Rive-MBX |
19-12-2007 23:27 |
Posts: 764 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
1x rollerbank en je hebt een delict gepleegt (rijden zonder moterrijbewijs op een ongekeurde moter)
beter een MT met 70 cc
voor iemand die net begint kan hij denk beter een 50cc pakken slijt iets minder en om meteen 90 te gaan rijden en dan ook nog in een stad. lijkt me niet zo handig
|
|
*zucht* |
|
mtx-motard |
19-12-2007 23:33 |
Posts: 14947 |
als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een MT/MB met de volgende eisen:
50 cc snel/imitatie/import
13 tot 18 mm carburateur
techno/proma of ander soortgelijke uitlaat.
verlichting in orde, contactslot werkt. (knipperlichten 9 van de 10 x niet)
ga er op rijden, rij eerst even rustig de straat op en neer, luister heel goed naar het moterblok of je rare geluiden hoord. rij daarna even volgas door de straat heen en schakel snel op. herhaal de procedure tot je zeker weet dat het goed zit.
lap ff 600 euro
thuis ga je even de moterolie vervangen, alle kabels smeren, boutjes natrekken en zonodig vervangen. ketting invetten.
klear!
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Rive-MBX |
19-12-2007 23:35 |
Posts: 764 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een MT/MB met de volgende eisen:
50 cc snel/imitatie/import
13 tot 18 mm carburateur
techno/proma of ander soortgelijke uitlaat.
verlichting in orde, contactslot werkt. (knipperlichten 9 van de 10 x niet)
ga er op rijden, rij eerst even rustig de straat op en neer, luister heel goed naar het moterblok of je rare geluiden hoord. rij daarna even volgas door de straat heen en schakel snel op. herhaal de procedure tot je zeker weet dat het goed zit.
lap ff 600 euro
thuis ga je even de moterolie vervangen, alle kabels smeren, boutjes natrekken en zonodig vervangen. ketting invetten.
klear!
das idd wel leuk om mee te beginne zou alleen ff iemand mee nemen die er verstand van heeft want denk niet dat hij zelf al kan horen als er iets mis met het blok is
|
|
*zucht* |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
20-12-2007 8:48 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bowman
dit is nog eens een mooie MT: http://www.speurders...onda&sort=-prijs
EIgenlijk zoek ik dus een MB in zo'n soort staat
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe dat nou zit met die cylinders en blokken, deze heeft bijvoorbeeld ook een 125cc cylinder, en een 80cc blok, ik zou dan denken dat dat niet past, maar ik zie het bij veel advertenties
Dit bericht is gewijzigd door bowman op 19-12-2007 om 22:37 uur.
bij mt/mb heb je 2 blokken die er direct onder passen. een 50cc blok en een 80cc blok.
Op 50cc blok passen 50 t/m 70cc cilinders
Op 80cc blok passen 80 t/m 125cc cilinders
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
bowman |
18-1-2008 19:19 |
Posts: 13 |
|
|
V8 power - Because only milk and juice come in 2 litres |
|
mtx-motard |
18-1-2008 19:22 |
Posts: 14947 |
gewoon kleuren zo laten. verder netjes ding.
ik zou em niet overspuiten. ziet er goed uit zo
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Woutjuh |
18-1-2008 19:59 |
Posts: 4422 |
Ik zou wel voor de MT gaan.
Mijn broer had een MB en ik heb een MT.
Ik vind de zithouding van een MT gewoon een stuk beter, omdat je rechtop zit. Want mijn broer had last van z'n rug als die 60 km had gereden. Ik kan een hele middag non-stop crossen met m'n MT zonder enige moeite.
Én ik vind het een stuk mooier ook, een MT.
Gewoon lekker een ouderwetse crosser, die je zonder moeite elke dag door de stad kan trappen.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou eerst 'ns kijken wat je fijner vindt rijden.
|
|
veel MT spul te koop! |
|
mtx-motard |
18-1-2008 20:23 |
Posts: 14947 |
haha ik reed op een puch met buddysit 300 km op een dag ong. nog geen last van men rug
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
mtx freak |
18-1-2008 20:39 |
Posts: 2711 |
waarom toch altijd mb of mt
bestaat de mtx niet meer ofzo? Steviger als een mt, en mooier in mijn ogen. Onderhoud aan het blok is het zelfde (zefde blok mits mtx-ot)
gewoon een mtx-ot kopen
|
|
|
|
rik hulkenberg |
18-1-2008 20:44 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Ik zou wel voor de MT gaan.
Mijn broer had een MB en ik heb een MT.
Ik vind de zithouding van een MT gewoon een stuk beter, omdat je rechtop zit. Want mijn broer had last van z'n rug als die 60 km had gereden. Ik kan een hele middag non-stop crossen met m'n MT zonder enige moeite.
Én ik vind het een stuk mooier ook, een MT.
Gewoon lekker een ouderwetse crosser, die je zonder moeite elke dag door de stad kan trappen.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou eerst 'ns kijken wat je fijner vindt rijden.
ik heb zelf 250km op een dag gereden op mijn mb had nergens last van gehad
|
|
|
|
mr200r |
18-1-2008 22:14 |
Posts: 5122 |
Ga naar de honda M shop en koop een onversleuteld-orginele mt50.
|
|
mr200r |
|
mtx-motard |
18-1-2008 22:16 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Ga naar de honda M shop en koop een onversleuteld-orginele mt50.
en leeg je bankrekening
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
bowman |
8-2-2008 14:38 |
Posts: 13 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Ga naar de honda M shop en koop een onversleuteld-orginele mt50.
had daar idd ook ff rongdekeken, maar damn, die zijn wel erg duur.
dit vind ik touwens ook een erg mooie, op de voorlamp na: http://www.speurders...rt=-prijs&msg=35
|
|
V8 power - Because only milk and juice come in 2 litres |
|
ikkejw |
8-2-2008 14:57 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
en leeg je bankrekening
en vraag een lening aan
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|