erwin fs1 |
4-12-2007 18:48 |
Posts: 897 |
wat voor toepassing? sprint? cross? straat?
|
|
vake bej te bange.... |
|
markRD |
4-12-2007 18:49 |
Posts: 1181 |
gwoon voor straatgebruik graag, maar als je andere weet is ook goed...
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 4-12-2007 om 18:55 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
4-12-2007 19:00 |
Posts: 13830 |
wat bedoel je precies? wat ongeveer het mooiste is?
ik zou met rond de 180 beginnen, hij kan altijd nog wat omhoog
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
markRD |
4-12-2007 19:02 |
Posts: 1181 |
ja ong. dus, tussen de ... granden en de .... graden.
geen 180 nee
maar zeg wat jullie ervan weten, dan kom ik misschien ook al een eind verder...
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 4-12-2007 om 19:04 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
4-12-2007 19:04 |
Posts: 13830 |
ow ik vind 180 graden eig nog wel meevallen :P
heb mijn MB met 70 malossie OT nu op 195 graden, maar dat is eig net wat te hoog voor het leuke.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
markRD |
4-12-2007 19:06 |
Posts: 1181 |
en de boring en slag van je honda is?!
(ff cc's checken) of ist een echte 70?
want ik zoek eigenlijk die van een 50... ik zie dat het onderling nogal varieerd dus vandaar...
als iemand nog meer van deze info heeft, gooi het in de groep aub..
Alvast Bedankt!
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 4-12-2007 om 19:08 uur.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
4-12-2007 19:12 |
Posts: 13830 |
nee is eigenlijk rond 65cc
boring x slag = 44.5 x 41.5
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
markRD |
4-12-2007 19:14 |
Posts: 1181 |
aha, maar dit is ook goed om te onthouden.. bedankt!
verder iemand??
|
|
|
|
markRD |
4-12-2007 19:22 |
Posts: 1181 |
niemand???
iig bedankt sypie!
Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 4-12-2007 om 19:23 uur.
|
|
|
|
Harold |
4-12-2007 20:04 |
Posts: 1052 |
Volgensmij is dit de "maatstaf":
125* erg kort
145* kort
165* midden
185* lang
205* erg lang
Komt uit een boek, ik zou zo rond de 185 gaan zitten.
Verder zijn die timingen volgensmij niet gebonden aan cilinderinhoud (globaal gezien dan, slijtage niet meegerekend). Veel verschil tussen 50 en 70 cc zal er dus niet zijn.
|
|
|
|
John Huijben |
4-12-2007 20:07 |
Posts: 2433 |
voor n redelijk snelle straatbrommer zo tussen de 175 en 185
als je m wat rustiger wilt hebben tussen de 160 en 170
hoger is normaal gezien hoogtoeriger.... maar als je bijvoorbeeld n orginele mt cilinder aan gaat passen kun je m beter rustig houden... met de orginele spoelpoorten en uitlaat wiltie namelijk toch geen toeren maken, en het belangrijkste is dat alles bij elkaar aansluit
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Sypie_Honda |
4-12-2007 21:53 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Volgensmij is dit de "maatstaf":
125* erg kort
145* kort
165* midden
185* lang
205* erg lang
Komt uit een boek, ik zou zo rond de 185 gaan zitten.
Verder zijn die timingen volgensmij niet gebonden aan cilinderinhoud (globaal gezien dan, slijtage niet meegerekend). Veel verschil tussen 50 en 70 cc zal er dus niet zijn.
meestal is het zo dat de grotere cilinders van zichzelf al wat kracht hebben, dus die kan je ook wat hoger zetten.
bijvoorbeeld een 125 athena kan wel een uitlaatpoort van 195 aan en dan nog normaal rijden omdat die meer inhoud heeft dus meer kracht.
alleen een 50 immi kan nooit zo hoog omdat die cilinders sowiso al geen kracht hebben, vanwege hun relatief lage cilinder inhoud.
deze ervaring heb ik tenminste uit de praktijk gehaald, weet niet of de geleerden er ook zo over denken
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Harold |
5-12-2007 0:05 |
Posts: 1052 |
Mij lijkt dat je bij een grotere cilinderinhoud juist een lagere timing aanhoud.
Hoe hoger je timing hoe hoger je toerental. Bij 50 cc kun je vlink toeren maken(beetje brommer toch zo'n 12000), maar bijv een 500cc maakt nog maar iets van 6000 toeren.
Dit om vooral de slijtage een beetje in peil te houden (en het is allemaal wat groter).
Het lijkt mij dat je dan juist bij een grotere cilinderinhoud voor een lagere timing kiest zodat je je toerental op peil houd en meer vermogen haalt door je hogere compressie opbouw. (Je hoeft het dan tenslotte niet van veel toeren te hebben omdat je koppel zat hebt)
Je kunt dus wel je timing van een 125cc op 195 halen (het blijft wel lekker rijden, vooral op hoge toeren: meer snelheid), maar waarschijnlijk had je er met een lagere timing meer vermogen uit kunnen halen.
Maargoed, het is maar niet waarvoor je het wilt gebruiken, je kunt beide kanten op
|
|
|
|
PRO TUNING |
5-12-2007 10:49 |
|