en dat ging ook niet altijd rustig(he barry) en daarna heb ik amper in gereden alleen zo gauw ie heel warm wordt ff stoppen en af laten koelen en ik heb nu zo'n 200-250 km er op zitten en bijna altijd lekker volgas, en me krukaslagers zijn nog perfect
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
barry 11-7-2002?11:06 Print reply

Posts: 7387
kan ik er wat aan doen dat dat blok niet wou meewerken
 
He?
verwijderd 11-7-2002?13:13 Print reply
Posts: 4082
denk ook dat het wel afhankelijk is van je vermogen enz. alwin had een vast gelopen lager (d8 ik al, alwin dacht dat de ontsteking vast zat ) en bart had een keer een vast gelopen lager, en een maat van me heeft ook veel lagers kapot gejaagt (RM125) terwijl ze goed waren, maar dat kwam denk ik door roest ofzo)
 
Blorn 11-7-2002?16:19 Print reply

Posts: 13825
nou jah.. vermogen.. euhm... er was iemand met een vergelijkbare setup op testbank geweest en die had 9pk dus laten we zeggen dat ik 8-8,5pk heb.. hoelang zou ik ze dan inrijden??
 
SIWWN 11-7-2002?16:59 Print reply
Posts: 7079
gewoon 100 km een beetje rustig aan
 
Woeter 11-7-2002?17:28 Print reply

Posts: 2832
Ik heb vanmidag m'n blok gesplitst en m'n lagers waren alweer versleten (klein jaartje mee gereden) maar lagers inrijden is echt de grootste onzin.
Stel je voor dat je lagers uit een of andere machine moet vervangen, dan ga je toch ook niet de 1e paar uur dat ding halve snelheid laten draaien?
kijken een zuiger en cilinder 'schuren' langs elkaar, maar een lager moet je zien als 2 metalen oppervlakken waar tussen balletjes draaien, dus die schuren niet langs elkaar
 
SIWWN 11-7-2002?17:41 Print reply
Posts: 7079
niet zeiken man


krukaslagers moet je wel inrijden hoor, die moeten op elkaar inslijten zeg maar


[This message is edited by SIWWN ( JUNK TWOEH ) on 11-7-2002 17:42]
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-7-2002?08:09 Print reply

Posts: 8499
ja de balletjes slijten door een groef heen, het moet allemaal nog op elkaar afgestemd worden ja
 
Members zijn vervelend :-|
SIWWN 12-7-2002?11:41 Print reply
Posts: 7079
dat bedoel ik
 
Woeter 12-7-2002?11:43 Print reply

Posts: 2832
naja ik vind het de grootste onzin, die dingen lopen al zo soepel als je ze koopt, nergens voor nodig.
 
SIWWN 12-7-2002?11:46 Print reply
Posts: 7079
nieuwe cilinderkit vind ik ook soepel lopen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 12-7-2002?13:32 Print reply

Posts: 5996
lagers moejje egtwel inrijde!! ik heb et vorige maand niet gedaan en ze rinkelen als de gholera,...uit elkaar gehaald en lagers waren gaar
 
ik haat mensen
Martijn 14-7-2002?03:36 Print reply
Posts: 10000
goh...waarom heb ik dat nou niet??? die van mij heb ik zelfs de verkeerde kant op ingereejen...

volges mij is het ook onzin....wat wouter al zei....wat valt er nou in te slijten....ok...on effenheden...die zijn er na flink gassen echt wel uit.....als je lagers gaan rinkelen zijn je balletjes laim ofzo...dan heb je gewoon cheapass lagers...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved