Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Membraan/spruit, Carb, Tuner, Hpi, Uitlaat HONDA

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #46596 - Membraan/spruit, Carb, Tuner, Hpi, ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 3-12-2007 12:15 Print topicpost
Posts: 7168
Hallo, ik heb een aantal vragen (zijn er te veel voor het kvt) en ik hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden, maar aangezien het een hoop vraagjes zijn kun je er aub zo veel mogelijk beantwoorden want anders moet ik blijven doorvragen en blijf ik alsnog met vragen zitten.

Setup: -110 Malossi (95 echte cc's),met aux poorten en met uitgedraaide kop
-24mm carb (denk immitatie FRC), goed spruitstuk met powerbox en 4klepper.
-Proma (80cc) uitlaat.
-vervroegde ontsteking met afgedraaid vliegwiel

Mijn vraag over de HPI die hier op komt, hoeveel voorontsteking moet deze ongv hebben?

ik wil voor deze setup een 28mm carb kopen, maar vroeg me dus af of een carb waar mikuni op de zijkant staat altijd goed is (dus geen immitatie) en wat zijn de voordelen voor een vlak-schuifcarb?
wat raden jullie me aan?
past bijv een dellorto direct met een bepaald spruitstuk?

Ik hoorde slechte dingen over de homoet racing special Uitlaat bij een soortgelijke setup, maar zit wel te denken aan een andere als deze proma want die knijpt hem denk ik.
Mijn vraag: welke andere (crosser) uitlaat zou geschikt zijn om hiervoor te verlassen?? cr80?
Ik weet dat opmaat een optie is, hier denk ik ook over na, maar je hoeft dit dus niet te zeggen.

En tenslotte, wie weet een goede tuner waar ik gewoon mijn honda blok naar toe kan brengen en dan de cilinder en het blok kompleet worden getuned?
prijsindicatie??

Bvd, Niek


ps. het is misschien een beetje een lang topic, maar dat is denk ik beter dan 4 losse topics





Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-12-2007 om 12:19 uur.
 

Joel_koningslust 3-12-2007 12:48 Print reply

Posts: 14514
je zou de uitlaat van een nsr125 kunnen gebruiken. al zal die een stuk minder goed presteren als een opmaat.

als tuner zou ik het eens bij john huiben proberen als ik jou was. hij zit hier ook op het forum. deze jongeman heeft erg veel ervaring met honda ac en lc
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi Joris 3-12-2007 14:37 Print reply
Posts: 1165
HPI raad meestal tussen 3 รก 4mm voorontsteking aan.
Uitlaat zal ik gewoon van een 125cc crossmotor pakken, moet je wel wat aanpassen maar doet het gewoon goed.
Qua carburatie kan je ook kijken voor een 2de hands keihin, als je hier veel meer over wilt weten zou je bij de forum held "royal club" moeten zijn die weet er wel wat van. HONDA MTX-TREME had trouwens een 34mm op zijn getunede 80cc zitten, zal op een malossi ook wel leuk doen.
 
- Han - 3-12-2007 14:39 Print reply

Posts: 9667
ik zou eerder voor een 80cc crosserbocht gaan ipv 125 bocht. Als je kjikt naar een 80 proma/ homoet special 110 is een 125 bocht echt 2x zo dik. 80 crosserbocht si dan nog een beetje normaal

 
<10.000 posts
Derbi Joris 3-12-2007 14:40 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik zou eerder voor een 80cc crosserbocht gaan ipv 125 bocht. Als je kjikt naar een 80 proma/ homoet special 110 is een 125 bocht echt 2x zo dik. 80 crosserbocht si dan nog een beetje normaal


Persoonlijk denk ik dat een 80 pijp de malossi nog wat knijpt... Met een 125cc pijp loopt het gewoon lekker en maakt ie wat meer toeren en heb je nog een lekkere powerband, plus koppel met een malossi. En het maakt een o zo geil geluidje
 
Niek de Wildt 3-12-2007 15:06 Print reply
Posts: 7168
- jah ok en van welke crosser dan??
- en is er ook daadwerkelijk iemand die een 80cc en een 125cc uitlaat erop hebben gehad, want speculeren over de bochtgrote kan ik ook wel

- Over de carb is dat wat ik zei van als er mikuni op de zijkant staat is het dan geen immitatie??
- voordelen/nadelen vlakschuif?
groter dan 28 wou ik eigenlijk niet gaan, aangezien hij voor dagelijks gebruik gaat worden gebruikt
en andere 28mm carbs als dellorto, is daar een spruit voor dat hij direct past?

- john huiben, ik dacht dat hij dat niet meer voor andere wou doen.
aan wat voor prijs moet ik denken.
- en kunnen jullie me nog meer tuners vertellen?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-12-2007 om 15:13 uur.
 
-simon- 3-12-2007 15:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
- jah ok en van welke crosser dan??
- en is er ook daadwerkelijk iemand die een 80cc en een 125cc uitlaat erop hebben gehad, want speculeren over de bochtgrote kan ik ook wel

- Over de carb is dat wat ik zei van als er mikuni op de zijkant staat is het dan geen immitatie??
- voordelen/nadelen vlakschuif?
groter dan 28 wou ik eigenlijk niet gaan, aangezien hij voor dagelijks gebruik gaat worden gebruikt
en andere 28mm carbs als dellorto, is daar een spruit voor dat hij direct past?

- john huiben, ik dacht dat hij dat niet meer voor andere wou doen.
aan wat voor prijs moet ik denken.
- en kunnen jullie me nog meer tuners vertellen?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-12-2007 om 15:13 uur.


bennelifan doet ook tune.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 3-12-2007 15:23 Print reply

Posts: 14514
en protuning.

abt

xsh

enz enz
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Han - 3-12-2007 15:23 Print reply

Posts: 9667
mtx-treme heeft een 125cc crossbocht op zijn mtx (senda)
 
<10.000 posts
bikkeltje 3-12-2007 16:16 Print reply

Posts: 2380
ik heb nu op een mt8 een cr80 uitlaat zitten. Prestaties zijn wel redelijk maar opmaat is zoiezo beter denk ik.

Heb weleens op een sh een 125 uitlaat gehad van een cr dagt ik. Maar die reed niet echt super goed.

En op een mtx-ot ook weleens een pijp van een rm125 volgens mij. En die vond ik wel goed lopen daarop. Maar weetnie zkr of die van een rm was. Zat er al op toen ik hem kocht.

Wat een voordeel van een cr80 uitlaat is, is dat de flens zo in de cilinder past. Ik heb ook weleens gehoord dat op een mtx-r2 zo'
n 80 uitlaat zonder aanpassingen past.



Tuners zijn er een heleboel. Ligt aan hoeveel je ervoor over hebt.
 
ktmstyled 3-12-2007 17:33 Print reply
Posts: 1806
ik en nog een andere bfer hebben allebij een suzuki rm 125 '98 uitlaat erop gehad en nog erop en loopt beter dan proma of homoet of wat dan ook
hpi : ff op hpi.be kijken
28mm kan je ook keihin nemen zeer fijne carberateurtjes ( goed af te stellen
 
going sideways!
Royal Club 3-12-2007 17:55 Print reply

Posts: 60390
de jager levert ook goed tjoeningswerk

bullet raad ik af.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 3-12-2007 19:20 Print reply
Posts: 7168
royal club, ik heb het idee dat jij nog wel wat vraagjes over de carb kan beantwoorden, zou je de beginpost nog ff willen doorlezen en kijken of je nog wat antwoorden weet?
 
honda fryslan 3-12-2007 19:23 Print reply

Posts: 1914
ik had voor dat ik een opmaatpijp van abt had een cr125 uitlaat onder m'n athena 100cc liggen.. liep best lekker.. maar de uitlaat is meer gemaakt voor koppel en niet voor hoge topsnelheid..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Erik 39 3-12-2007 19:32 Print reply

Posts: 15088
benellifan schijnt ook een goeie tuner te zijn. Inbox hem eens!
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Niek de Wildt 3-12-2007 19:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
benellifan schijnt ook een goeie tuner te zijn. Inbox hem eens!


ben ik al mee bezig bedankt.
 

Dit topic is 5372 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved