Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger inrijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 522 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46637 - zuiger inrijden?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knulla 5-12-2007 18:43 Print topicpost

Posts: 2953
Hallo,

Ik heb gister mijn zuiger vervangen, is een splinternieuwe,

nu is mijn vraag hoe is de beste manier om hem interijden?

heb wel me oude cilinder gewoon nog,

altijd lage toeren? soms laten opkomen?

wat is een beetje het gereel ervan ?


Groeten Roy
 
look its them duke boys!

Dtje 5-12-2007 18:46 Print reply
Posts: 1107
Volgens mij de moet je ong 100km inrijden.

Gewoon goed warm laten worden altijd niet gelijk volgas gaan rijde. En snelheid beetje afwisselen

 
je mama
Gijs_derbi 5-12-2007 18:46 Print reply

Posts: 594
drect volgas

haha nee laten we dat maar niet doen he!

gwoon eerst rustig warm rijden niet te hoog in toeren rijden en beetje extra olie in de tank.. en het toerental langzaam opbouwen tijdens het inrijden 300 km is meestal wel genoeg
 
50cc airsal te koop voor nieuwe type blok derbi! PM maar!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 5-12-2007 18:47 Print reply

Posts: 10835
ik denk dat 50km rustig aan doen wel genoeg is. of 1 tankje benzine
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
RM-sm 5-12-2007 18:48 Print reply

Posts: 3908
je moet juist niet zorgen dat je zuiger te warm word, dus eerst paar keer kleine stukjes rijden en dan af laten koelen, dan ff rustig opwarmen stukje rijden aflaten koelen. en der zit niet echt een aantal km aan.. maar doe zekker de eerste 100km ff rustig aan moet je toeren en de warmte
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
knulla 5-12-2007 18:49 Print reply

Posts: 2953
ok, dat doe ik ook, als het koud is echt onderin rijden, als ie iets warmer is stiekem in zn 4 ofzo ff laten opkomen :P

en dan weer rustig door tuffen, maar dan heb ik evgen alle zekerheid, dankjewel

ik weet genoeg !
 
look its them duke boys!
Jsze-MT5 5-12-2007 19:24 Print reply

Posts: 619
ik doe altijd

1. de brommer laten draaien
2. dan olie er in
3. net zolang tot hij flink begint te dampen(uitlaat)
4. dan rijden tot de tank leeg is.
5. wel langzaam rijden. en effe beetje gas geven als hem uit zet.
dat je zon moahh geluid krijgt

je denkt dan van wtf tot hij dampt. de damp houd in dat hij goed genoeg smeert.

LET OP. doe het niet met liters maar met dopjes. niet dat je bougie vet slaat.
 
goeie moggel
ARWIN_honda 5-12-2007 19:27 Print reply

Posts: 3534
50km is wel genoeg denk ik, en dan int begin rustig aan doen, en daarna beetje afwisselend rijden, dus soms rustig, dan weer ff door trekken, ff tijdje op wat hogere toeren rijden
 
Suzuki GSX-R600 K4
rik hulkenberg 5-12-2007 20:18 Print reply

Posts: 10029
dacht altijd 500km inrijden
100 echt rustig en af en toe heel even volgas

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 5-12-2007 om 20:18 uur.
 
ARWIN_honda 5-12-2007 20:21 Print reply

Posts: 3534
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
dacht altijd 500km inrijden
100 echt rustig en af en toe heel even volgas

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 5-12-2007 om 20:18 uur.

kerel dat is voor je cilinder hij hoeft alleen een zuiger in te rijden
 
Suzuki GSX-R600 K4
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 5-12-2007 20:21 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jsze-MT5
ik doe altijd

1. de brommer laten draaien
2. dan olie er in
3. net zolang tot hij flink begint te dampen(uitlaat)
4. dan rijden tot de tank leeg is.
5. wel langzaam rijden. en effe beetje gas geven als hem uit zet.
dat je zon moahh geluid krijgt

je denkt dan van wtf tot hij dampt. de damp houd in dat hij goed genoeg smeert.

LET OP. doe het niet met liters maar met dopjes. niet dat je bougie vet slaat.


Als je er meer olie (teveel bij gooit) zal het mengsel gewoon te dik worden en dus averechts werken. Verder denk ik dat 50-100km gewoon goed warmrijden en niet extreem belasten goed is.
 
dokodriver 5-12-2007 20:56 Print reply

Posts: 181
eey gewoon 15 min rijden dan aflaten koelen dan weer 15 min rijden met niet teveel toeren weer aflaten koelen en dan gaan rijden met meer toeren en weer aflaten koelen en dan VOL GAS
 
soavonds kearl sochtends kater
RowdyCross 6-12-2007 18:32 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokodriver
eey gewoon 15 min rijden dan aflaten koelen dan weer 15 min rijden met niet teveel toeren weer aflaten koelen en dan gaan rijden met meer toeren en weer aflaten koelen en dan VOL GAS



Merkreel , als die koud is moet je nooit gelijk volgas gaan.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Royal Club 6-12-2007 18:34 Print reply

Posts: 60390
extra olie duurt het langer mee

gewoon 50km op alle toerengebieden rijden, geen rare fratsen als 10min lang volgas
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mblover 6-12-2007 19:01 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokodriver
eey gewoon 15 min rijden dan aflaten koelen dan weer 15 min rijden met niet teveel toeren weer aflaten koelen en dan gaan rijden met meer toeren en weer aflaten koelen en dan VOL GAS


tis geen crossmotor...
 
ikkejw 6-12-2007 19:04 Print reply

Posts: 9886
In het begin gewoon onderin toeren blijven, dan langzaam opbouwen.

na een halfuurtje rijden merk je ook wel dat ie steeds meer toeren aan kan.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 2027 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved