Ik reed vandaag op mijn honda mb en wat reed hij bagger. De brommer kwam maar niet op toeren en in zijn 3 en 4 begon hij te stotteren en moest ik weer terug schakelen want hij had geen genoeg power meer om te kunnen optrekken.
mijn setup is:
origineel luchtfilter,
20 mm mikuni carburateur
standaart imitatie snel uitlaat
70 cc athena cillinder.
4 bak
wat ik heb geprobeerd is:
maat sproeiers veranderen (90,96,120,160), bleef het zelfde rijden, alleen bij de kleinere maten sproeiers loopt hij stationair wat hoger in toeren en de 1 en 2 rijd hij iets beter.
verschillende uitlaten: proma gp 80 cc uitlaat, kon ik maar een klein beetje gas geven anders verzoop hij en kon niet verder schakelen tot zijn 3, in zijn 4 trok hij niet en viel de brommer uit. standaart uitlaat was niet echt veel verschil met de imitatie.
tja wat doe je dan
LUCHTSCHROEF
hoera dacht ik mischien ligt het daar aan,
ik heb echt veel gedraait aan dat schroefje, helemaal ingedraait: langzame gas reactie en een toeren tal van nou 2000 hooguit...
na mate ik de luchtschroef verder uitdraaide begon hij in zijn vrij steeds meer toeren te draaien als ik flink gas gaf maar, ja op gegeven moment draai je het schroef je er helemaal uit, toen heb ook nog gas gegeven en toerental was wel laag maar toch beter dan eerst.
maar wat ik ook probeerde in zijn 3e en 4e versnelling bleeft het bagger en haalde ik de 25 km/u amper.
nu lijkt het er op dat hij te weinig lucht krijg dus heb ik de lucht slang van het filter er af getrokken, nou verzuipt dat ding constant in de lucht en is maat 180 sproeier met luchtsroef ingedraait nog te klein.
het lijkt er op dat de brommer niet op toeren komt.
ik snap dat ding niet meer kan iemand mij helpen?